Extremt korkat att skapa dessa röda linjer. Jag förstår att vänstersnusket vill göra det för de tänker att om de sätter ned foten innan valet så vet folk vad rösten innebär. Men realistiskt så kommer inte Centern att gå med på det ändå och de har inte lika svårt för en högerextrem regering som vänstersnusket har. Så därför faller logiken med att ha dessa röda linjer som Vänsterpartiet vill ha.
Det bästa är att i vanlig ordning vara hård med att man "kommer kräva att få vara med som regerande parti" om man ska godkänna och rösta för. Sen så kommer det skita sig eftersom V inte har tillräckligt med väljare i ryggen. Men utgångsläget för ett vänster-slottsavtal blir ganska goda om V lyckas dra många röster.
Däremot så är det stor risk och ganska sannolikt att de röda linjerna som några i V vill ha kommer göra att det blir en högerextrem regering.
Själv är jag lite rädd för en vänstersnuskig regering nu och ser nog helst att det fortsätter som nu. Vore kul att se hur det blir med ministrar från SD och vad det kan bli av det. Inte för att jag stödjer SD eller det högerextrema.
Mest är jag rädd för Socialdemokraterna (Muslimska Brödraskapet) och hur de kan samarbeta med Vänsterpartiet för att förgöra Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Tramstråd!
Det är klart att ett utspel om att kräva en plats i en regering genererar kritik oavsett om det är V eller något annat marginaliserat parti som spänner musklerna. Och media rapporterar därefter. Att kalla det för en kampanj är bara löjligt. Lägg därtill att en artikel likt den som det länkades till nog är ganska negativ för de rödgröna. Många tänker nog "nu kan de inte ens hålla sams inom sina olika partier". Vilket knappast gynnar de rödgröna.
Tramstråd är det väl inte. Orasken för att Aftonsnusket skulle driva en sån kampanj är motiverad. Nu tror jag dock inte att de ligger till på det viset. Men det skulle kunna vara så. Om jag bestämde på Aftonsnusket och drev deras politiska linje så skulle jag nog gärna tillskrivit mig en sån snuskig kampanj.