Citat:
Ursprungligen postat av
RudolfHutler
Vi, som nu lever, delar ett antal ögonblick i detta märkliga universum. Kanske har Gud skapat oss, kanske är vi resultatet av miljoner och åter miljoner år av mödosam och orimlig evolution, kanske befinner vi oss i en simulation och är inte äldre än arton timmar.
Oavsett hur och varför så konstaterar jag att jag delar min stund i universum med bland annat er, Flashbackare. Men också med många andra, inklusive Centerpartister.
Och snart är jag död. Även så ni. Vad gjorde vi då av denna vår stund på jorden? Tyckte du att jag är en idiot eftersom jag är nazist? Tyckte jag att du är en dåre eftersom du inte är nazist? Vad är det som skiljer oss åt? Vad är våra värderingar värda om vi inte ens kan skaka hand och ta en bira tillsammans utan att mord blir resultatet?
Som Jack säger i TV-serien Lost: "If we can’t live together, we’re going to die alone."
Alltså vill jag idag sträcka ut en hand till alla idioter (jag är en sådan jag med) där ute och säga: Våren är kommen och fåglarna sjunger åter, låt oss ta en bira och spela lite kubb ihop. Vi hinner mörda varandra över meningsskiljaktigheter imorgon.
Vad tror ni, kan detta vara början till världsfred? Övriga synpunkter? Finner ni logiska brister?
Jag vet inte, men tror vissa ideologier och folkslag är omöjliga att förena.
Säg ett jude vars föräldrar utrotats av en nazist, inte så enkelt att begrava stridsxyan då.
Eller Huti mot Tutsi, plannerat folkmord. Inget man glömmer fort, oavsett hur länge det gått sedan.
Se bara på hur det är i Sverige, med Eritrianer som alla flytt krig och nöd, kommer hit med hat mot andra typer av Eritrianer.
Men tar gärna en öl med dig. Däremot passar jag mig noga för att ta öl med folk jag antar har en baktanke och tänker råna mig efteråt.