2026-01-01, 14:23
Medlem
Alltför ofta matchar man med profiler som i princip ger noll inspiration till en konversation, trots att man är attraherad. Själv känner jag mig nästan autistisk som har så dålig fantasi ibland.

Har ni några go-to öppningsrepliker som faktiskt funkar, eller freestylar ni varje gång?

Tycker också det vore intressant om vad som funkar skiftar efter ålder, skiljer det mellan 20-åringar vs 30-åringar t.ex.

Och slutligen, har ni någon slags gameplan för ert textande? Saker ni aktivt gör eller undviker (för långa meddelanden, för mycket humor, för snabbt dejtförslag, osv)?

Nyfiken på hur andra tänker, speciellt om ni upplever att det fungerar. Själv känner jag att jag bara har en lång lista på saker som inte fungerar lol
Citera
2026-01-01, 14:50
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det absolut bästa du kan göra är att planera in en dejt och fråga om du kan hämta upp henne någonstans.
Något trevligt café eller en hamburgerrestaurang är en bra start.
Väl på plats ställer du frågor för att få reda på värderingar, religion och vilken karaktär hon har.
Går hon i kyrkan? Värderar hon familj? Verkar hon vara feminin och omhändertagande? Då kan ni börja ses mer seriöst.
Citera
2026-01-01, 14:52
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Det absolut bästa du kan göra är att planera in en dejt och fråga om du kan hämta upp henne någonstans.
Väl på plats ställer du frågor för att få reda på värderingar, religion och vilken karaktär hon har.
Går hon i kyrkan? Värderar hon familj? Verkar hon vara feminin och omhändertagande? Då kan ni börja ses mer seriöst.

Det här måste vara den sämsta idéen om hur man chattar med tjejer. Min gissning är att du själv är kvinna och folk "tror" att man skall prata så här. Det korrekta sättet att prata med tjejer på Hinge är att agera totalt obrydd, gärna aningen oförskämd om du är snygg nog, är du inte det så kommer det rinna ut i sanden ändå.
Citera
2026-01-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare

Känns la lite för på att fråga om en date i första meddelandet eller?
Citera
2026-01-01, 16:39
Medlem
Fråga något jävligt oväntat, som ändå knyter an till något hon har skrivit i sin profil.

Jag satt och scrollade på polarens konto för skojs skull.
En tjej hade bland annat med följande rad i sin profil:
- Jag kommer att vara den som kör på våra roadtrips.
Den var så oväntad. Så jävla bra på något sätt.
Just den repliker fanns det hundra sätt att haka på.
Antingen:
- Vart kör du mig första gången?
eller:
- Upp till bevis. Kör du jävligt bra så ska jag överväga saken.
eller:
- Intressant... Hur är du bakom ratten?

...men dom mer kreativa förslagen, som förhoppningsvis gör det svårt för henne att låta bli att svara, håller jag för mig själv (till den dagen jag blir singel igen).

Det viktiga är att du har läst hennes profil.
Ställer en relaterad fråga som hon inte bara kan svara ja eller nej på.
Citera
2026-01-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Fråga något jävligt oväntat, som ändå knyter an till något hon har skrivit i sin profil.

Antingen:
eller:
eller:

...men dom mer kreativa förslagen, som förhoppningsvis gör det svårt för henne att låta bli att svara, håller jag för mig själv (till den dagen jag blir singel igen).

Sluta gatekeepa de bästa förslagen lovar att det kommer finnas tjejer kvar till dig till den dag du är singel igen!

Förslagen du gav stämmer dock ungefär med vad jag hade försökt skriva, om det hade funnits sådana ingångar på profilen! Men ibland bemödar sig ju inte ens tjejer med att skriva en profiltext alls typ..
Citera
2026-01-01, 17:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Antingen:
eller:
eller:

Kan förstå att man vill ha det lättsamt men risken för tidsslöseri känns överhängande. Antingen är man seriös och det finns ömsesidig attraktion eller så blir allt konstlat och rinner ut i sanden.
Citera
2026-01-01, 18:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Antingen:
eller:
eller:

Det här tycker jag är bra. Återknyta till något i profilen eller något i ett foto med en öppen fråga som är lite originell.
Citera
2026-01-01, 19:51
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte.snell
Alltför ofta matchar man med profiler som i princip ger noll inspiration till en konversation, trots att man är attraherad. Själv känner jag mig nästan autistisk som har så dålig fantasi ibland.

Har ni några go-to öppningsrepliker som faktiskt funkar, eller freestylar ni varje gång?

Tycker också det vore intressant om vad som funkar skiftar efter ålder, skiljer det mellan 20-åringar vs 30-åringar t.ex.

