2026-04-10, 10:57
Medlem
Sist jag var på subway så luktade maten rövsmör.
Senast redigerad av FlashbackAlex 2026-04-10 kl. 10:59. Anledning: Nytt besök
2026-04-10, 11:26
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Jag har ätit där ett par gånger för många år sedan, men förstår inte alls lockelsen. Som sagt luktar det likadant överallt, vilket väl på något sätt håller kunderna kvar, men jag tycker att det är läskigt.
2026-04-10, 11:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Jag har ätit där ett par gånger för många år sedan, men förstår inte alls lockelsen. Som sagt luktar det likadant överallt, vilket väl på något sätt håller kunderna kvar, men jag tycker att det är läskigt.

Vad är det som är läskigt med det? Det är väl deras bröd som har den typiska Subway-lukten och det luktar likadant överallt eftersom det är likadana bröd på alla restauranger.
2026-04-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
bla bla bla gift bla bla bla gmo bla bla
Att du orkar...

Är du ignorant och gillar sjukdomar under åren så är det ingen om stoppar dig från att äta skräpet som luktar som bajs.

Subway använde under lång tid samma giftiga kemikalie för brödet som man använde för att tillverka kinesiska yogamattor.

När det blev känt bland kunderna så tog de bort det till slut efter alla år men bara när folk märker och börjar klaga online.

Allt annat skit har dom behållit som man inte ens ger till hundarna för man vill inte förkorta dera liv och ta dom till veterinären i onödan.
2026-04-10, 11:55
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Är du ignorant och gillar sjukdomar under åren så är det ingen om stoppar dig från att äta skräpet som luktar som bajs.

Subway använde under lång tid samma giftiga kemikalie för brödet som man använde för att tillverka kinesiska yogamattor.

När det blev känt bland kunderna så tog de bort det till slut efter alla år men bara när folk märker och börjar klaga online.

Allt annat skit har dom behållit som man inte ens ger till hundarna för man vill inte förkorta dera liv och ta dom till veterinären i onödan.

För er andra som undrar vadfan han pratar om...

I USA använde många företag, Subway, Wendy's, Wonderbread och andra bageriet "Azodicarbonamide" (engelska för sökhjälp) under några år. Sen slutade dom. I EU har dom aldrig använt det eftersom det är förbjudet i mat.

För att få genomslag för kravet började folk i USA använda uttrycket yoga mat chemicals eftersom ämnet används i så gott som ALL framställning av olika material som ska ha en uniform konsistens. Som yogamattor bland annat.

Personligen bryr jag mig inte så mycket, tycker mest Subway alltid är en besvikelse. Man går dit och har en bild i huvudet som aldrig infinner sig.
Tacka vet jag McDonalds ostburgare!
2026-04-10, 12:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Luktar vidrigt när man går förbi en Subway...
2026-04-10, 12:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Jag tycker det luktar gott och har funderat på att om man själv skulle göra liknande mackor hemma så skulle det inte lukta sådär gott Men kanske om man köper deras egna bröd?
2026-04-10, 12:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jobbade några meter i från en Subway och det luktade väldigt konstigt på morgonen innan de öppnar.

Annars så har jag aldrig tänkt på det, och jag gillar Subway.
2026-04-10, 12:51
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Vad är det som är läskigt med det? Det är väl deras bröd som har den typiska Subway-lukten och det luktar likadant överallt eftersom det är likadana bröd på alla restauranger.
Om du gillar det är det okej för mig, men det innebär inte att min uppfattning är ogiltig. Eller du kanske inte tolererar andra uppfattningar än dina egna. Sedan vore det tryggare för alla om det inte ”väl” är brödet som luktar, utan att det definitivt är så.
2026-04-10, 12:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Om du gillar det är det okej för mig, men det innebär inte att min uppfattning är ogiltig. Eller du kanske inte tolererar andra uppfattningar än dina egna. Sedan vore det tryggare för alla om det inte ”väl” är brödet som luktar, utan att det definitivt är så.

Jag undrade vad du tycker är just läskigt med att det luktar likadant överallt?
2026-04-10, 13:03
Medlem
Unelads avatar
Åt nyligen på subway och det är lika gott varje gång, om det luktar illa är det nog från din egna mun.
2026-04-10, 13:13
Medlem
Galejans avatar
Jag gillar Subway. Gott och mättande. Också positivt att maten smakar på samma sätt var i världen man än äter den.

Hälsotrams är jag inte så intresserad av. Ingenting är bra eftersom allt man gör (eller inte gör) ändå leder till döden ändå. Människor dör. Acceptera det. Då lever du lyckligare under tiden du lever.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in