2026-04-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Fel. Min burner som jag köpte i Kenya fungerade utmärkt utan antenn eller lurar. Jag körde på högtalaren.
Jadå, det fungerade även med min gamla mobil, kommer inte ihåg vad det var för någon. Men det fungerade utan trådade hörrlurar.

Tror bara att behovet i dag inte finns.
Citera
2026-04-11, 08:35
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Köp en sån då . Du frågade ifall det fanns smartphones med samma funktion. Det gör det alltså inte.

Jag undrar VARFÖR, idiot.

Och jag brukar inte kånka runt på min Kenyanska lur, av förklarliga skäl. Jag har redan en mobil med FM-mottagare alltså- tack för att du påminde mig!

Men jag vill ha det i min smartphone och tycker att alla smartphones borde ha det.
Citera
2026-04-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Men nu har ju TS inga alternativ så då måste TS fixa en app om den vill lyssna på am/fm radio. Annars får TS köpa en gammal radio
Om du vill, så kan du läsa trådstarten en gång till. Eller flera gånger.

För övrigt så kan man inte lyssna på vare sig FM- eller AM- bandet med en modern mobil. Ingen av de jag känner till i alla fall. Men du får gärna tipsa om en sådan.
Citera
2026-04-11, 08:36
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Jag undrar VARFÖR, idiot.

Och jag brukar inte kånka runt på min Kenyanska lur, av förklarliga skäl. Jag har redan en mobil med FM-mottagare alltså- tack för att du påminde mig!

Men jag vill ha det i min smartphone och tycker att alla smartphones borde ha det.

Lite förvirrat ? Kan du läsa svenska ?
Citera
2026-04-11, 08:36
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Men nu har ju TS inga alternativ så då måste TS fixa en app om den vill lyssna på am/fm radio. Annars får TS köpa en gammal radio

Nu tycker jag vi går väldigt offtopic. Läs TS. Om JAG villl lyssna på radio så är det inga problem. Tro mig 😁
Citera
2026-04-11, 08:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Lite förvirrat ? Kan du läsa svenska ?

Nej jag kan bara kenyanska, idiot.

Vet du förresten vad idiot betyder på kenyanska? Det betyder "nobelpristagare i kärnfysik med extremt hög IQ".

Fast det visste du säkert redan, idiot.

Frågan var alltså VARFÖR moderna smartphones inte innehåller en AM/FM-mottagare. Du får gärna svara på den om du vill hålla dig till topic, idiot.
Citera
2026-04-11, 08:40
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Nej jag kan bara kenyanska, idiot.

Vet du förresten vad idiot betyder på kenyanska? Det betyder "nobelpristagare i kärnfysik med extremt hög IQ".

Fast det visste du säkert redan, idiot.

Frågan var alltså VARFÖR moderna smartphones inte innehåller en AM/FM-mottagare. Du får gärna svara på den om du vill hålla dig till topic, idiot.

Du får gärna läsa din egen fucking tråd - Dumskalle. Svaret finns där
Citera
2026-04-11, 08:41
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om du vill, så kan du läsa trådstarten en gång till. Eller flera gånger.

För övrigt så kan man inte lyssna på vare sig FM- eller AM- bandet med en modern mobil. Ingen av de jag känner till i alla fall. Men du får gärna tipsa om en sådan.

Tell him!

Jag kan endast tipsa om billiga burners som köps i U-länder för 10-20 euro, men de är ju väldigt undermåliga överlag som teknisk "gadget" om man så säger.
Citera
2026-04-11, 08:42
Medlem
Kinaskis avatar
Förr fanns det ju en funktion i att det var dyrt med data. Så att kunna lyssna på radio utan att det drog massa data var ju bra.

Idag är det inga problem att lyssna på radio digitalt med ett vanligt snål-abonnemang. Så det är ju bara onödigt att kosta på en AM/FM-mottagare i konstruktionen av en mobil. Väldigt få vill betala för det.

Så där är svaret. Det är 2026 och vi kör digitalt. Radio lyssnar man via appar och hemsidor.
Sen lyssnar väl folk mindre på radio överlag.
Citera
2026-04-11, 08:43
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jadå, det fungerade även med min gamla mobil, kommer inte ihåg vad det var för någon. Men det fungerade utan trådade hörrlurar.

Tror bara att behovet i dag inte finns.

Relevant poäng, men behovet uppstår ju väldigt snabbt då ryssen eller Trump stänger ner internet för oss. Det är ju därför vi alla uppmanas att köpa en vevradio i skriften "Om krisen eller kriget kommer".
Citera
2026-04-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Förr fanns det ju en funktion i att det var dyrt med data. Så att kunna lyssna på radio utan att det drog massa data var ju bra.

Idag är det inga problem att lyssna på radio digitalt med ett vanligt snål-abonnemang. Så det är ju bara onödigt att kosta på en AM/FM-mottagare i konstruktionen av en mobil. Väldigt få vill betala för det.

Så där är svaret. Det är 2026 och vi kör digitalt. Radio lyssnar man via appar och hemsidor.
Sen lyssnar väl folk mindre på radio överlag.

En av poängerna är att du kan lyssna på radion när du saknar mottagning på mobilen, dvs ute på fjället där du saknar mottagning, eller i händelse av strömavbrott.
Citera
2026-04-11, 08:48
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Du får gärna läsa din egen fucking tråd - Dumskalle. Svaret finns där

Så du menar att jag redan har besvarat frågan? Vad är svaret då? Och varför tror du att så många vill diskutera ämnet, om svaret redan finns i TS..?

Jag har mina misstankar, men jag har absolut inte svaret på den här frågan.

Min misstanke är att det handlar om Kinas "elektrifiering" och "smartifiering" av samhället. De behöver bara trycka på några knappar så är hela västvärlden ute ur leken. De har gjort oss till digitala idioter som snart inte kan torka oss själva i arslet utan att först installera en app 🙂 och de har gjort det jävligt bra!

"De" VILL att vi ska vara appberoende och internetberoende, vilka "de" nu än är... kanske är det appskaparna, som tjänar pengar på apputvecklingen?

Vad tror du själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in