Och slutligen, har ni någon slags gameplan för ert textande? Saker ni aktivt gör eller undviker (för långa meddelanden, för mycket humor, för snabbt dejtförslag, osv)?

Nyfiken på hur andra tänker, speciellt om ni upplever att det fungerar. Själv känner jag att jag bara har en lång lista på saker som inte fungerar lol
Jag har en samling med öppningar som kan anpassas och brukar funka. Kan så klart inte berätta exakt, det är lite som ett svampställe. Några tips: Skriv inget "seriöst", börja inte med en vanlig tråkig fråga, skriv något som helst bara du skulle kunna skriva, reta henne helst lite för något i profilen. Utgångspunkten är att du ska kolla om hon är något att ha. Skriv absolut ingen komplimang om utseende, om du inte kombinerar det med något minst lika retsamt om något annat.

För generell textning med kvinnor finns mycket skrivet och på youtube, t.ex.
https://www.amazon.com/Ultimate-Guide-Phone-Text-Game/dp/0557288177

Kan också rekommendera att ta hjälp av AI, det är väldigt bra på att skapa intressanta texter enligt önskemål.
Senast redigerad av Castle 2026-01-01 kl. 20:09.
Citera
2026-01-01, 20:16
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera
2026-04-10, 12:35
Medlem
Det finns inget som alltid fungerar. Tjejer är dessutom människor som skiljer sig åt lika mycket som killar gör. Somliga går igång på att bli lite retade, andra går igång av kritik, medan somliga blockar dig direkt. Vilken dag i månaden hon läser kan också spela roll.

Humor är dock alltid ett bra tips och att ställa öppna frågor. Men det finns även den sorten som tycker du är jobbig som ställer frågor som kräver mer än ja/nej till svar, men den sorten som gör sig så omöjlig är ju ändå ingen förlust. Försök också att i varje meddelande ha med någon fråga. Om du svarar på en fråga från henne och inte ställer någon till henne, så riskerar ordväxlingen att dö ut. Växla gärna över till telefonsamtal, somliga är bekvämare med det än text.

Var inte för "på" om dejt och när det är dags så planera in att ni gör och upplever något tillsammans. Vad beror helt på både dig och henne. Precis som i övriga livet så ökar chansen om man gjort sin research/lobbying så att man kan vara rätt säker på att få ett ja redan innan frågan ställs. Gå aldrig på en kaffedejt! Det blir bara stelt och nervöst. Nervositet är smittsamt, ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös.
Citera
2026-04-10, 22:20
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det finns inget som alltid fungerar. Tjejer är dessutom människor som skiljer sig åt lika mycket som killar gör. Somliga går igång på att bli lite retade, andra går igång av kritik, medan somliga blockar dig direkt. Vilken dag i månaden hon läser kan också spela roll.

Humor är dock alltid ett bra tips och att ställa öppna frågor. Men det finns även den sorten som tycker du är jobbig som ställer frågor som kräver mer än ja/nej till svar, men den sorten som gör sig så omöjlig är ju ändå ingen förlust. Försök också att i varje meddelande ha med någon fråga. Om du svarar på en fråga från henne och inte ställer någon till henne, så riskerar ordväxlingen att dö ut. Växla gärna över till telefonsamtal, somliga är bekvämare med det än text.

Var inte för "på" om dejt och när det är dags så planera in att ni gör och upplever något tillsammans. Vad beror helt på både dig och henne. Precis som i övriga livet så ökar chansen om man gjort sin research/lobbying så att man kan vara rätt säker på att få ett ja redan innan frågan ställs. Gå aldrig på en kaffedejt! Det blir bara stelt och nervöst. Nervositet är smittsamt, ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös.
Om en tjej verkligen är intresserad så kommer hon skriva först och gå med på allt i stort sett. Därför är det bättre att vara rak på. Vill hon inte så ville hon inte även om du skrev böcker.

Du kan vara självaste Gud i text-game. Är kvinnan över din liga så spelar det ingen roll vad man gör. Till slut kommer konversationen ändå dö ut eftersom hon blev "uttråkad". Frågar du ut omgående kommer hon radera dig/ghosta.

Som kille över 30 har du endast dessa alternativ om du vill ha en dejt/knull/förhållande

1. Feta tjejer

2. Ensamstående mammor

3. Asiater

4. Allmänt groteskt oattraktiva

Av alla pangbrudar som man matchat och skrivit med så har det alltid slutat med pannkaka. Faktiskt fascinerande att det inte ens finns nåt undantag här. Alla är verkligen exakt likadana. Ingen av dem hittar någon heller är jag säker på. De är nog där endast för tidsfördriv, sista hoppet om att hitta den där perfekta killen, reklam för sina sociala medier.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-04-10 kl. 22:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in