Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Är du ignorant och gillar sjukdomar under åren så är det ingen om stoppar dig från att äta skräpet som luktar som bajs.
Subway använde under lång tid samma giftiga kemikalie för brödet som man använde för att tillverka kinesiska yogamattor.
När det blev känt bland kunderna så tog de bort det till slut efter alla år men bara när folk märker och börjar klaga online.
Allt annat skit har dom behållit som man inte ens ger till hundarna för man vill inte förkorta dera liv och ta dom till veterinären i onödan.
För er andra som undrar vadfan han pratar om...
I USA använde många företag, Subway, Wendy's, Wonderbread och andra bageriet "Azodicarbonamide" (engelska för sökhjälp) under några år. Sen slutade dom. I EU har dom aldrig använt det eftersom det är förbjudet i mat.
För att få genomslag för kravet började folk i USA använda uttrycket yoga mat chemicals eftersom ämnet används i så gott som ALL framställning av olika material som ska ha en uniform konsistens. Som yogamattor bland annat.
Personligen bryr jag mig inte så mycket, tycker mest Subway alltid är en besvikelse. Man går dit och har en bild i huvudet som aldrig infinner sig.
Tacka vet jag McDonalds ostburgare!