2026-04-08, 11:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
AI är en vanskelig källa.

Man påstod att man skulle fälla Putins armé ekonomiskt. det har man misslyckats med. Den har nu växt sig starkare än innan kriget tydligen.

Three Years Into the Ukraine War, Russia’s Army Is Stronger Than Ever

“Despite extensive battlefield losses in Ukraine, the Russian military is reconstituting and growing at a faster rate than most analysts had anticipated. In fact, the Russian army, which has borne the brunt of combat, is today larger than it was at the beginning of the war,” Gen. Cavoli told the Senate Armed Services Committee.

Starkare? Hur i all världen tänker du?
Citera
2026-04-08, 11:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Starkare? Hur i all världen tänker du?
Det är uppgifter från den amerikanska underrättelsetjänsten.
Citera
2026-04-08, 11:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

… och du tycker det verkar rimligt?
Citera
2026-04-08, 11:18
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
… och du tycker det verkar rimligt?
U.S. Army General Christopher Cavoli, the commander of U.S. European Command (EUCOM) and also the Supreme Allied Commander Europe for NATO (SACEUR)

Du får ta det med honom. Det är hans uttalande.
Citera
2026-04-08, 11:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
U.S. Army General Christopher Cavoli, the commander of U.S. European Command (EUCOM) and also the Supreme Allied Commander Europe for NATO (SACEUR)

Du jag jag tar det med dig, det är ju ändå du som postat skiten.

Är det minigolfbilarna, åsnorna och vojarna som stått för denna kolossala förstärkning tror du? Eller vad kallade du den, ’ofantlig’? För i övrigt ser det dystert ut för Röda armén. En komma fem miljoner soldater förlorade, bl a 13 generaler. Flygvapnet vågar inte operera i närheten av Ukraina. Svartahavsflottan utraderad. Oförmögna att förvara sin viktigaste industri. Antalet allierade länder minskar, från en låg siffra till en löjligt liten.
Citera
2026-04-08, 11:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Russia's military production goes into surplus

After more than three years of heavy investment, Russia’s military production has gone into surplus, producing more arms and ammo than it needs to perpetrate the war in Ukraine, the Kiel Institute reported.

All the main arms categories – tanks, military vehicles, artillery, and drones – have seen production increase by almost 200% or more since the war began in 2022. Before its full-scale invasion of Ukraine in 2022, it had planned to deliver about 400 armoured vehicles the following year. It’s now shipping ten-times that.

Ryssland har ett överskott av krigsmateriel. De förbereder sig för ett potentiellt krig mot resten av Europa. Det är ett misstag att underskatta Fienden som någon maktgalning som saknar strategisk förmåga. Putin förstår sig å krig, det är vad som gör honom så farlig. Om vi undviker att erkänna sanningen får han ett övertag.

Stanna upp, se dig om, anpassa dig till verkligheten.

Citat:
Du jag jag tar det med dig, det är ju ändå du som postat skiten.

Är det minigolfbilarna, åsnorna och vojarna som stått för denna kolossala förstärkning tror du? Eller vad kallade du den, ’ofantlig’? För i övrigt ser det dystert ut för Röda armén. En komma fem miljoner soldater förlorade, bl a 13 generaler. Flygvapnet vågar inte operera i närheten av Ukraina. Svartahavsflottan utraderad. Oförmögna att förvara sin viktigaste industri. Antalet allierade länder minskar, från en låg siffra till en löjligt liten.
Alltså du får ta och kolla mina inlägg i ämnet. Jag orkar inte gå igenom den här cirkusen igen.

Du får kommentera på de inläggen jag gjort om det här i tråden istället för att ha mig svara på samma fråga om och om igen.
Citera
2026-04-08, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Alltså du får ta och kolla mina inlägg i ämnet. Jag orkar inte gå igenom den här cirkusen igen.

Du får kommentera på de inläggen jag gjort om det här i tråden istället för att ha mig svara på samma fråga om och om igen.

Okej, kommenterar då: vad har fått dig att tro att ”Putin förstår sig på krig”?
Citera
2026-04-08, 11:41
Medlem
Citat:

Får du information från den amerikanska underrättelsetjänsten direkt i din foliehatt
Citera
2026-04-08, 11:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Okej, kommenterar då: vad har fått dig att tro att ”Putin förstår sig på krig”?
Därför han lyckats bygga upp en starkare militär under rådande konflikt, och är stark nog att kriga med hela Europa om så krävs.

Han har gjort de nödvändiga förhandlingar med länder som Kina och andra BRICS-länder för att säkra krigsekonomin.

Han tar stadigt mark, en ny offensiv kommer nu till sommaren.

Han spelar långspelet här, det är uttalat att strategin var att tömma ut Rysslands militära och ekonomiska kapacitet i Ukraina så de inte kan projicera makt. Det har misslyckats med det. De har t.o.m. nyligen gett Putin världens tjänst med att anfall Iran och höja oljepriset.
Citera
2026-04-08, 11:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Får du information från den amerikanska underrättelsetjänsten direkt i din foliehatt
Jag tror nog att Cavoli får det.

Eller är han foliehatt han med?
Citera
2026-04-08, 12:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Därför han lyckats bygga upp en starkare militär under rådande konflikt, och är stark nog att kriga med hela Europa om så krävs.

Han har gjort de nödvändiga förhandlingar med länder som Kina och andra BRICS-länder för att säkra krigsekonomin.

Han tar stadigt mark, en ny offensiv kommer nu till sommaren.

Han spelar långspelet här, det är uttalat att strategin var att tömma ut Rysslands militära och ekonomiska kapacitet i Ukraina så de inte kan projicera makt. Det har misslyckats med det. De har t.o.m. nyligen gett Putin världens tjänst med att anfall Iran och höja oljepriset.

”En våroffensiv kommer”? Är du klärvoyant, eller är det också något en underrättelsetjänst låtit meddela dig?

Såg även att du påstår att Ryssland kastade in sin sämsta personal i början av kriget, nå återstår endast elitsoldater. Är det så du tror krig utkämpas?
Citera
2026-04-08, 12:10
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Russia pocketing billions from two weeks of war in Iran, data shows

Russia earned €7.7 billion from fossil fuel exports, combining oil, gas and coal, between 1 and 15 March. That's equivalent to around €513 million a day, up from about €472 million a day in February.

Va? det jag hittar om de det är att samma kvartal förra året var mycket bättre men eftersom Trump nu startade krig med Iran så har han räddat Rysslands ekonomi tack vare ökade oljepriser.
Men du snackar ju bara skit, det något högre oljepriset kan möjligen göra att rysslands underskott blir mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in