2026-04-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Exakt, när det blivit så stora motsättningar, ser vi ju här, i tråden om inte annat.
Ja något i vårt samhälle har byggt upp murar mellan kvinna och man.
Inte ens det mest basala fungerar längre, livets mening, att fortplanta oss...
Man kan undra vad, i andra samhällstyper och religioner tycks det fungera, men när de kommer till Sverige, Europa, Väst ändras deras beteende också, om än långsamt.
Det är säkert de här "influenserna" också. Enorm förändring på verkligen kort tid. Ett samhälle behöver tid att acklimatisera sig.

Men det är så otroligt tråkigt att se vad det gör med vårt samhälle och människor. För de begriper ju inte. Har man aldrig sett något annat så vet man ingenting annat.

Jag hade så kul under min uppväxt, och det var så lätt oavsett kön. Det var så naturligt som du säger.

Visst blev man ledsen ibland men man umgicks och lärde sig och provade och gick vidare.
Som människor gör.
Citera
2026-04-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo för att tjejer mellan 18-20 är ju så livserfarna och har en 40 årings konsekvenstänk och en helt enormt utvecklad människokännedom. Och killar i deras ålder är likvärdigt utvecklade.
Vem borde ha lärt dom om detta då, deras mödrar?
Eller är mödrarna lika dumma och "oerfarna " trots något dussin förhållanden i bagaget...
Citera
2026-04-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har de valt ut en man att ligga med, så är han tillräckligt intressant att dejta och se om det kan bli något seriöst med.

Spelar ingen roll om det stämmer eller inte att "kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur". Det är inte dom signalerna man skickar ut till män direkt när man väljer att ligga det första man gör. Man framstår snarare som lösaktig och uppmärksamhetssökande om man ligger det första man gör.
Citera
2026-04-10, 23:51
Medlem
Citat:
Var har du raggat upp dina män, på socialförvaltningen, eller kanske arbetsförmedlingen.
Som jag sagt, du väljer själv din man, varför då ta den sämste och fattigaste ?

Eller är det kanske det kvinnliga omdömet som ställer till det för er, igen ?
Att ni vill ha en fulltatuerad, vildsint tjur....
Jag tjänar som en välutbildad akademiker gör. Mina partners har kommit från ungefär samma inkomstgrupp. Ingen av dem har föreslagit att jag ska säga upp mig och hushållet ska avstå från min lön så vi kan leva på ungefär halva beloppet (hans lön).
Citera
2026-04-10, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller så vill kvinnor som får chansen hellre göra annat än bli avelskossor och omhändertagande.

Men nu är ju alla mäns chans att kliva in och ta den rollen när kvinnor hellre utbildar sig och gör karriär. Varför inte se ett paradigmskifte där männen "slipper" försörjningsbördan och kan förverkliga sig själva som hemmamän utan ekonomisk autonomi?

Enda anledningen till att män gafflar på om att kvinnor måste lösa de sjunkande födelsetalen är för att det aldrig är dem som burit den största bördan för reproduktionen och tagit huvudansvaret (på alla plan) för barnen och hemmet och partnern. Och räknar heller inte med att göra det. Det är därför de tycker att kvinnor gott kan offra sina "roligaste" år mellan 18-25 på att föda ungar och stå vid spisen hemma i radhuset.

Hade rollerna varit omvända hade män velat skaffa max ett barn vid 50-60. Och antalet människor på jorden hade varit 2-3 miljarder.
Citera
2026-04-10, 23:53
Medlem
Citat:
Enda anledningen till att män gafflar på om att kvinnor måste lösa de sjunkande födelsetalen är för att det aldrig är dem som burit den största bördan för reproduktionen och tagit huvudansvaret (på alla plan) för barnen och hemmet och partnern. Och räknar heller inte med att göra det. Det är därför de tycker att kvinnor gott kan offra sina "roligaste" år mellan 18-25 på att föda ungar och stå vid spisen hemma i radhuset.

