Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
Från omni:
Efter en längre intervju ryter Busch ifrån när reporterns ställer frågor om varför försäljningen av elbilar har stannat av i Sverige.
– Alla dina frågor är otroligt politiskt färgade. Det är inte neutrala ingångar, det är en väldigt tydlig vinkel. Det måste åtminstone vara möjligt för mig att tala till punkt, säger Busch, som kort senare avslutar intervjun.
Jag har kollat på hela klippet nu inklusive den längre 18 minuters filmen som ligger uppe. Jag bryr mig inte så mycket om den politik som Ebba och kompani driver, däremot intresserar jag mig för när folk pratar sanningar och lögner. Jag ser på de olika frågorna som reportern lägger fram där olika siffror, % jämförs med försäljning av bilar. I min värld så är det väldigt svartvita frågor då det är svårt att ignorera matematiska beräkningar. Det som stör mig i detta är att Ebba vill framstå som klimatsmart samtidigt som hon fått sverige att höja utsläppen. Jag säger inte att det är fel att höja utsläppen, men stå för det istället för att försöka sitta på dubbla stolar!
Vad tycker ni andra om detta? Bör Ebba fortsätta framstå som både klimatsmart och samtidigt stå för att sänka priserna på bensin och diesel, eller bör hon likt Jimmy faktiskt stå för sin politik fullt ut?
Det är valår. SVT har fullt fokus på klimatfrågor för att stödja MP.
Svenska folket anser inte alls att klimatet är största frågan.
Samt, sanningen som SVT ALDRIG kommer säga.
Att Sverige har så låga utsläpp per capita att våra grannländer ligger 10-20 år efter oss i miljöarbete.
Övriga EU skall vi inte ens tala om.