2026-04-09, 21:17
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fy helvete. Kräket ska utvisas NU!

Förmodligen blev han arg för att hon avslöjade att han stulit en lådcykel. Såg honom för övrigt utanför centralstationen för några veckor sedan med en landsman. Det såg ut som att de rekade kring bygget som är där vid övre ingången vid taxizonen typ.
Tänkte på Gräddis då och började kolla i tråden.

Hoppas verkligen att hon kan få någon slags hjälp 🤔 men tyvärr så ser det ju inte särskilt ljust ut för henne och med de alkoholvanor hon har så lär hon ju inte klara sig så bra på egen hand när hjärnan börjar fucka ur på riktigt. Otroligt sorgligt att se.

Pengarna är förmodligen slut och ja, då ligger det ju nära till hands att tänka sig att något slocknar i henne när hon inte ens kan gå på second hand och shoppa, eller ta ett glas vin på Engelen 💔
Citera
2026-04-10, 01:05
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Jag pratade med polisen tidigare, de känner till händelsen och de har filmen. Lär räcka för att få aset dömd för misshandel. Tyvärr tror jag inte att Pia kommer ta sig därifrån eftersom hon är så djupt nere i sitt missbruk och inte tar emot någon hjälp. Otroligt tragiskt.

Bra gjort.

Pia är fast i gråzonen där man inte kan tvinga på henne tvångshjälp (inte kriminell eller akut självmordsbenägen) samtidigt som hon inte har rätt till någon anpassad hjälp (hade bostadsrätt så tillgångar, nu cash på kontot så kan inte få bidrag).

Saknas åtgärder att ta till för att omhänderta henne längre än några få timmar, om ens det. Skulle vara fyllecell över natten.

Ingen normal hyresvärd tar i henne med tång för hon saknar inkomst och har bedrövlig historik av att betala elräkningar och hyra. Hon är på ytan för frisk för (att söka och bli beviljad) sjuk- eller förtidspension men för sjuk för det enklaste arbete.

Amatöranalys: Hon verkar inte primärt supa och alkoholisera sig för verklighetsflykt, som i glömma att hon är hemlös, att hon inte har kontakt med familjen och en rad praktiska ting, utan mer söka flykt från en overklighet.

Det verkar som att hon "mår bättre" när hon tampas med att bli utnyttjad eller utslängd från krogen. Som att basala behov på fyllan som hunger, köld, kåthet, vinsuget eller fysisk smärta får henne att glömma sina inre demoner för en stund. Fly undan den där "skadan" inne i huvudet som fick en ganska intelligent och lyckad person att bli "galen". Jag tycker genuint synd om henne trots att hon uppför sig totalt odrägligt. Något mer än kärleken till vinflaskan eller för högt ego inom normalspannet kan vara knas när det slagit slint på det här sättet.

Skönt att folk som liksom mig också tycker hon är odräglig, agerar när hon blir misshandlad. Tills det finns lagutrymme att ömsom tvinga på henne hjälp ömsom ställa krav är det vad man kan göra i stunden.

Undrar hur många Gräddis och MagmysMicke som fläker ut sig på sociala medier det krävs, innan någon politiker vågar ta upp bristerma i att rätten till självbestämmande överskuggar allt annat.
Citera
2026-04-10, 10:21
Medlem
Det som förvånar mig mest är att ha inte raderade filmen från hennes telefon.
Känns som något är skumt med hela grejen.
Citera
2026-04-10, 12:09
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Vem var det som örfilar henne?Såg bara någon med med blurrat ansikte plus dom blurrade örfilar.
Tyckte faktiskt det såg obehagligt ut. Men ja, hon lär ju bli utsatt med tanke på hur hon är.
Citera
2026-04-10, 12:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWhat
Jaha, såg nu att folk inte får den att fungera så jag lägger upp min ändå då. Testar iaf om det funkar:

https://gofile.io/d/6y809X

... Tog Polisen honom eller? Vafan.. Pia..
Varför stannar hon kvar?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-04-10 kl. 12:43.
Citera
2026-04-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
... Tog Polisen honom eller? Vafan.. Pia..
Varför stannar hon kvar?

Tycker att även Daniel berkade berusadad. Och misdbrukare dras till misdbrukare dät våldet normaliseras
Citera
2026-04-10, 13:32
Medlem
Gentss avatar
Vad heter den där fula tjockisen som örfilar henne?
Citera
2026-04-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Vem var det som örfilar henne?Såg bara någon med med blurrat ansikte plus dom blurrade örfilar.
Tyckte faktiskt det såg obehagligt ut. Men ja, hon lär ju bli utsatt med tanke på hur hon är.

Den filmen jag såg var inte blurrad, man ser hans ansikte tydligt i slutet. Det är snubben hon bor ihop med, Daniel heter han. Bara att googla Pias namn så hittar man hans uppgifter.
Citera
2026-04-10, 18:19
Medlem
Det huset hon bor i skulle jag inte sätta min fot i även om jag fick betalt
Citera
2026-04-10, 19:39
Medlem
JerryCottons avatar
Undra vad det är för patent den där Daniel har sökt?
Citera
2026-04-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Det huset hon bor i skulle jag inte sätta min fot i även om jag fick betalt

Vad är det med det huset?
Citera
2026-04-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka