Citat:
Ursprungligen postat av
Verderia
Jag håller med dig fullständigt! Det är även märkligt att föräldrarna tydligen ALDRIG använde sig av något annat än kontanter men hur gick egentligen bostadsaffärerna till då?
Av domen framgår att försäljningen av fritidshuset år 1997 för 400 000 kr skedde "kontant". Även bostadsrätten år 2012 skulle enligt överlåtelseavtalet betalas "kontant". "Kontant" kan dock betyda både sedlar och banköverföring i de sammanhangen. Jag skulle möjligtvis kunna gå med på att den försäljningen skedde med sedlar även om det är osannolikt. Men att någon skulle köpa en bostadsrätt år 2012 för 1 300 000 och betala med fysiska sedlar är otroligt osannolikt.
Men ok, låt oss säga mot all sannolikhet att de fick typ 1 300 000 kr i sedlar år 2012. Då skulle alltså dessa förvarats på vinden. Men vänta lite...brevet från pappan skrevs år 2009. Så vilka kontanter pratade pappan om?
Men ok, låt oss säga att pengarna kommer från båda tillfällena. Då måste alltså mamman efter bostadsrättsförsäljningen ha tänkt "hmm, var ska jag göra av pengarna? JAG VET! Jag gömmer dem på vinden!" Och i samband med detta så måste hon ha hittat 400 000 kr från pappan från deras fritidshus som pappan hemlighållt för henne och sedan lagt in typ resterande 700 000 eftersom hon tyckte det var ett jättebra gömställe, men inte hittat brevet och inte sagt ett ord till sin son och inte heller skickat in en tilläggsbouppteckning, vilket hon är skyldig till enligt lag. Ja du hör ju själv hur det låter, ju mer man funderar över den här berättelsen desto fånigare blir den
Citat:
Och mannen i artikeln gick igenom lådorna med pengar långt efter föräldrarnas död trots att pappan måste ha pratat om var pengarna förvarades...
Nja, värre än så. Enligt mannens berättelse så måste pappan ha hemlighållit alla kontanter för både sin fru och sin son och även skrivit ett hemligt brev som han gömde
Citat:
nä, det är något skumt med detta!
Milt uttryckt