Citat:
Ursprungligen postat av
slö
baserat på dina tidigare poster , tex de som gjorts i närtid. tror du att du har helt fel även i denna post, eller totalt helt jävla fel.
för det verkar som att ameriknarna kan köra sina krigsfartyg genom sundet, och iran. ja de har naturligtvis inga krigsfartyg, men oförmåga att ens slå mot de som total ödelaggt dem, slaktat deras ledarskiskt och heliga man.
antigen är det bara rumpnissar kvar i iran, eller så är de helt tillintegjorda....
Varannan vatten slö, varannan vatten.
Begriper inte ens vad du skriver längre. Du började svagt imorse, och sen har det bara gått utför.
Vad menar du att jag har haft fel om? Senaste igår gav jag uttryck för ståndpunkten att jag absolut tror att USA kan kontrollera sundet för militärt bruk. Det är inte det militära bruket som är problemet nu dock, utan det kommersiella.
Iran skiter väl i att det blåser runt lite krigsskepp där i sundet, för vad skulle dom skeppen kunna göra ändå? Strategiskt meningslöst att försöka stoppa det. Om det däremot kommer en osanktionerad oljetanker smäller det direkt.
Det är liksom inga svårare logiska resonemang som behövs för att förstå det. För svåra för dig dock.