2026-04-09, 20:35
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Verkligen!
Är man normal i skallen så gläds man inte helt maniskt åt att det ska stoppas av Eu
Snarare tvärtom.
Men men vi vet ju deras anledning till det
Det är allt vad utgivningsbevis innebär, som sagt, det är inte specifikt Dumpen. Dumpen är nästan en parantes i sammanhanget, då konsekvenserna skulle i stort sett smula sönder Sveriges älskade YGL/TF.

Då kan du inte längre kolla upp om din date Jarmo är dömd, för då är det slut med bakgrundskoller.

Nej, tror inte du är med på tåget oavsett.
Citera
2026-04-09, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är allt vad utgivningsbevis innebär, som sagt, det är inte specifikt Dumpen. Dumpen är nästan en parantes i sammanhanget, då konsekvenserna skulle i stort sett smula sönder Sveriges älskade YGL/TF.

Då kan du inte längre kolla upp om din date Jarmo är dömd, för då är det slut med bakgrundskoller.

Nej, tror inte du är med på tåget oavsett.

Att privatpersoner utan utgivningsbevis inte ska kunna kolla allt och alla är en helt annan sak.
Men tidö har ju öppnat upp för att det inte ska räknas som förtal om någon hänger ut någon dömd person.
Och om man ändrar lagen och polisen får göra dumpens jobb så blir det ok att hänga ut dem då de isf kommer att dömas för försök till våldtäkt av barn.
Barn och kvinnor kommer alltid först, att någon barnknullare blir kränkt bryr sig ingen om
Citera
2026-04-09, 20:59
Medlem
Citat:
Är det att diskutera när man helt maniskt har hittat på 10st olika undanflykter med sina likasinnade?
Allt jag ser är 10st olika sätt att förskjuta skuldfrågan.

Kan du visa alla de undanflykterna du talar om och hur skuldfrågan förskjuts eller är det hela det sedvanliga tramset från din sida? Jag förväntar mig 10 st. konkreta exempel på undanflykter angående dumpen och hur de fungerar.
Eller ser vi en typisk Trump retorik??
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-09 kl. 21:02.
Citera
2026-04-09, 21:12
Medlem
rallykalle69s avatar
Någon som vet tanterna på fejjan känner till att Sara stäms (igen)?

Vilket liv det kommer bli.. Sara lär väl publicera vem det är i vanlig ordning. Bra tänkt. Är det en lite mer vaken man så kommer han såklart ta med i stämningen också, något 342 inte gjorde - om det inte ändras i överklagan.

Så, agendan för Sara.

- Överklagan på stämning #1 i Hovrätten (kanske, vet inte om dom gett prövningstillstånd)
- Ny stämning från #???

SD som betalat första svängen kan ju mycket väl få betala mer i en eventuell överklagan. Samt då den nya stämningen. Sen återstår det att se om ännu fler hakar på nu då de börjar lossna. Undra om SD räknat med det i partibudgeten?

Det är dagsläget ivarjefall. Övriga problem är framöver, dock inte dagsaktuellt.
Citera
2026-04-09, 21:44
Medlem
Citat:
Läs tråden!
Allt jag ser är någon henmäniska som vill påstå att pedofiler med har känslor och att de kan vara fina människor innerst inne. Du glömde den patetiska frasen, allas lika värde

Var det allt? Var tog 10 exempel vägen? Dessutom är det inget jag har skrivit överhuvudtaget angående dumpen.Således sedvanligt innehållslöst trams från din sida. Du låtsas inte ens en gång vara seriös ,riktigt pinsamt rent ut sagt.
Undvik svepande och substanslösa påståenden om du inte ens klarar av att belägga dem och rikta inte inlägg till mig som inte har med mig att göra, genom att hänvisa till tråden rent allmänt.
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-09 kl. 21:51.
Citera
2026-04-09, 22:01
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Läs tråden!
Allt jag ser är någon henmäniska som vill påstå att pedofiler med har känslor och att de kan vara fina människor innerst inne. Du glömde den patetiska frasen, allas lika värde

