2026-03-27, 22:07
Medlem
Dock kul att Mormorn sa håll käften nyss, förstår gången jag hör henne säga något sånt! Mormorn verkar på väg att bli dement, hon förstår nog inte vad som händer
Citera
2026-03-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Det är hennes döda mammas lägenhet, antagligen har hon inte betalat hyran. Hon har ju inget id-kort eller pengar, förstår inte hur hon tagit sig runt så länge i Sverige utan pengar? Jag mejlade ju hemtjänsten och efter det hade dom ett möte där det bestämdes att Mormorn ska skriva inköpslistan, inte Ronja 🙂
Jaha! Ja, så är det säkerligen. Det går att hanka sig fram ett tag, men blir hon hemlös, så går det snabbt utför. Det kommer hur som helst att inte sluta lyckligt för denna kvinna.
Citera
2026-03-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Jaha! Ja, så är det säkerligen. Det går att hanka sig fram ett tag, men blir hon hemlös, så går det snabbt utför. Det kommer hur som helst att inte sluta lyckligt för denna kvinna.

Nä nu verkar hon inte ens sova, har postat saker hela natten… antagligen det här med lägenheten som var droppen. Elchocker snart igen 😟
Citera
2026-03-28, 09:40
Medlem
Citat:
Nä nu verkar hon inte ens sova, har postat saker hela natten… antagligen det här med lägenheten som var droppen. Elchocker snart igen 😟

Manodepressiv 2.0. Ena stunden hysterisk och skrikgråter andra stunden ute och går mitt i natten.
Citera
2026-03-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Manodepressiv 2.0. Ena stunden hysterisk och skrikgråter andra stunden ute och går mitt i natten.

Hon sa att hon tar sin lithium men den verkar inte funka 🤥
Citera
2026-03-28, 13:28
Medlem
fulsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimsta89
Misstänker att mega psykfallet Patrik kör pappas bil, nyinköpta. Hur kan någon psykiskt störd få köra en bil, måste väl köra ihjäl någon för att folk ska inse,
Senaste fordonet är en Volvo V50 en personbil med regnr XFT477 införskaffades för 3 mån sedan.
Ja, bra fråga återigen. Ska människor som är gravt psykotiska som Patrick Aben få köra en bil?
Det är ju riktigt skrämmande.

Är det därför bilarna registreras på gammel fanskapet i familjen?
XFT477 Volvon är en rishög från 2006 med 14 tusen mil. Här är resten av deras bil armada registrerade på en person,
Volvo V50 1.8 2006
Nissan Juke 1.0 2023
Toyota Corolla 1.8 VVTi 2023
Citera
2026-04-03, 21:11
Medlem
Vad hände med Ronjas mamma? Någon som vet?

Och hur började Ronja få för sig att alla vill henne och hennes familj illa?
Citera
2026-04-09, 11:44
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paltbalt90
Absolut, here you go

https://limewire.com/d/nTZ46#urSg1xozHq

Var brukar du se honom? Vet att han ofta hänger utanför fältöversten med de andra alkisarna i Tessinparken, men oklart om han blivit persona non grata pga att han har filmat för mycket. I höstas delade han ju en reel där han och några andra pratar om vem som har tjack på sig när de satt och bärsade på bänkarna där utanför fältan, som han sedan tog bort några timmar senare. Han gjorde då ett inlägg och förklarade att han blev "tvingad" att ta bort den.

Är jävligt nyfiken på vem han är i grunden? Har han alltid varit en misfit eller var han en normal snubbe i yngre dagar?

Sent svar men stort tack! Intressant läsning, jag tycker han kan ge ett visst sympatiskt intryck i förhören, relativt ärlig och tar 'ansvar' för vad han gjort. Man undrar vad som gått fel i hans liv, jag misstänker att han kan vara uppvuxen runt Gärdet/Karlaplan.

Brukar se han knalla runt vid fältöversten och Tessinparken, senast för någon vecka sen när han stod och sjöng med resterande alkisar och spelade musik från sin mobil. Det var vid lunchtid en vardag hehe.
Citera
2026-04-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justdontaskme
Vad hände med Ronjas mamma? Någon som vet?

Och hur började Ronja få för sig att alla vill henne och hennes familj illa?

Hon var inlagd för något allvarligt, vet inte vad. Där fick hon sepsis och dog av det.

Ronja har själv sagt hon är bipolär och blev det efter att ha testat ayuasca (återigen, stavning?). Men nu har hon varit tyst länge så tror hon är hämtad och inlagd igen för elchocker. Hon var ju inte frisk när hon släpptes ut, så hur kunde man tro att hon skulle klara sig? Utan id, pengar, stabilt boende, internet, osv. Att ta mat från sin ”inlåsta” mormor känns inte heller schysst.
Citera
2026-04-11, 20:15
Medlem
Ronja är ju aktiv dagligen på Instagram mer arga eller udda storys.. senast idag!

Citat:
Hon var inlagd för något allvarligt, vet inte vad. Där fick hon sepsis och dog av det.

Ronja har själv sagt hon är bipolär och blev det efter att ha testat ayuasca (återigen, stavning?). Men nu har hon varit tyst länge så tror hon är hämtad och inlagd igen för elchocker. Hon var ju inte frisk när hon släpptes ut, så hur kunde man tro att hon skulle klara sig? Utan id, pengar, stabilt boende, internet, osv. Att ta mat från sin ”inlåsta” mormor känns inte heller schysst.
Citera
2026-04-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ronja är ju aktiv dagligen på Instagram mer arga eller udda storys.. senast idag!

Hon var tyst ett helt dygn, mellan torsdagen och fredagen tror jag. Antagligen för hon inte har något internet hemma. Sen kom alla storys på en gång och då var det ett kaos för alla var i oordning😂 mer kaos än vanligt alltså
Citera
2026-04-12, 00:30
Medlem
Citat:

Jag undrar om hon kommer gå till lägenheten det datumet som angivits och hämta sina grejer, som hon uppmanats att göra. Isåfall kommer det bli ett jäkla liv där, stackars den där Per Frykholm (som hon inte ens tror existerar). Har för mig det var nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in