Va fan snackar du om egentligen? Är du enbart ute efter att trolla?
Nej, men du kanske skulle läsa vad jag svarade på.
Mitt inlägg var en replik på nån som ansåg att detta dubbelmord var väldigt likt dubbelmordet i Linköping. Jag redogör för varför de inte alls är särskilt lika.
Precis min poäng. Pappan dog många år tidigare, och ärver man en andel av ett hus ska man alltså inte skatta på själva arvet. Om huset däremot senare säljs så är vinsten beskattningsbar.
Huset såldes 2022. Har inget konkret som talar för att JJ då var delägare av huset, mer än att det rent potentiellt skulle kunna förklara delar av den hög inkomsten det året. Men jag skulle bli förvånad om han hade en lön på 60 000.
Pengar från en fastighetsförsäljning hamnar under inkomst av kapital inte som inkomst av tjänst.
Personligen tror jag han inte är den som dödat dom. Tycker det verkar märkligt han varit så tvärlugn på häktningsförhandlingen enligt nån tidnings artikel så hade han vart stoneface hela tiden. Så han sitter säkert på någon information som han helst inte vill prata om pga hot eller enbart är rädd för den riktiga mördaren.
Blir iaf spännande höra hur det utspelar sig resten av fallet.
Sämsta teorin jag hört. Han har väntat på att den stunden ska inträffa i 20 år, och vetat att tiden snart är inne. Jag hade tvärtom börjat tveka på hans skuld om han suttit förtvivlad och bölat i salen.