Citat:
Ursprungligen postat av
rayjoh
I en 2 timmar lång video (
https://www.youtube.com/watch?v=uTgleb3kO3Q) visades en Røde. Den del som tar upp ljudet och sänder det till en mottagare väger ca 35 gram.
Om man sätter den mellan tröjan och kroppen kommer den interna mikrofonen automatiskt ta upp skrapljud som uppstår när tröjan rör sig. Det kan hända att tygets dämpning av diskanten inte är märkbar, men skrapljuden går inte att undvika. Därför behövs en extern mygga kopplas till Røden.
Desto mer intressant i så fall. Varför en extra mikrofon på insidan av T-shirten om den inte tillför bättre ljud?
Citat:
Dock undrar jag om de som tror på att Røden exploderade har fått någon förklaring varför effekten av Newtons tredje lag (lagen om kraft och reaktionskraft) inte märks.
1. Om du tittar på de här bilderna så ser du både
T-shirt och
halsband flyger uppåt riktning det föregivna kulhålet i halsen = chockvåg från en explosion nedanför.
2. Brays föreslagna 'device' består av endast ett par gram riktad sprängladdning, som genererar en koncentrerad jet vilken penetrerar hud, ben och inre organ precis som en inkommande kula.
Här och framåt förklarar Bray det du efterfrågar.
Citat:
Delar av den söndersprängda Röden skulle flyga ut genom tröjan om lagen fungerade.
Jag har sett videor/bilder på vad som ser ut som en stor mängd svarta plastskärvor i baksätet/golvet i den SUV som tog CK till sjukhuset, något som Bray berör i den video jag länkar till här ovan.
Det torde även förklara varför brottsplatsen grävdes upp och byggdes om redan några dagar efter mordet.