2026-04-12, 14:26
Medlem
andetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Är det så du uppfostrat dina döttrar? Nyfiken. Funkade det? Är de "hemmafruar", eller vad man ska säga?

Japp, det funkar. Skulle någon av de gå till någon bortom de värderingar jag lärt ut eller bete sig avvikande hade jag sparkat ut dem och brutit kontakten, vilket de är medvetna om. Samtliga tre döttrar universitetsutbildade och väluppfostrade.
Citera
2026-04-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag undrade mest varför det skulle vara bättre för en man att slava under en annan man är det skulle vara för en kvinna.
Det är det inte. Men har gör det han behöver ibland för sin familjs skull. Så som det alltid varit genom historien. Att bara en försörjare av familjen är inte alltid roligt
Citera
2026-04-12, 14:28
Medlem
Ond.hickas avatar
Jag har uppfostrat mina döttrar i klassisk anda. Det viktigaste i deras liv är att bli gifta så de kan bli försörjda. Tills dess betalar vi föräldrar för dem och uppmuntrar dem till att bli sådana kvinnor som män vill gifta sig med, dvs ärliga, anständiga, hårt arbetande, snygga husmödrar. Vi ser till att de är hemma efter middagstid (det finns ingen anledning för en kvinna som inte ska ha kuk att vara ute efter klockan sju på kvällen) och de får inte tala med det omvända könet utan att vi är med. De får inte ha sociala medier eller plugga vidare, sånt sätter bara griller i huvudet på dem. Nu går vi bara och väntar på att någon friare ska dyka upp, så kan de föra blodet vidare i friska, sunda barn.
Citera
2026-04-12, 14:30
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Japp, det funkar. Skulle någon av de gå till någon bortom de värderingar jag lärt ut eller bete sig avvikande hade jag sparkat ut dem och brutit kontakten, vilket de är medvetna om. Samtliga tre döttrar universitetsutbildade och väluppfostrade.
Varför låter du dina döttrar gå på universitet? Ska de jobba eller läser de något för blivande makens skull?
Citera
2026-04-12, 14:33
Medlem
andetas avatar
Citat:
Varför låter du dina döttrar gå på universitet? Ska de jobba eller läser de något för blivande makens skull?

Självfallet ska de vara utbildade. Det är en stor fördel för barnen om mamman inte är helt efterbliven. Dessutom ska de, om maken skulle bli sjuk, kunna stödja mera i ekonomin. Om både mamman och pappan är välbetalda kan man gå ner i jobb till 20-50% och fortfarande tjäna mer än genomsnittlig svensk.
Citera
2026-04-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Det är det inte. Men har gör det han behöver ibland för sin familjs skull. Så som det alltid varit genom historien. Att bara en försörjare av familjen är inte alltid roligt
Så är det ju för kvinnor också. 80% av oss heltidsarbetar.
Citera
2026-04-12, 14:49
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Självfallet ska de vara utbildade. Det är en stor fördel för barnen om mamman inte är helt efterbliven. Dessutom ska de, om maken skulle bli sjuk, kunna stödja mera i ekonomin. Om både mamman och pappan är välbetalda kan man gå ner i jobb till 20-50% och fortfarande tjäna mer än genomsnittlig svensk.
Så de ska ut och göra karriär, dina döttrar? Försörja mannen och barnen? Kanske bli chefer och gå in som boss kvinnor någonstans, kan jag tro.
Citera
2026-04-12, 14:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag har uppfostrat mina döttrar i klassisk anda. Det viktigaste i deras liv är att bli gifta så de kan bli försörjda. Tills dess betalar vi föräldrar för dem och uppmuntrar dem till att bli sådana kvinnor som män vill gifta sig med, dvs ärliga, anständiga, hårt arbetande, snygga husmödrar. Vi ser till att de är hemma efter middagstid (det finns ingen anledning för en kvinna som inte ska ha kuk att vara ute efter klockan sju på kvällen) och de får inte tala med det omvända könet utan att vi är med. De får inte ha sociala medier eller plugga vidare, sånt sätter bara griller i huvudet på dem. Nu går vi bara och väntar på att någon friare ska dyka upp, så kan de föra blodet vidare i friska, sunda barn.

Och du har sett till att de har saftiga arv att vänta va?

Så de har råd att skilja sig om männen inte lever upp till din standard?
Citera
2026-04-12, 15:10
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Och du har sett till att de har saftiga arv att vänta va?

Så de har råd att skilja sig om männen inte lever upp till din standard?
De ska inte skilja sig, jävla feministsnack. De ska leva med sina familjer. Det är det som kvinnorna ska göra med sina liv.
Citera
2026-04-12, 15:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
De ska inte skilja sig, jävla feministsnack. De ska leva med sina familjer. Det är det som kvinnorna ska göra med sina liv.

Även om de utsätts för våld?
Citera
2026-04-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Kvinnor i Skandinavien hade arvsrätt och kunde vara lady bossar med egna verkstäder och gårdar redan under Vendeltid. Så tycker nog snarare att TS ska dumpa sina osvenska värderingar han blivit hjärntvättad med av mohamidaner
Kanske dags för dig också att vakna upp från nationalromantiken
Citera
2026-04-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid

Frågan är hur man skyddar ens dotter från när de ska tvingas vistas med diverse skäggbarn och våldtäktsmän i skolan som anser att svenska tjejer är horor som förtjänar att våldtas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in