Citat:
Ursprungligen postat av
Stoicblend
De som skaffar barn, skaffar färre idag. 1-2 st jämfört med förr 3-4.
Exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trefemmor
Jag är 30 plus och jag känner INGEN med bler än 2 barn och väldigt väldigt få med 2 vanligaste är o inte ha några barn alls följt av ett barn.
Oj! Jag känner
en hel del med 3 barn eller fler!
- Bland mina släktingar så är det
minst sju som har 3 barn eller fler.
- Bland mina kollegor är det också
minst sju som har tre barn eller fler.
- Bland grannar/vänner/bekanta, så är det
Minst sex som har tre barn eller fler.
Det vanligaste är dock två barn, bland de jag känner. Jag och min partner har själva två barn!
Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Lösning gott folk
Som jag läste idag reportage från Orbans Ungern
" I Ungern är mammor med tre eller fler barn befriade från personlig inkomstskatt livet ut
Taskigt mot oss som ramlar på målsnöret då och "bara" har två barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Så är det.
Knullrevolutionen förstörde kvinnor totalt och man började kunna knulla ohämmat när preventivmedel och abort blev populärt.
Jag tror inte särskillt många kvinnor hade velat knulla runt helt oskyddat.
"Knulla runt" vill inte många kvinnor överhuvudtaget. Vare sig de har preventivmedel eller inte.
Men ligga med sin pojkvån/äkta nake/stora kärlek. Det vill kvinnor! Utan att hela tiden oroa sig för oönskad graviditet. Där fyller p-medel ett syfte.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Idiotisk artikel av svt från första början - klassisk "rage bait" och endast skriven för att få klipp/reaktioner.
Det nämns ingenting om mäns spermiekvalitet och hur den sänks med åldern i form av att kvinnan har svårare att bli gravid samt risken för sjukdomar ökar. Man fokuserar bara på att kvinnor "väntar för länge" precis som att vi gör det för att det är kul, eller för att vi är korkade. Saken är den att hitta en kompetent partner är otroligt svårt, och även om man gör det är det inte säkert att han är redo för barn. Jag känner många kvinnor (inklusive jag själv) som var redo för barn redan i 25-års åldern, men partnern då ville veta. Har till och med väninnor som blivit lovade "om två år börjar vi försöka" men sen när dagen D väl kom backade han totalt i frågan.
Om folk kan skaffa sig ett vanligt jobb att leva på utan 3,5 år på universitet och sen 5 års arbetslivserfarenhet samt föräldrarnas hjälp att köpa boende, lite rimligare omkostnader i livet samt hem relativt nära (bättre) förskolor och jobbet ska ni nog se att barnafödandet (som alla är så jävla oroliga för) går upp.
Men klart, det är mycket lättare att gnälla på kvinnor snarare än att männen och samhället steppar upp... Personligen älskar jag att kvinnor föder färre barn, ett stort jävla fuck you till samhället som svikit dem alltför länge. Att kvinnor inte vill skaffa barn i samma omfattning säger något om hur åt helvete det gått med planetens politik, och såklart är det bara kvinnorna som tar ansvaret för detta genom att göra att fler slipper genomlida den oron och känslan att inte kunna påverka. Älskar oss kvinnor.
Exakt. Väldigt märkligt att man inte nämner svårigheter som uppstår med ökad ålder hos män.
Detta med att fertiliteten minskar markant efter 35 för kvinnor och att det är riskgraviditet efter 35, vet alla om. Det inte så många känner till är hur spermierna påverkas av ökad ålder hos mannen... Detta behöver definitivt belysas! Så att även unga män mellan 20-35 känner av den biologiska klockan, steppar upp och faktiskt inleder en relation med en ung kvinna, seriöst. Och skaffar knoddar med henne.