Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-12, 06:56
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
EU vänliga Peter har väll också små partier bakom sig? DK?
Jo, men de klarar troligtvis inte 5% -spärren
2026-04-12, 08:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jo, men de klarar troligtvis inte 5% -spärren

Kanske inte. Men det gör typ inte övriga partier heller.

Kommer bli riktigt kul om Peter Magyar vinner. inte för att jag vet vad han står för, utan någon i Kreml kommer att explodera av ilska.
2026-04-12, 08:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Folk överskattar Orbans betydelse något enormt.

Han är precis som alla andra, en judelakej. Han är en helt fanatisk Israelsupporter och hans regering har jagat etnonationalister/ns sedan han tillträdde.

Det här är varför Ungerns val är lika meningslöst som alla andra val i västvärlden.

Eller så vinner Tisza valet, men Orbán sitter kvar igenom att han blir president och all makt flyttas till presidentposten.

Sådant har inträffat förut.
2026-04-12, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Folk överskattar Orbans betydelse något enormt.

Han är precis som alla andra, en judelakej. Han är en helt fanatisk Israelsupporter och hans regering har jagat etnonationalister/ns sedan han tillträdde.

Det här är varför Ungerns val är lika meningslöst som alla andra val i västvärlden.

Nej, han är en Putin-lakej.
2026-04-12, 09:11
Medlem
Citat:
Kanske inte. Men det gör typ inte övriga partier heller.

Kommer bli riktigt kul om Peter Magyar vinner. inte för att jag vet vad han står för, utan någon i Kreml kommer att explodera av ilska.

Mi Hazánk (MHM ) har mycket goda chanser för 5%. Om inte Tisza vinner minst 100 mandat direkt, då MHM kommer få nyckelroll.
2026-04-12, 09:14
Medlem
Citat:
Eller så vinner Tisza valet, men Orbán sitter kvar igenom att han blir president och all makt flyttas till presidentposten.

Sådant har inträffat förut.

Vilket land menar du?

(Jag kollar " allt" inom ungerska medie och inte ens där finns det som låtsasoro, varifrån kommer det för dig. Svensk media?)
2026-04-12, 09:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Givetvis kommer Ungern att rösta för Orban. Och om de inte gör det kommer Orban att sitta kvar ändå, med stöd av Trump och Putin.
Enligt SvD har han dessutom släppt in stora kinesiska företag som t ex BYD som byggt en fabrik där. Med både tRump och Putin och Xi Jimping på sin sida, vad kan gå fel?

Enligt samma artikel är medellönen i Ungern nu bara strax över 1000 Euro per månad, vilket är sämre än t ex Rumänien. Orbanregimens korruption kostar.
2026-04-12, 09:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilagos
Vilket land menar du?

(Jag kollar " allt" inom ungerska medie och inte ens där finns det som låtsasoro, varifrån kommer det för dig. Svensk media?)

Jag menar diverse korrupta länder t.ex Zimbabwe.

Det kommer enbart från mig.
2026-04-12, 09:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Enligt SvD har han dessutom släppt in stora kinesiska företag som t ex BYD som byggt en fabrik där. Med både tRump och Putin och Xi Jimping på sin sida, vad kan gå fel?

Enligt samma artikel är medellönen i Ungern nu bara strax över 1000 Euro per månad, vilket är sämre än t ex Rumänien. Orbanregimens korruption kostar.

Det lustiga är att Orbán är pro-Kina och pro-Ryssland och anti-USA.

Han vill inte köpa amerikansk energi, utan rysk energi. Mycket säger att Orbán väljer hellre Putin än Trump alla dagar i veckan.
2026-04-12, 09:50
Medlem
Citat:
Jag menar diverse korrupta länder t.ex Zimbabwe.

Det kommer enbart från mig.

Absolut inte på den nivå. Ungern är något.mer korrupt än genomsnittligt Europe that's it. Men det är rättsstat.
2026-04-12, 09:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilagos
Absolut inte på den nivå. Ungern är något.mer korrupt än genomsnittligt Europe that's it. Men det är rättsstat.

Jag bryr mig inte om hur korrupt Ungern är.
Det har bryr mig om är att Ungern saboterar för att Europa ska vara starkt militärt.

Sedan vad Orbán säger om invandrare, är säkert sant.
2026-04-12, 10:12
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om hur korrupt Ungern är.
Det har bryr mig om är att Ungern saboterar för att Europa ska vara starkt militärt.

Sedan vad Orbán säger om invandrare, är säkert sant.
Vad menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in