Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,27%
2195 röster
Nu
13,17%
443 röster
Vet ej
21,56%
725 röster
2026-04-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ja, kanske. Till formen har Flashback ingen politisk lutning och reglerna gynnar inte högernationalisterna. Men tittar man på hur reglerna tillämpas i praktiken finner man en tydlig bias till SD-högerns fördel. I mångt och mycket fungerar Flashback mer som SD:s omklädningsrum än som ett neutralt debattforum.

Nej, det betyder bara att vänsterfolk i grunden inte klarar av att hålla sig till den aktuella diskussionen. Det ska gapas, riktning ska ändras, personangrepp.
Citera
2026-04-11, 05:29
Medlem
llundberg57s avatar
Förr kunde man skriva nästan vad som helst om negrer, araber, svartskallar och vänstersvin utan problem.
Nuförtiden så blir man varnad för att man skriver något rasistiskt eller något de kallar trams.
Jävla jubelidioter!
Citera
2026-04-11, 08:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Förr kunde man skriva nästan vad som helst om negrer, araber, svartskallar och vänstersvin utan problem.
Nuförtiden så blir man varnad för att man skriver något rasistiskt eller något de kallar trams.
Jävla jubelidioter!
Du ska klaga på regeringen, inte flashback.
Citera
2026-04-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Nej, det betyder bara att vänsterfolk i grunden inte klarar av att hålla sig till den aktuella diskussionen. Det ska gapas, riktning ska ändras, personangrepp.
Försöker hålla mig utanför vänster-höger skalan men uppriktigt jag tycker det snarare är tvärt om. De som jag tycker verkar vara höger är de svåraste att kommunicera med för man får allt verbalt nertryckt i halsen och de kallar nästan alltid sina "motståndare" för vänster. De jag uppfattar som vänster tycker jag är mer sansade på något sätt, får sällan från det hållet hat eller nedtryckningar i halsen.
Citera
2026-04-11, 12:45
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du ska klaga på regeringen, inte flashback.
Jag klagar på Flashback för att man blir varnad och avstängd för att man vågar skriva vad man tycker. Har inte ett dugg med regeringen att göra. Jag skiter fullständigt i regeringen.
Citera
2026-04-11, 12:50
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Jag klagar på Flashback för att man blir varnad och avstängd för att man vågar skriva vad man tycker. Har inte ett dugg med regeringen att göra. Jag skiter fullständigt i regeringen.
Jag tror att folk upplever att det har blivit hårdare med modereringen för att man själv inte kan diskutera utan att vilja ha rätt eller komma med personangrepp. Många viktiga ämnen och diskussioner blir helt infantila.
Citera
2026-04-11, 19:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Oavsett vad du tycker om regeringen så måste Flashback följa de lagar som finns. Skulle inte det göras så skulle inte Flashback finnas och då skulle du inte ha något att klaga på.
Citera
2026-04-11, 19:21
Medlem
Neroxxs avatar
Tycker det mest intressanta med detta är att tråden funnits sedan 2002, så det har konstant varit bättre förr. Man kan likställa det med att när man blir äldre så klagar man på den yngre generationen (likt den generationen innan gjorde på dig). Jag är väl inte sämre själv och skulle ljuga ifall jag aldrig haft en liknande tanke.
Citera
2026-04-11, 19:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Oavsett vad du tycker om regeringen så måste Flashback följa de lagar som finns. Skulle inte det göras så skulle inte Flashback finnas och då skulle du inte ha något att klaga på.

Ja, man kan tycka vad man vill om lagar och hur demokrati fungerar i det här landet. Men det är inte svårt egentligen att få fram sin poäng och åsikt utan att bryta mot några lagar. Och då kan man göra det helt riskfritt och anonymt oavsett hur kontroversiellt ämnet anses vara.

Räcker oftast att tänka till i 2-3 sekunder innan man postar så är det ett icke-problem.
Citera
2026-04-12, 07:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag anser att lagar som hindrar folk från att skriva deras åsikter borde pissas på och skriva ändå. När tillräckligt många gör det så blir skitlagarna tandlösa.

Att en lag skulle medföra att Flashback blir nedstängt gör den allt annat än tandlös.
Citera
2026-04-12, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Som kvinna och vänster tar jag emot mycket mer personangrepp än jag delar ut. Detta avspeglar sig också i verkligheten där kvinnliga politiker och miljöpartistiska politiker är de som mottar mest hat och hot, inte högerpolitiker.
Citera
2026-04-12, 08:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Du får ju förhålla dig till de regler vi har. Annars bli du varnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in