2026-04-12, 15:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digbickus
Känner folk som känner henne, hon är en riktigt vidrig människa, hon är en kall, manipulerande person med extrem narcissism och sociopatiska tendenser - Hon har aldrig lyft ett finger i hela sitt liv, behandlar folk som att dom är smuts - en riktig satkärring helt enkelt. Vore inte ett dugg förvånad om hon var insyltad på ett eller annat sätt. Vet saker om henne som jag skulle vilja dela med myndigheter men av rädsla att bli doxxad och indragen i något så har jag valt att låta bli. Hoppas hon hamnar under lupp.

Det var som fan, om nu detta är sant.

Dessutom bor hon nu på gården.
Hade det varit min farsa och hans särbo hade jag aldrig satt min fot på det stället.
Jag hade tagit arvet, sålt stället och skogen och flyttat till ett varmare land.
Citera
2026-04-12, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norke
Länk på bild av skon https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tyska-skor-kan-losa-brattasmorden
Håller med att strl 38 låter som damstorlek men tycker ändå det ser ut som killskor.
Finns ju killar med små fötter.
När åkte hagamannen fast han hade strl 38 har jag för mig 🤣

Är inte JJ väldigt lik Hagamannen ?
Är dom släkt på något sätt?
Samma efternamn som barn åtminstone.
JJs föräldrar var polis precis som Tors bror.
JJ kan ha träffat Tors bror Vidar, genom pappans arbete, och blivit intresserad av en fastighet i Solumnshamn?
Om det var så att pappan köpte skogen/fastigheten i Solumnshamn för 100.000kr ?
Sen snodde sonen och pappan tillbaka pengarna ?
Köpet blir aldrig registrerat och man tar med sig pärmarna efter mordet.
Senast redigerad av sopstationen 2026-04-12 kl. 15:30.
Citera
2026-04-12, 15:21
Medlem
Två frågor:

Bytte övriga syskon efternamn? Isåfall varför?

Hede tycker jag verkar märkligt. Någon föreslog att han kanske fått tillfälligt jobb där en månad. Men skriver man sig verkligen på en ort där man bara ska jobba tillfälligt en månad?
Citera
2026-04-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Angående huggkubben: på det foto som finns inifrån ladan ser toppen på huggkubben rätt sliten och kullrig ut. Kanske hade han helt enkelt tagit in den för att såga av några centimeter och få en jämn topp?

Inte omöjligt att han hade en bandsåg där i ladan.
Enligt dottern reflekterar hon över att alla vedhuggningsgrejer var inplockade och drar slutatsen att pappan är klar med veden.
Citera
2026-04-12, 15:27
Medlem
Citat:
Angående huggkubben: på det foto som finns inifrån ladan ser toppen på huggkubben rätt sliten och kullrig ut. Kanske hade han helt enkelt tagit in den för att såga av några centimeter och få en jämn topp?

Inte omöjligt att han hade en bandsåg där i ladan.
31/5 är den tiden på året man bör vara klar med veden.
Citera
2026-04-12, 15:30
Medlem
Troligare är väl att du försöker skydda någon och försöker smutskasta
Dålig ursäkt, enkelt att skicka ett anonymt brev till myndighet eller ta kontakt via advokat
Citat:
Ursprungligen postat av Digbickus
Känner folk som känner henne, hon är en riktigt vidrig människa, hon är en kall, manipulerande person med extrem narcissism och sociopatiska tendenser - Hon har aldrig lyft ett finger i hela sitt liv, behandlar folk som att dom är smuts - en riktig satkärring helt enkelt. Vore inte ett dugg förvånad om hon var insyltad på ett eller annat sätt. Vet saker om henne som jag skulle vilja dela med myndigheter men av rädsla att bli doxxad och indragen i något så har jag valt att låta bli. Hoppas hon hamnar under lupp.
Citera
2026-04-12, 15:40
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bempa11
Bara detta renderar i att denna jj blir oskyldigt dömd.
Betänk, år 2005 fanns det mobiltelefon. Dessa gick att spåra med triangulering samt andra mindre sofistikerade metoder än idag. Tekniska spår, fysiska spår, indicier med mera. Ingen har ju fått veta allt om fallet, vad polisen har för "Ess" i rockärmen, men en sak är säker och det är att bortom all rimlig tvivel gäller. Hellre fria än fälla gäller, det måste finnas bättre bevis för att fälla, exempelvis spå av GM på mordvapnet. Annars kan väl knappast mordåtalet gå i lås. Det måste finnas bevis att just sittande MGM faktiskt utdelade det dödande slagen, inte bara att vara nära eller titta på...
Citera
2026-04-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuplexDrive
Hon som hittade dem var den som Tor testamenterat gård och skog till.

Båda döttrarna hade rätt till sin laglott. Barbro har väl köpt ut systern. Det går att se om det fanns något testamente i bouppteckningen efter Tor. Har du tagit del av den eftersom du uttalar dig som om det är fakta?
Citera
2026-04-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Troligare är väl att du försöker skydda någon och försöker smutskasta
Dålig ursäkt, enkelt att skicka ett anonymt brev till myndighet eller ta kontakt via advokat

Ja du har inte fel gällande både skydd och smutskastning - det förtjänar trollpackan dock, hon bolar nog med djävulen.

Hoppas hennes relationer till gm utreds.
Citera
2026-04-12, 15:47
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Du måste hitta ett rimligt motiv till att jj först slår ihjäl de två brutalt, och sedan letar igenom huset på ett rätt lugnt sätt (inga möbler välta, inga saker på golvet etc) och tar med sig en pärm med diverse papper som en vanlig tjuv inte har någon nytta av.

En person som begår ett vansinnesdåd - som han i Linköping - agerar oftast våldsamt, häftigt och oorganiserat. Det stämmer inte in på det här fallet.
Men skillnaden är att brattås ligger öde och han har tid att ta saker i lugn takt

I Linköpingfallet var det ju mitt i Sveriges femte största stad…
Citera
2026-04-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olymp
Är det ingen som funderat på om GM var i huset redan när Barbro ringde och att Gerd under hot ombads svara i telefon? Barbro var ju Tors dotter och det är inte säkert att hon skulle märka att något var fel under ett kort samtal.

Du menar att Tor hade en Anita och GM hann kolla med Gerd vems nummer som ringde och instruera Gerd när GM såg att det inte var Gerds egna barn eller någon annan än Tors dotter som ringde . Allt detta innan det slutade att ringa...
Citera
2026-04-12, 15:56
Medlem
Den ena systern har fortfarande kvar pappans namn. Den andra är gift nu med ett nytt namn (men hette troligen fortfarande pappan efternamn innan dess).

Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Två frågor:

Bytte övriga syskon efternamn? Isåfall varför?

Hede tycker jag verkar märkligt. Någon föreslog att han kanske fått tillfälligt jobb där en månad. Men skriver man sig verkligen på en ort där man bara ska jobba tillfälligt en månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in