2026-04-11, 13:22
Avstängd
RudolfHutlers avatar
Vi, som nu lever, delar ett antal ögonblick i detta märkliga universum. Kanske har Gud skapat oss, kanske är vi resultatet av miljoner och åter miljoner år av mödosam och orimlig evolution, kanske befinner vi oss i en simulation och är inte äldre än arton timmar.

Oavsett hur och varför så konstaterar jag att jag delar min stund i universum med bland annat er, Flashbackare. Men också med många andra, inklusive Centerpartister.

Och snart är jag död. Även så ni. Vad gjorde vi då av denna vår stund på jorden? Tyckte du att jag är en idiot eftersom jag är nazist? Tyckte jag att du är en dåre eftersom du inte är nazist? Vad är det som skiljer oss åt? Vad är våra värderingar värda om vi inte ens kan skaka hand och ta en bira tillsammans utan att mord blir resultatet?

Som Jack säger i TV-serien Lost: "If we can’t live together, we’re going to die alone."

Alltså vill jag idag sträcka ut en hand till alla idioter (jag är en sådan jag med) där ute och säga: Våren är kommen och fåglarna sjunger åter, låt oss ta en bira och spela lite kubb ihop. Vi hinner mörda varandra över meningsskiljaktigheter imorgon.

Vad tror ni, kan detta vara början till världsfred? Övriga synpunkter? Finner ni logiska brister?
Citera
2026-04-11, 13:50
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
God trådstart.

Själva har vi nu i en vecka grunnat över att ständig gästakademikerpsykolog herr Andras Hans3n i Louse Epstin's eviga radioformat "I hjärnan på..." sade att vi, männschan, för bara 60K år se'n vandrade ut ur Afrika och befolkade den då på peeps helt tomma världen.

Inga årmiljoner som vi trott, för skapa blonda & ljushylta, elden, hjulet, djuren, raketost, hitech, .

Och vi gick ända själva 3-årig Na och fortsatte på olika högskolor.

Så lite' visste vi om Människans bussnabba karriär. Ett Augenblick, i univirserum.

Bira i gräset, låter gott.
Citera
2026-04-11, 13:51
Medlem
Onanikrems avatar
Brukar säga: Lev och låt leva.
Bråkar någon med mig får de helvetet, annars skiter jag vanligtvis i andra.
Citera
2026-04-11, 13:53
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Vi, som nu lever, delar ett antal ögonblick i detta märkliga universum. Kanske har Gud skapat oss, kanske är vi resultatet av miljoner och åter miljoner år av mödosam och orimlig evolution, kanske befinner vi oss i en simulation och är inte äldre än arton timmar.

Oavsett hur och varför så konstaterar jag att jag delar min stund i universum med bland annat er, Flashbackare. Men också med många andra, inklusive Centerpartister.

Och snart är jag död. Även så ni. Vad gjorde vi då av denna vår stund på jorden? Tyckte du att jag är en idiot eftersom jag är nazist? Tyckte jag att du är en dåre eftersom du inte är nazist? Vad är det som skiljer oss åt? Vad är våra värderingar värda om vi inte ens kan skaka hand och ta en bira tillsammans utan att mord blir resultatet?

Som Jack säger i TV-serien Lost: "If we can’t live together, we’re going to die alone."

Alltså vill jag idag sträcka ut en hand till alla idioter (jag är en sådan jag med) där ute och säga: Våren är kommen och fåglarna sjunger åter, låt oss ta en bira och spela lite kubb ihop. Vi hinner mörda varandra över meningsskiljaktigheter imorgon.

Vad tror ni, kan detta vara början till världsfred? Övriga synpunkter? Finner ni logiska brister?
Är du en man med damunderkläder?
Citera
2026-04-11, 13:53
Medlem
pn222jws avatar
Det är bra att du är optimist. Alla har ett ansvar inför naturen. Det viktiga är nog framtiden - att det kan bli bättre för alla. Vi måste förhoppningsvis inte hota andra för att känna trygghet själva - åtminstone inte i framtiden. Det dystra alternativet blir en värld i eviga krig utan förbättringar.
Citera
2026-04-11, 13:54
Medlem
Baptistes avatar
Citat:
kanske befinner vi oss i en simulation och är inte äldre än arton timmar.
Ja det skulle förklara varför inte Trump har fixat fred mellan Ryssland och Ukraina på 24 timmar som han lovade, han har ju 6 timmar kvar på sig.

Citat:
Vad tror ni, kan detta vara början till världsfred?
Ja
Citera
2026-04-11, 14:01
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Vår stund på jorden finns att se på SvT play.
Rekommenderar den.
Ser den en gång om året.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-04-11 kl. 14:15.
Citera
2026-04-11, 14:01
Avstängd
RudolfHutlers avatar
Jag undrar mest om, ifall teorin stämmer, det fanns någon musiker bland dem som sjöng:

"Vandraren har ingenstans att gå"?

Ty nog måste de ha haft en enorm vandringslust? Fanns det inte mat nog för alla, eller varför valde vissa att gå ända till Grönland?

Nu tror jag inte på Out-of-Africa-teorin. Men vad vet jag om någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
God trådstart.

Själva har vi nu i en vecka grunnat över att ständig gästakademikerpsykolog herr Andras Hans3n i Louse Epstin's eviga radioformat "I hjärnan på..." sade att vi, männschan, för bara 60K år se'n vandrade ut ur Afrika och befolkade den då på peeps helt tomma världen.

Inga årmiljoner som vi trott, för skapa blonda & ljushylta, elden, hjulet, djuren, raketost, hitech, .

Och vi gick ända själva 3-årig Na och fortsatte på olika högskolor.

Så lite' visste vi om Människans bussnabba karriär. Ett Augenblick, i univirserum.

Bira i gräset, låter gott.
Citera
2026-04-11, 14:02
Avstängd
RudolfHutlers avatar
Verkligen inte. Vadan denna fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Är du en man med damunderkläder?
Citera
2026-04-11, 14:04
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag sysslar mest med att ora mig för vad mina grannar tycker om mig.
Och skattedeklaration .
Och hur jag ska få pengar till att leva.
Och hur jag ska gå ner i vikt.
Det är vad jag gör här under min stund på jorden.

Ja, sen lägger jag väl en timme om dagen på att tänka på vad jag borde ha sagt och gjort när någon gjorde narr av mig för 40 år sedan.
Citera
2026-04-11, 14:05
Medlem
Citat:

Jag vet inte, men tror vissa ideologier och folkslag är omöjliga att förena.
Säg ett jude vars föräldrar utrotats av en nazist, inte så enkelt att begrava stridsxyan då.
Eller Huti mot Tutsi, plannerat folkmord. Inget man glömmer fort, oavsett hur länge det gått sedan.
Se bara på hur det är i Sverige, med Eritrianer som alla flytt krig och nöd, kommer hit med hat mot andra typer av Eritrianer.
Men tar gärna en öl med dig. Däremot passar jag mig noga för att ta öl med folk jag antar har en baktanke och tänker råna mig efteråt.
Citera
2026-04-11, 14:05
Avstängd
RudolfHutlers avatar
Är jag optimist? Du måste ha missförstått mig.

Jag tänker också på framtiden. Människan kommer nog att överleva, men hon har krig i blodet. Så antagligen kommer det att finnas hot om våld även i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det är bra att du är optimist. Alla har ett ansvar inför naturen. Det viktiga är nog framtiden - att det kan bli bättre för alla. Vi måste förhoppningsvis inte hota andra för att känna trygghet själva - åtminstone inte i framtiden. Det dystra alternativet blir en värld i eviga krig utan förbättringar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in