Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Mm, har funderat en hel del på det, om han är sjuk i huvudet eller bara är extremt adhd.
Har du något annat förslag på varför någon beter sig som Trump. Eller egentligen ännu konstigare, hur anhängarna tänker. Känner att de inte riktigt är de vassaste knivarna i lådan.
Förstod du det där om taco? Ett begrepp vi investerare tittar en hel del på.
Jag hade hört det innan ja, även om jag fick googla betydelsen igen. Ser nog oftare chickens out än förkortningen.
Jag tänker att Trumps plan är något som alla länder borde ägna sig åt, dvs att göra sitt eget land så oberoende som möjligt.
Vi har ju inte den ekonomin (vi är idag beroende av import/export) i dagsläget så skulle det bli krig idag skulle vi ligga ganska illa till, med både mat och bränsle.
De pratar ju redan om att vi eventuellt behöver börja ransonera bränslet i Sverige.
Det jag tror (tror, inget annat) är att Trump vill ha tillbaks dollarn som reservvaluta, samtidigt som han vill att världen ska börja köpa amerikansk olja istället för MENA-olja.
Så när värdet på dollarna sjunker, samtidigt som amerikansk olja blir mer lättillgänglig än den från Mellanöstern, så börjar man kunna ana vad han håller på med, anser jag då.
Du gjorde inte direkt något analys mer än du tror att han är dum i huvudet? Det låter inte som nån vidare analys om du håller på med finans.