2026-04-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, för det handlar inte om "teorier" för Julia. Hon är fullt medveten om vilka uppgifter de har tillgång till utöver de hon själv tillhandahållit.

Julia är på Jockibois sida och skulle inte ljuga eller spekulera negativt för Chrippas skull - tvärtom är däremot vad som pågått i över två års tid.
Att hon hänger ut Anjo och påstår att han hängt ut henne - är ju så komiskt så man saknar ord.

Kvinnan har redan fått sparken och hanteras av rättsväsendet -det finns alltså inget att rädda barnet ifrån i det avseendet. Hon är redan borta ur bilden - och såvitt jag kan se är det Chrippas förtjänst att det uppdagades.
De börjar självklart göra kontroll så samtliga slagningar i alla ärendet som varit de sista åren .. För jag tror inte heller denna kvinna är enda läckan. Det läcker ju fortfarande faktiskt.

Du har delvis rätt!

Som jag precis förklarade i tråden om Anjo:

Citat:
Ursprungligen postat av mihon
Tiden är linjär. Julia nämner i förhöret att Anjo har pratat om uppgifterna som ursprungligen kommer därifrån.

Händelseförloppet ser ut så här:
Chrippa och Julia är på möte hos SOC.
Slagningar från 30 st. olika personer, varav 24 personer är okända för Chrippa och Julia, har gjorts på akten hos SOC.
Uppgifterna från SOC sprids runt bland okänt antal individer.
Uppgifterna läcker på flashback, och når även Anjo.
Anjo pratar om det på sin Youtube-kanal.
Citera
2026-04-08, 15:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du har delvis rätt!

Julia berättar i förhöret om Anjo och Jockes hemliga källa. Den som Anjo använder för att tjäna pengar och Jocke använder för att rota om Chrippa.
Citera
2026-04-08, 15:05
Medlem
tildais avatar
Citat:
Du har delvis rätt!

Bara för att den åtalade psykopaten har gjort 311 slagningar på aktuell akt ni diskuterar så betyder det inte att det är just hon som har spridit uppgifterna vidare? Ni får nog släppa tanken på att det bara finns en störd idiot på socialtjänsten. Den åtalade har gjort olovliga slagningar på mängder av andra akter, som kan ses i FUP och stämningsansökan, medan den person som spridit uppgifterna utanför socialtjänsten och ut på internet om ett av fallen mer sannolikt enbart har varit intresserad av just akten om Chloé.

Detta dataintrång är större än ert drama-krigande om en influencer.
Citera
2026-04-08, 15:17
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Stämningsansökan och förundersökningsprotokoll:

Örebro TR B 2020-26 - dataintrång
https://pixeldrain.com/l/9D62GFCC

Varför har du bemödat dig med att censurera merparten av FUPen?
Citera
2026-04-08, 15:33
Medlem
tildais avatar
Den åtalade psykopaten uppger i förhör:
Det var otydligt vad man fick läsa om samtidigt som ärenden och personer diskuterades öppet mellan kollegor i Michaelas arbetsgrupp.
M*ch**la visste inte att det var brottsligt som Dataintrång då hon läste i journalerna. Hon
säger:
"om jag hade vetat det så hade jag inte gjort det. M*ch**la hade inget uppsåt till att göra något
Brottsligt. Hon behöver också extra tydliga rutiner/information då hon har ADHD.
M*ch**la säger att hon aldrig har pratat med någon kollega, eller någon utanför
Socialtjänsten, om det hon läste i journalerna mm
M*ch**la uppger vidare att samtliga personer, som M*ch**la läst om, handlades i M*ch**las
arbetsgrupp. M*ch**la läste bara för att lära sig mer om olika ärenden och för att förstå olika
saker. Det fanns ingen annan tanke än detta.
Ärendena diskuterades alltså helt öppet? Och 30 olika personer från personalen har gjort slagning på ett av exempel-akterna?

Känns som att det är rena vilda västern där - precis som jag personligen har haft erfarenhet av. De är helt sanslöst hänsynslösa, näst intill omänskliga, på det stället. Inte förvånande att de dessutom läcker ut information därifrån åt alla håll och kanter - hela den avdelningen borde stängas ned och göras om till parkeringsplats, vilket hade tjänat Karlskoga samhälle bättre.
Senast redigerad av tildai 2026-04-08 kl. 15:36.
Citera
2026-04-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Varför har du bemödat dig med att censurera merparten av FUPen?

Den är maskad av tingsrätten.
Citera
2026-04-08, 15:47
Medlem
Tråden tycks ha snöat in på Chrippa-dramat - Någon som har FUP för de övriga målsägandena ?
Citera
2026-04-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattryttarna
Tråden tycks ha snöat in på Chrippa-dramat - Någon som har FUP för de övriga målsägandena ?

Detta är nog vad som finns, det gick att åtala den tilltalade för dataintrång mot de sex målsägandena i FUPen.
Citera
2026-04-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tildai
De läckta uppgifterna skadar Julias barn, det var oerhört många olika i socialtjänstens personal som har gjort slagningar på hennes barn - Julia och Chrippas egna teorier om vem som "tjänat mest pengar" på att läcka uppgifterna på flashback bör tas med en nypa salt med tanke på bråket mellan Chrippa och Joakim Lundell.

Fokus bör vara på att rädda barnen från psykopaterna på socialen i Karlskoga. Vi har identiteten på en av psykopaterna nu. Det finns garanterat fler.

Du har så rätt. Nu handlar det inte om vad föräldrarna trott utan avskummet som begått brott.

Vad föräldrarna trott har ingen relevans. Det är så klart upprört hos dom.

Nu vet de säkert hur det gått till.
Citera
2026-04-08, 17:00
Medlem
Citat:
Detta är nog vad som finns, det gick att åtala den tilltalade för dataintrång mot de sex målsägandena i FUPen.

Det ska bli väldigt intressant att få ta del av detta som hänt.
Jag ser det som otroligt allvarligt.
Citera
2026-04-08, 17:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det ska bli väldigt intressant att få ta del av detta som hänt.
Jag ser det som otroligt allvarligt.

Väldigt allvarligt eftersom det riskera att urholka förtroende hos allmänheten t för myndigheter.

Tyvärr är det sånt här som sker överallt.
Senast redigerad av cinmik 2026-04-08 kl. 17:55.
Citera
2026-04-08, 19:12
Medlem
Citat:
Stämningsansökan och förundersökningsprotokoll:

Örebro TR B 2020-26 - dataintrång
https://pixeldrain.com/l/9D62GFCC

Att Chrippa o Julia inte kommit in med skadeståndsanspråk? Om det är ytterligare 25ish personer som vart inne i barnets journal hade jag gjort som en av de andra MÄ och bett om skadestånd.

Blir ju en del för barnet om man kan tänka sig att åtal väcks i samtliga fall?

Dessutom är det ju sjukt problematiskt att ALLA på socialtjänsten har tillgång till allt? Var ju inte som chefen sa att de rutinmässigt kollar loggarna som gjorde att det här uppdagades… sjukt naivt IT- system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in