2026-04-10, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Ha! Detta är bara för kul. De tog alltså bort elen i taket för att Elsa inte gillar taklampor? Jag undrar alltid vad männen till dessa influensers tänker. Ger de upp all värdighet för att kunna ha ett bekvämt liv med en semi-kändis.

Verkar så. Får någon av dessa män tillräckligt med protein eller hålls de fogliga och anemiska av alla kikärtssallader och sauterade sparrisar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Så jäkla fel med sovrum där på bottenplan! Snälla Elsa tänk om! Det skulle bli ett underbart vardagsrum, helt åt skogen som sovrum ju!
Och det är en öppen spis du eldar i, inte kakelugn, som en läsare (eller flera?) redan påpekat!!!

Fattar faktiskt inte hur två vuxna människor kunnat enas om att vardagsrummet bör bli sovrum och vice versa. Hur tänker man då?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Elsa håller på att pirra sönder sig av huset. Det hela börjar kännas ganska osunt.

Och angående osunt. Den här konsumtionen har totalt ballat ur. De drog alltså till Wisby Vintage & Design för att lämna sex lådor med grejer som inte passade i det nya huset och som hon helt plötsligt inte kände någonting för när hon packade upp. Samtidigt i samma affär, enligt dagens inlägg:

"Jag hittade massa fina saker till huset direkt. Skärbräda, bestickhållare, såssnipa, uppläggningsfat för snacks och en gullig smörklocka. Tänk, i sommar kan vi ha drink och middag i trädgården! "

Drink och middag i trädgården hade det nog blivit av utan de här grejerna. Det finns väl ingen annan bloggare som konsumerar i samma sjuka takt som Elsa Billgren?

Blir galen på alla dessa utslitna skärbrädor. Galet lukrativ bransch för alla som vill sälja trälappar till köpgalna influensers men ingen verkar fatta hur ohygieniskt det är?

Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Verkar som om förutsättningar att öht kunna överleva i huset kräver helt nya grejer, det de hade i förra huset (som såg typ likadant ut) kan ju omöjligt fungera! Vilken chans för Elsa att få storshoppa,hurra!

Jag tror inte att hon klarar av livet utan att ständigt dopa sig med shopping. Ett köpstopp skulle förmodligen ta livet av henne eller åtminstone göra att hon fick läggas in på psyket.
Citera
2026-04-10, 09:57
Medlem
Bataclan
[quote=bataclan|94724506]
" Får någon av dessa män tillräckligt med protein eller hålls de fogliga och anemiska av alla kikärtssallader och sauterade sparrisar? "

Ägg! De äter nog massor av ägg!
Senast redigerad av petroliumxx 2026-04-10 kl. 10:00.
Citera
2026-04-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Så jäkla fel med sovrum där på bottenplan! Snälla Elsa tänk om! Det skulle bli ett underbart vardagsrum, helt åt skogen som sovrum ju!
Och det är en öppen spis du eldar i, inte kakelugn, som en läsare (eller flera?) redan påpekat!!!
Jag tror de (hon) vill göra köket till husets hjärta där man umgås och inte ha ett traditionellt vardagsrum med tv. Rummet på övervåningen är nog mest för familjen när det är dåligt väder gissar jag.
Citera
2026-04-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Elsa håller på att pirra sönder sig av huset. Det hela börjar kännas ganska osunt.

Och angående osunt. Den här konsumtionen har totalt ballat ur. De drog alltså till Wisby Vintage & Design för att lämna sex lådor med grejer som inte passade i det nya huset och som hon helt plötsligt inte kände någonting för när hon packade upp. Samtidigt i samma affär, enligt dagens inlägg:

"Jag hittade massa fina saker till huset direkt. Skärbräda, bestickhållare, såssnipa, uppläggningsfat för snacks och en gullig smörklocka. Tänk, i sommar kan vi ha drink och middag i trädgården! "

Drink och middag i trädgården hade det nog blivit av utan de här grejerna. Det finns väl ingen annan bloggare som konsumerar i samma sjuka takt som Elsa Billgren?
Ang konsumtion så är det ju mest gamla och antika saker hon köper och säljer. Det jag inte fattar att saker till ett hus inte passar i nästa hus. Väljer man saker man gillar borde man vilja behålla dem i min värld. Men det är nog rekvisita för henne, som hon använder att arrangera foton till blogg och Insta. Och drar av som arbetsmaterial.
Citera
2026-04-10, 11:25
Medlem
Skall bli intressant när deras unge skall välja färg till rummet, tro mig finns ingen 11 åriga kille som väljer beige eller vitt. Allt är bara Jag Jag, hennes menlösa man har ingen talan, inte ens mat får han & sonen. Så sjukt stört. Släng fram falukorv o mos eller riktigt lagad mat som barn o normala män äter…
Citera
2026-04-10, 12:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Skall bli intressant när deras unge skall välja färg till rummet, tro mig finns ingen 11 åriga kille som väljer beige eller vitt. Allt är bara Jag Jag, hennes menlösa man har ingen talan, inte ens mat får han & sonen. Så sjukt stört. Släng fram falukorv o mos eller riktigt lagad mat som barn o normala män äter…

