2026-04-11, 12:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liaurgoth
Det är 2,9 miljoner invandrare med utländskt bakgrund

1,2 miljoner invandrare har sysselsättning, mellanskillnaden blir 1,7 miljoner invandrare med utländskt bakgrund
sysselsättning räknas SFI och andra söka jobb kurser på AF så statistiken är inte trovärdig.

Dessutom måste du vara inskriven på arbetsförmedlingen som arbetslös för ens räknas som arbetslös
Citera
2026-04-11, 12:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liaurgoth
Det är 2,9 miljoner invandrare med utländskt bakgrund

1,2 miljoner invandrare har sysselsättning, mellanskillnaden blir 1,7 miljoner invandrare med utländskt bakgrund
Tänk om vi lyckas fördubbla de här ssiffrorna på bara några år.

Då är ju sveriges framtid tryggad välfärden skolan sjukvården bostadsbrissten allt blir ju löst då.

Det här måste genomföras omgående
Citera
2026-04-11, 12:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petasse
Invandring är en jättebra affär för Sverige. Den säkrar välfärden för framtidige generationer och skapar växt i samhället. Vi borde vara tacksamma för att de vill komma hit och bo hos oss i det kalla norden.


Invandrare nyttjar välfärden i större utsträckning än den inhemska befolkningen.
Så på varje invandrare som arbetar inom vården så går det 3 invandrare som är i behov av sjukvård/äldreomsorg.

Det blir ett sorts pyramidspel.


Men en sak vet vi med säkerhet och det är att utan invandringen så hade Socialdemokraterna aldrig varit närheten av makten i Sverige.
Citera
2026-04-11, 12:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liaurgoth
Tar man bara invandrare är det 1 miljon invandrare försörjer 1 miljon invandrare

https://www.kunskapsverket.org/artiklar/hur-gar-integrationen



Tar man bara med utländskt bakgrund är det 1,2 miljoner invandrare försörjer 1,7 miljoner invandrare med utländskt bakgrund
Det var ju en rolig vinkel faktiskt hehe

Går alla människor tillsammans alltid vinnst ?

Är det statsskulden som avgör det ?
Går Sverige i vinnst nu ?
__________________
Senast redigerad av troligengud 2026-04-11 kl. 12:41.
Citera
2026-04-11, 12:41
  #17
Medlem
Vi svenskar ska faktisskt vara tacksamma för invandrarna ens vill ha kvar oss här i landet.

Jag menar vi föder inga barn vi går bara på bidrag har ingen kultur, inga uppfinningar, massa inavel, vi är ett döende folkslag utan dem.

Så tänk på det alla rasister innan ni kritiserar ni vill jobba till 75 eller betala högre skatt
Citera
2026-04-11, 12:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det var ju en rolig vinkel faktiskt hehe

Går alla människor tillsammans alltid vinnst ?

Är det statsskulden som avgör det ?
Går Sverige i vinnst nu ?
Det ser du väl på tex afrika eller kina och indien som blomstrar ekonomiskt hhar toppenbra sjukvård penssion och välfärd att det är så det fungerar snälla du
Citera
2026-04-11, 12:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Det ser du väl på tex afrika eller kina och indien som blomstrar ekonomiskt hhar toppenbra sjukvård penssion och välfärd att det är så det fungerar snälla du
Jo många delar som ska räknas in



.
__________________
Senast redigerad av troligengud 2026-04-11 kl. 12:50.
Citera
2026-04-11, 12:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Jo många delar som ska räknas in
.
ja precis inget inavel där ingenbostadsbrist toppresultat inomskola, värdens bästa sjukvård, låg dödlighet, hög fertilitet.

Listan den positiva kan göras hur lång som helst ju, bättre pensioner och välfärd än oss med.

Det här måste genomföras nu alla andra som inte tycker så är rasister och kan flytta härifrån, jag ska rädda sveriges framtid jag.

Tänk om vi bara kan få en liten del av det här, säg tex tio miljoner indier.

Indien kan ge alla länder i värden en miljon människor och fortfarande ha en miljard invånare kvar, genomför vi det här räddar vi ju värden är du med eller emot mig?
__________________
Senast redigerad av nodraketen 2026-04-11 kl. 13:11.
Citera
2026-04-11, 13:08
  #21
Medlem
Onanikrems avatar
En av anledningarna jag slutade arbeta. Känns dåligt att försörja folk jag föraktar. Visst, jag betalar fortfarande skatt på utdelningar och moms på det mesta jag köper men lite bidrar jag med mindre skatt efter jag slutade arbeta. Kändes meningslöst att försörja folk jag föraktar. Skulle hellre köpa 500 000 badbollar än försörja dem.
Citera
2026-04-11, 13:09
  #22
Medlem
vi ska tänka på utan invandrare hade vi inte haft någon välfärd alls idag, den hade vi varit tvungna att ta bort för längesedan.

Då vi givetvis inte hade haft råd med den
Citera
2026-04-11, 13:22
  #23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det var ju en rolig vinkel faktiskt hehe

Går alla människor tillsammans alltid vinnst ?

Är det statsskulden som avgör det ?
Går Sverige i vinnst nu ?

Alla invandrare bidrar positivt bidrag till den offentliga ekonomin

Alla svenskar bidrar med ett negativt netto

Så Sverige borde alltså ta in fler invandrare som bidrar mer

https://www.osthammarsnyheter.se/invandrare-bidrar-mer-till-den-svenska-ekonomin-an-manniskor-som-ar-fodda-i-sverige/

Citat:
År 2022 registrerades de senaste siffrorna i rapporten, cirka 2,2 miljoner människor som bodde i Sverige som UTRIKESFÖDDbokstavligen född utanför landet. Denna grupp hade ett något positivt bidrag till den offentliga ekonomin på sex miljarder kronor, eller cirka 0,1 procent av BNP. I individuella termer är det ett individuellt bidrag på cirka 2 700 kronor per person.

Människor födda i Sverige hade nästan exakt motsatta siffror, med ett negativt netto -bidrag på -6 miljarder kronor, eller -0,1 procent av BNP. Deras individuella bidrag per person var negativt på cirka -700 kronor (detta är lägre än figuren ovan eftersom det finns fler av dem).
Citera
2026-04-11, 13:22
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det var ju en rolig vinkel faktiskt hehe

Går alla människor tillsammans alltid vinnst ?

Är det statsskulden som avgör det ?
Går Sverige i vinnst nu ?
https://www.youtube.com/watch?v=xddf9trcQ8M

Enligt rassisten joakim ruist kostar ju varje invandrare alltså alla invandrare i sverige i snitt 70 000kr om året.

ahahhah han har ju inte förstått någonting då hade ju länder som indien och kina och hela afrika aldrig kunnat existera ahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in