2026-04-11, 07:53
Medlem
Det är helt riktigt, bra gjort av Tyskland.
Citera
2026-04-11, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja det är 2 fall nyligen som skapar ramaskri i tyskland da 2 personer utvisats till sina hemländer trots att bada är födda i tyskland. De har orsakat dödsfall i trafiken med sedvanlig macho attityd i trafiken. Den ena som utvisas till Turkiet verkar ha förstatt mindre under rättegangen da han menar att det är orättvist att han döms till utvisning. I det andra fallet utvisas en man som är född i tyskland till kosovo.
Vad tycker vi om detta? Är det inte omänskligt?

Källa Turkiska fallet

https://www.bild.de/regional/stuttgart/er-raste-einen-vater-tot-klage-abgewiesen-staat-darf-tuerken-abschieben-69d49570086bb1c024ff988d

Källa Kosovo fallet

https://www.bild.de/regional/nordrhein-westfalen/richter-faellt-knallhart-urteil-naechster-totraser-wird-abgeschoben-69d882f276e0dadf98a0cf8f
Det är omänskligt mot de genetiska tyskarna att behöva ha sånt smuts i landet.
Citera
2026-04-11, 08:27
Medlem
Merwinnas avatar
Om det handlar om ett brott som är typiskt för ursprungskulturen - t.ex. hedersmord, bortgifte av minderårig dotter, eller att åka ner och strida för eller skicka pengar till en terrororganisation i den del av världen som personen härstammar ifrån - så tycker jag att det är rätt att utvisa. För det visar ju att personen inte är tysk, och aldrig kommer att bli det - det är ju tydligt, när inte en hel uppväxt i Tyskland har hjälpt.
Citera
2026-04-11, 08:28
Medlem
Enda dåliga är att de inte utvisas i kistor.

Sverige kommer måsta gå samma väg för att rensa upp.
Citera
2026-04-11, 08:31
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Aha jag missförstod det hela, jag trodde att han även var tysk medborgare.
Det är ju inget konstigt isåfall att han blir utvisad ..

Konstigt är det inte, men det brukar ofta vara "svårare" att utvisa utländska medborgare om de är födda i det land där dom bor. I detta fall utvisade dock Tyskland denne turkiske medborgare som är född i Tyskland.
Citera
2026-04-11, 08:35
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det handlar om ett brott som är typiskt för ursprungskulturen - t.ex. hedersmord, bortgifte av minderårig dotter, eller att åka ner och strida för eller skicka pengar till en terrororganisation i den del av världen som personen härstammar ifrån - så tycker jag att det är rätt att utvisa. För det visar ju att personen inte är tysk, och aldrig kommer att bli det - det är ju tydligt, när inte en hel uppväxt i Tyskland har hjälpt.

Det är helt riktigt att personen i fråga inte är tysk medborgare. Denne tyskfödde turkiske medborgare utvisas till det land han är medborgare i, inget konstigt med det.
Citera
2026-04-11, 09:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är helt riktigt att personen i fråga inte är tysk medborgare. Denne tyskfödde turkiske medborgare utvisas till det land han är medborgare i, inget konstigt med det.

Ja, fast jag menar att även om han hade varit tysk medborgare så hade han inte varit tysk i själen. Och det borde egentligen vara viktigare i sådana här fall.
Citera
2026-04-11, 09:10
Medlem
Helt jäkla rätt. Det är precis detta jag hoppas från Sverige också. Det hade blivit mycket mer ordning i landet på kort tid.
Citera
2026-04-11, 09:13
Medlem
KillPus avatar
Var det inte så att Australien för X antal år sen utvisade en svensk brottsling som var typ i 30 års ålder men som kom till Australien när han var 2-3 år? Inte ens pratade svenska. Normal praxis! Sköt dig eller soptransport hem!
Citera
2026-04-11, 09:21
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petasse
Tyskarna har förlorat vettet. De behöver varje utlänning för att jobba och säkra välfärden i framtiden.

Många som flyttar därifrån (majoriteten pensionärer)
Citera
2026-04-11, 09:37
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...Dekadens...
Helt jäkla rätt. Det är precis detta jag hoppas från Sverige också. Det hade blivit mycket mer ordning i landet på kort tid.

Om du hade orkat läsa igenom tråden så hade du sett att detta redan sker i Sverige.

Men, visst, håll till godo:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hd-ratt-att-utvisa-ung-mordare-fodd-i-sverige

"En tonåring som sköt ihjäl en man i Flemingsberg våren 2023 dömdes till fängelse och livstids utvisning av Svea hovrätt – trots att han är född och uppvuxen i Sverige".

"Den dömde är inte medborgare i Sverige utan i ett land i Västafrika, men han ska därutöver ha nästintill ingen anknytning till landet".
Senast redigerad av pestloppan 2026-04-11 kl. 09:40.
Citera
2026-04-11, 10:20
Medlem
Klart att det går och Tyskland kan utvisa dom. Det är föredömligt och borde uppmuntras av EU att utvisa icke-européer från den Europeiska gemenskapen och vår fosterjord.

Om dessa personerns föräldrar kom till Tyskland så är det heller inga problem att deras barn förvisas ut ur Europa, eller Tyskland i detta fall. Går det att röra sig i ena riktningen så går det att röra sig i den motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in