Är det nåt som är patetiskt så är det ditt svar eller snarare ickesvar
Citera
2026-04-09, 22:13
Medlem
Citat:
Jag antar att t.o.m du klarar utav att läsa själv.
När man svarar en utav er så får man alltid 3 svar, så det är helt omöjligt och olidligt att ens försöka att svara. Ja jag drar er över samma kam. Så läs själv vad ni dumpen motståndare har skrivit genom åren

Du gör inte ens vettiga försök att svara på ett seriöst sätt. " Läs vad ni har skrivit". Du får gärna dua mig , men framförallt ge ett konkret exempel och därifrån göra det möjligt att diskutera. Annars är det som sagt var bara allmänt trams från din sida. Du har full rätt att försvara dumpen , men gör det med ärliga och konkreta exempel på ett seriöst sätt , utan svepande och substanslösa påståenden.
Citera
2026-04-09, 22:18
Medlem
Citat:
Du har ca 1300 inlägg enbart om dumpen. Du har enbart kommit hit för att läsa och skriva om dumpen. Det säger precis allt

Du har ca 2500 innehållslösa och aggressiva inlägg angående dumpen och vilken är din bevekelsegrund att tramsa i denna tråd och göra dig till åtlöje??
Citera
2026-04-09, 22:22
Avslutad
Citat:
Någon som vet tanterna på fejjan känner till att Sara stäms (igen)?

Vilket liv det kommer bli.. Sara lär väl publicera vem det är i vanlig ordning. Bra tänkt. Är det en lite mer vaken man så kommer han såklart ta med i stämningen också, något 342 inte gjorde - om det inte ändras i överklagan.

Så, agendan för Sara.

- Överklagan på stämning #1 i Hovrätten (kanske, vet inte om dom gett prövningstillstånd)
- Ny stämning från #???

SD som betalat första svängen kan ju mycket väl få betala mer i en eventuell överklagan. Samt då den nya stämningen. Sen återstår det att se om ännu fler hakar på nu då de börjar lossna. Undra om SD räknat med det i partibudgeten?

Det är dagsläget ivarjefall. Övriga problem är framöver, dock inte dagsaktuellt.

"...samtidigt väntar en ny förhandling i Göteborgs tingsrätt.

Häromdagen skickade advokat Behrang Eslami in en stämningsansökan. Han företräder en man i 40-årsåldern från Stockholmstrakten.

– Vi sände ett brev till ansvarig utgivare i början av mars med kravet på avpublicering av de uppgifter som spridits. Eftersom vi inte fått något svar går vi vidare med rättsliga åtgärder, förklarar Eslami."
(GP)
Citera
2026-04-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja något intresse för annan tråd och ämne finns inte.

Återigen har du publicerat en oneliner utan substans . Kan du någon gång komma med något som har ett innehåll som kan diskuteras angående dumpen eller saknas den förmågan helt och hållet?
Är det inte i denna tråd som dumpen diskuteras eller har jag missuppfattat det hela?
Citera
2026-04-09, 23:52
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
"...samtidigt väntar en ny förhandling i Göteborgs tingsrätt.

Häromdagen skickade advokat Behrang Eslami in en stämningsansökan. Han företräder en man i 40-årsåldern från Stockholmstrakten.

– Vi sände ett brev till ansvarig utgivare i början av mars med kravet på avpublicering av de uppgifter som spridits. Eftersom vi inte fått något svar går vi vidare med rättsliga åtgärder, förklarar Eslami."
(GP)
Ah, tackar. Har inte tillgång till GPs låsta artiklar. Frågan är om fler hakar på, ju fler det är som stämmer desto fler kommer stämma. Ändå relativt snabba ryck från den mannen, ~1 månad bara.
Citera
2026-04-10, 00:03
Avslutad
Citat:
Ah, tackar. Har inte tillgång till GPs låsta artiklar. Frågan är om fler hakar på, ju fler det är som stämmer desto fler kommer stämma. Ändå relativt snabba ryck från den mannen, ~1 månad bara.

Bodströms klient (#744) är väl kanske en kandidat till det.

Om inte han så någon annan, tror jag ändå. Är hyftsat säker på att det kommer gå sakta men säkert mot ohållbart läge för Dumpens verksamhet i nuvarande form, på fler än ett plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in