Hennes son får ju just det: korv och pasta när de vuxna äter god och näringsrik mat. Jättekonstigt tycker jag, men när jag läser din kommentar tycker jag synd om Elsa haha. Det går liksom inte att göra rätt! Någon klagar alltid ändå. Normala män äter väl för övrigt normal vuxenmat och inte falukorv med mos eller? Tycker de verkar äta svingod mat! Och sonen får ju som sagt specialanpassad barnmat.
Citera
2026-04-10, 12:28
Medlem
Citat:
Gissar att han väljer ljusblått som hon översätter till blekt duvblått.
Citera
2026-04-10, 14:20
Medlem
[quote=petroliumxx|94724661]
Bataclan
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
" Får någon av dessa män tillräckligt med protein eller hålls de fogliga och anemiska av alla kikärtssallader och sauterade sparrisar? "

Ägg! De äter nog massor av ägg!
😂😂
Citera
2026-04-10, 14:32
Medlem
Nu har hon typ 15 plagg fra Lindex til salgs på Tradera, flere plagg hun "shoppede" live forra våren med Sofia. Kan ikke komme ihåg at hun har anvendt disse klærne, som de tyckte var såå uuunderbara.

Fattar at samarbeid mest er skådespeleri, men alle dom som ble influerad til å kjøpe fra kolleksjonen må kjenne seg så lurade når hun bare selger dem etter så kort tid. Hva med litt discretion i alle fall. Men dette er vel gamle klesplagg nu enligt Elsa. Hun lærte ikke så mye av å ha capsel wardrobe!

Jeg tipsade henne om Madame Bovary i blogginnlegget om bøker for at hun kanskje skulle få en lille wake up call vad gjelder hennes shopping addiction, hehe. Er vel fåfengt, men undrar hva hun egentlig tenker om den.
Citera
2026-04-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hennes son får ju just det: korv och pasta när de vuxna äter god och näringsrik mat. Jättekonstigt tycker jag, men när jag läser din kommentar tycker jag synd om Elsa haha. Det går liksom inte att göra rätt! Någon klagar alltid ändå. Normala män äter väl för övrigt normal vuxenmat och inte falukorv med mos eller? Tycker de verkar äta svingod mat! Och sonen får ju som sagt specialanpassad barnmat.
Jaja, du fattar inte vad jag menar, det är alltid kalorisnål mat hon visar, tror också dom får korv o fiskpinnar, men det sjuka är ju att denna socialrealism visas aldrig, sjukt att hela tiden skall det vara smoothie och grönsakstallrikar.Ha en bra dag Elsa!!!!
Citera
2026-04-10, 15:23
Medlem
Jag tycker det ska bli intressant hur de ska lösa det med gäster. (eller om de ens vill ha gäster men det vill de väl?) Typ som i påskens inlägg om huset när hin skrev att de ringde till Sigge för hela familjen var på hans lantställe. Vill hon inte också kunna ha familjen där? Sigge + familj och typ sin mamma – utan att alla ska behöva vara uppe i varandra konstant?

Tycker också det känns märkligt att dela upp de sociala ytorna på två våningar och ta det största rummet till sitt sovrum när man inte ens har det som som permanenta bostad. Hade väl blivit toppen med stort vardagsrum med t.ex BÄDDSOFFA (oj det är väl en svordom enligt Elsa haha) och fåtöljer, piano och öppen spis. Man måste inte ha TV om man inte vill ju. Kanske en projektor och duk för de regniga dagarna, så kunde L hänga där medans mamma och pappa är i köket och fixar och stökar. Och slippa häcka på övervåningen helt själv.

Haha, ja jag tycker verkligen de har lagt upp det så märkligt med rummen...

Citat:
Jaja, du fattar inte vad jag menar, det är alltid kalorisnål mat hon visar, tror också dom får korv o fiskpinnar, men det sjuka är ju att denna socialrealism visas aldrig, sjukt att hela tiden skall det vara smoothie och grönsakstallrikar.Ha en bra dag Elsa!!!!
Citera
2026-04-10, 15:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Varför vill du se bilder på korv och fiskpinnar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in