2026-04-07, 16:05
Medlem
Trump har total panik han kommer inte ur rävsaxen och gör allt för att Iran ska skriva på ett avtal. Hans uttalande om att utplåna en hel civilisation borde vara tillräckligt för att han ska vara bortplockad som president inom mycket kort tid, kan man tycka. Ger han order om kärnvapen så får vi be till alla våra fornnordiska gudar att det blir ordervägran och sen en Trump i handbojor.
Citera
2026-04-07, 16:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vad har muren med kärnvapenbomba Iran med att göra?

Det är ju mycket prat ifrån Trump, eller vad säger du ? Har han ens hota med en nuke ?
Citera
2026-04-07, 16:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju mycket prat ifrån Trump, eller vad säger du ? Har han ens hota med en nuke ?
Han hota alldeles nyligen med att ödelägga hela den Iranska civilisationen. Jag tror nog att endast kärnvapen är kapabla till det.
Citera
2026-04-07, 16:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad tror vi? Möjliga utfall:

a) Trump går total Mad-man; med kärnvapen --> WW3
b) Trump attackerar energianläggningar och broar med konventionella vapen, massiv upptrappning
c) Trump gör en mindre attack, som han påstår är den "massiva attacken" för att rädda ansiktet (TACO)
d) Trump utökar tidsfristen med motivering att konstruktiva samtal pågår (TACO)
d) Trump ljuger om att en deal har uppnåtts i sista stund och drar sig ur (TACO)

Helt klart är att Iran inte kommer att blinka.

e) Trump gillar olja, olja och pengar. Så Kharg och Hormuz är hans mål...
Citera
2026-04-07, 16:10
Avstängd
Citat:
Många officierar har hållit tal om att de ska uppbringa domedagen med ett krig med Iran eller något liknande. Så kärnvapen är absolut en verklighet här....

Skulle USA använda det för att utplåna 93 miljoner människor med kärnvapnen kommer även Libanon och Israel påverkas av radioaktivt avfall även Turkiet å länder som ligger i vindens riktning.
Citera
2026-04-07, 16:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det finns ju en risk att den demente och förvirrade Trump tänker i banor "Japan i slutet av WW2 som också vägrade ge upp". Han har ju nyligen nämnt Pearl Harbour i ett möte med japanska PM, vilket visar att han tänker i dessa banor.

Då kanske han tänker, 1 eller 2 nukes kommer att få slut på detta.

Det är en verklig risk.
Citera
2026-04-07, 16:13
Medlem
pyroclasms avatar
Trump konverserar som bekant bara med sina kärnväljare. Så det spelar ingen roll vad han gör, det är ändå det geniala draget. Själv hoppas jag på att en order om storkrig utlöser artikel 25. Men jag hoppas nog förgäves.
Citera
2026-04-07, 16:15
Medlem
Tyskland terrorbombade Rotterdam så att den nederländska regeringen skulle ge upp. Kan tänka mig att någon liknande händer här. Tror inte kärnvapen direkt men kanske bomba sönder någon stor iransk stad
Citera
2026-04-07, 16:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad tror vi? Möjliga utfall:

a) Trump går total Mad-man; med kärnvapen --> WW3
b) Trump attackerar energianläggningar och broar med konventionella vapen, massiv upptrappning
c) Trump gör en mindre attack, som han påstår är den "massiva attacken" för att rädda ansiktet (TACO)
d) Trump utökar tidsfristen med motivering att konstruktiva samtal pågår (TACO)
d) Trump ljuger om att en deal har uppnåtts i sista stund och drar sig ur (TACO)

Helt klart är att Iran inte kommer att blinka.

Om a tror jag han blir stoppad, men jag har ofta för höga tankar om mänskligheten.
Citera
2026-04-07, 16:18
Medlem
Tur för omvärlden är att Israel ligger 100-150 ml ifrån Iran.

En atombomb på Iran hade spridit rätt rejält med radioaktiv strålning till Israel också.
Citera
2026-04-07, 16:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Han hota alldeles nyligen med att ödelägga hela den Iranska civilisationen. Jag tror nog att endast kärnvapen är kapabla till det.

Där håller jag med dig, att kärnvapen är det som behövs om han skall göra allt till en askopp. Men jag tror att han nöjer sig med att ta bort finanserna till Iran. Plus lite annat då.

Trump har också tidigare uttalat sig negativt om kärnvapen. Just nu är det svårare att finna, för sökmotorn fokuserar mer på detta krig när jag försöker att söka.
Citera
2026-04-07, 16:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Där håller jag med dig, att kärnvapen är det som behövs om han skall göra allt till en askopp. Men jag tror att han nöjer sig med att ta bort finanserna till Iran. Plus lite annat då.

Trump har också tidigare uttalat sig negativt om kärnvapen. Just nu är det svårare att finna, för sökmotorn fokuserar mer på detta krig när jag försöker att söka.
Han har talat illa om regibyten med. Se hur det blivit med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in