2026-04-10, 22:41
Medlem
Hej o hå alla glada Flashbackare,
Hur kommer det sig att vi låtit den ockulta oligarkin som styr i EU tvinga på oss en sådan absurd idé som att det skulle finnas något som heter EU-medborgare?
Ett medborgarskap fås ju som bekant genom födsel, naturalisation eller genom påbrå,hur kommer det sig då att vi totalt förbisett den sistnämnda grunden till EU-medborgarskap , i vartfall när det handlar om ej längre existerande länder.
Tex kan vi släpa hem en efterbliven tyskättling ifrån Namibia och förklara honom för EU-medborgare men vi kan inte tilldela individuella EU-medborgarskap till förmodligen miljoner österrikisk-ungerska ättlingar som redan lever på europeisk mark bara för att den ockulta oligarkin som drar trådarna i EU bestämt så?
Observera att jag med ättlingar i fallet Österrike-Ungern menar ättlingar till det första multikulturella och multireligiösa landet med ursprung i Europa,vars medborgare inte nödvändigtvis behövde vara germaner eller ungrare.
Citera
2026-04-10, 23:14
Medlem
EU-medborgarskap är inte ett eget fristående medborgarskap, utan följer automatiskt av att du är medborgare i ett EU-land. Det är alltså juridisk status ovanpå nationellt medborgarskap, inte något “ockult” hittepå.

Du kan inte vara EU-medborgare utan att först vara medborgare i en medlemsstat.
Därför finns det heller inget separat “EU-medborgarskap på påbrå”.

Du blandar också ihop historiska riken med dagens rättsordning. Att Österrike-Ungern en gång existerade ger inga nutida medborgarskapsrättigheter, lika lite som Romarriket gör någon till italienare.
Citera
2026-04-10, 23:34
Medlem
Läs din första mening,läs sedan min rubrik!
Citera
2026-04-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Läs din första mening,läs sedan min rubrik!
Ett medborgarskap som inte är ett fristående medborgarskap betyder medborgare som inte är fristående medborgare!Alltså hitte-på medborgare.
Citera
2026-04-10, 23:46
Medlem
kalkryggars avatar
Jisses det var mig allt en snurrig tråd.

Om tyskättlingen från Namibia är medborgare i Tyskland så är hen EU-medborgare. Oavsett om hen är efterbliven eller inte.

Om tyskättlingen inte är medborgare i Tyskland eller annat EU-land så är hen inte heller någon EU-medborgare. Inte heller i detta fallet spelar det in om hen är efterbliven eller inte.

Vad är egentligen trådfrågan? Eller är tråden för dum (eller svår att läsa då du inte delar in texten i läsbara stycken) för att det ska bli något vettigt av det?
Citera
2026-04-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Om tyskättlingen från Namibia är medborgare i Tyskland så är hen EU-medborgare. Oavsett om hen är efterbliven eller inte.

Om tyskättlingen inte är medborgare i Tyskland eller annat EU-land så är hen inte heller någon EU-medborgare. Inte heller i detta fallet spelar det in om hen är efterbliven eller inte.

Vad är egentligen trådfrågan? Eller är tråden för dum (eller svår att läsa då du inte delar in texten i läsbara stycken) för att det ska bli något vettigt av det?
Tyskättlingen kan välja att bli tysk eftersom dagens Tyskland underställt sig den styrande ockulta oligarkin,det kan inte österrikisk-ungerska ättlingar från flera mindre folkslag än det germanska eller ungerska göra eftersom den ockulta oligarkin lagt ner deras rike.
Citera
2026-04-10, 23:53
Medlem
Citat:
Tyskättlingen kan välja att bli tysk eftersom dagens Tyskland underställt sig den styrande ockulta oligarkin,det kan inte österrikisk-ungerska ättlingar från flera mindre folkslag än det germanska eller ungerska göra eftersom den ockulta oligarkin lagt ner deras rike.
Och efter att de lagt ner deras multietniska , multikulturella och multireligiösa rike så har de startat en massa hitte-på länder av typen Polen,Rumänien,Jugoslavien
Citera
2026-04-10, 23:57
Medlem
Citat:
Och efter att de lagt ner deras multietniska , multikulturella och multireligiösa rike så har de startat en massa hitte-på länder av typen Polen,Rumänien,Jugoslavien
Moldavien, Ukraina
Citera
2026-04-11, 00:35
Medlem
Citat:

Delar av Tyskland har alltid varit underställt den permanenta oligarkin och ingen del stod utanför densamma vid 1800-talets slut.

Tyskland ska också "läggas ner". Det kommer att förenas med Ryssland, när tiden är inne.
Likaså Sverige och andra tyska marionettstater.
Citera
2026-04-11, 03:15
Medlem
Citat:
Tex kan vi släpa hem en … tyskättling ifrån Namibia och förklara honom för EU-medborgare men vi kan inte tilldela individuella EU-medborgarskap till … österrikisk-ungerska ättlingar … bara för att den ockulta oligarkin som drar trådarna i EU bestämt så?
Va?

Finns det någon artikel du utgår utifrån att jag läst, eller hur ska jag veta vad du syftar på?

Det låter som att du syftar på någon specifik händelse? Vill du berätta vad det är du pratar om eller är det en hemlis?

Eller är det en så uppenbar sanning för dig att du förväntar dig att alla redan vet det för att alla är i en stor konspiration mot dig?🤯

Det är svårt att svara på dina frågor om du inte vill berätta vad du frågar om, men givet dina ordval så skulle jag inte vara helt förvånad om du har en historik av psykoser(?)

https://youtu.be/FzoXQKumgCw
Senast redigerad av Ballooong 2026-04-11 kl. 03:23.
Citera
2026-04-11, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Va?

Finns det någon artikel du utgår utifrån att jag läst, eller hur ska jag veta vad du syftar på?

Det låter som att du syftar på någon specifik händelse? Vill du berätta vad det är du pratar om eller är det en hemlis?

Eller är det en så uppenbar sanning för dig att du förväntar dig att alla redan vet det för att alla är i en stor konspiration mot dig?🤯

Det är svårt att svara på dina frågor om du inte vill berätta vad du frågar om, men givet dina ordval så skulle jag inte vara helt förvånad om du har en historik av psykoser(?)

https://youtu.be/FzoXQKumgCw
Nej inget specifikt alls utan rent allmän fråga bara Gäller även Sverige till viss del men är inte lika illa som i många andra EU-länder.Här fås nuförtiden svenskt medborgarskap och därmed hitte-på EU-medborgarskap endast via fadern/modern om en svensk föds i tex Brasilien eller Namibia .Varför tar då EUs icke-existerande medborgarskapslag inte hänsyn till ättlingar till europeiska mångkulturella, multietniska tusenåriga riken/länder som den ockulta oligarkin monterat ner ganska nyligen historiskt sett men gör det i många enskilda medlemsländers nationella medborgarskapslagar?
Citera
2026-04-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Klart att det är snurrigt,vi pratar här om den styrande ockulta oligarkin,förväntar du dig raka puckar så vem som helst kan tyda deras modus operandi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in