Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Ja, det har han. Iran sitter i en riktig rävsax. Trump har övertagit deras starkaste kort. Det gick enkelt.
Nu väntar jag bara på vad Vance ska säga när han vaknat ordentligt där hemma.
Det lutar åt: "Jag försökte, men grottskäggen är helt omöjliga". Han stärker sin roll som fredsivrare och America first-nisse, men lämnar samtidigt öppet för sin boss att agera.
Det är knappast Iran som sitter i en rävsax, det är USA och efterblivna Trump som sitter i rävsaxen.
USA har misslyckats kapitalt för att de har en president som tror han är en stor affärsman.
Han har ärvt pengar och förvaltat dem hyfsat dåligt...
Nu försöker han spela Allan och leka statsman och överbefälhavare, det är inget han har erfarnehet av och krig är det inte många som kan och förstår.
Trump är en liten jävla pissråtta när det kommer till militär verksamhet, han har ALDRIG varit i närheten av militära operationer än mindre deltagit.
Därför kommer detta gå åt helvete för USA de har ingen som helst kunskap om hur och när man använder vapen eller diplomati.
Det är synd för jag gillar inte Iran och muslimer men att man ens kan låta någon så efterbliven som Trump dra igång detta...
USA kommer få åka hem med svansen mellan benen och gråten i halsen och stora delar av världen kommer inte vilja göra affärer med USA.
Iran kommer vinna detta, och de har redan vunnit så här långt... Tyvärr....