Hade rollerna varit omvända hade män velat skaffa max ett barn vid 50-60. Och antalet människor på jorden hade varit 2-3 miljarder.
Jupp.
Citera
2026-04-10, 23:54
Medlem
Citat:
Hade de 18-30 åriga killarna och tjejerna på 20-talet, 40-talet, 50-talet, osv haft chansen att resa på äventyrliga resor istället för att sitta i ett radhus med 4 ungar så hade 99% av dem gjort det med 100% säkerhet.
Eller så hade dom fött sina ungar och rest med dom. Barn är det mest naturliga inom mänskligheten men är i vår nuvarande kultur extremt lågt värderat. Och då menar jag framförallt i strukturerna.
Citera
2026-04-10, 23:56
Avslutad
Citat:
Vem borde ha lärt dom om detta då, deras mödrar?
Eller är mödrarna lika dumma och "oerfarna " trots något dussin förhållanden i bagaget...

Jo för 18-25 åriga killar och tjejer lyssnar ju så väldigt noga på sina föräldrar och lever efter deras råd till 100% och deras hjärnor är så mogna och färdigutvecklade. Deras högsta önskan är att leva som sina medelålders föräldrar i 18-25 års åldern.

Och varför skulle sånt här bara hänga på mödrarna?
Citera
2026-04-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ha Ha Ha....
Jo jag tycker inte det är något fel med att försörja sin kvinna, men alla har väl inte råd med det iofs.
Kan det vara det som skapar problemen med barnafödandet här i Europa, Väst.
På något sätt är det rätt gulligt. Jag begriper det inte ett dugg men det är något gulligt med att en nutida man tänker att han ska försörja sin kvinna. Smälter på något sjukt sätt. Men begriper absolut inte alls.
Why?
Citera
2026-04-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Spelar ingen roll om det stämmer eller inte att "kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur". Det är inte dom signalerna man skickar ut till män direkt när man väljer att ligga det första man gör. Man framstår snarare som lösaktig och uppmärksamhetssökande om man ligger det första man gör.

Att vara sexuellt selektiva är alltså att välja sexpartner, noggrann kräset och med omsorg. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur = ytterst kräsna kring vem de ligger med. De tar inte "vem som helst". Men finner de en man de verkligen attraheras av, så vill de i regel ligga med honom. Rentav första gången de träffar honom...

Om han fattar detta, att han verkligen är utvald. Om polletten trillar ner att så är fallet, så borde han bjuda ut henne på dejt. Hon kan ju rentav vara hans blivande fru och mor till hans blivande barn!
Citera
2026-04-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Män är våldsamma och impulsiva. Män tar livet av sig trots att andra behöver dem. Att satsa på en man är alltid ett vågspel. Men lycka till!
Jag är en man, det vet du, jag skojade bara lite med henne då hon misstog mig för att vars en kvinna

Nä, jag håller inte med dej, vet inte om jag kan komma på någon manlig bekant som är, varit våldsam, mer än någon "smäll på stan" sådär.

Jag står fast vid att det är kvinnans omdöme som falerar, i de flesta fall då givetvis, inte alltid.

De där med att män tar livet av sig...Det är bara nys, kvinnor gör så med...
Att vi är impulsivare är rätt, beror på Testosteron, inte mycket stt göra åt det.
Gillar ni inte män med Testosteron får ni hitta er en kvinna att ha förhållanden med.
Citera
2026-04-11, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Eller så hade dom fött sina ungar och rest med dom. Barn är det mest naturliga inom mänskligheten men är i vår nuvarande kultur extremt lågt värderat. Och då menar jag framförallt i strukturerna.

Åren mellan 18-28 kommer aldrig tillbaka. Det är en väldigt speciell tid i en människas liv och vilka 18-28 åriga tjejer och killar har råd att resa på äventyrliga resor med sina barn? Speciellt om bara den ena jobbar och har bara jobbat i några år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in