2026-04-06, 23:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Dem stormen verkar inte ha kommit till Stockholm, här är det "bara" blåsigt men inte storm.
Citera
2026-04-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16
Nej, 47 m/s stämmer nog inte. Så mycket har det aldrig blåst vid Västkusten. Men det kan säkert ha blåst strax över 40 m/s i byarna någonstans.

Nej definitivt inte 47, Blåste runt 30, 37m/s någon enstaka vindby. (västkusten) där mina föräldrar bor (nära havet) " regionen där det var som värst enligt media", var en vacker show tydligen med vågor. Många flaggstänger som rök och ett par träd, någon granne hade sett en bajamaja lyfta och många var ju bortresta under påsk så inte många som hade säkrat utemöbler, studsmattor och allt annat som hör till våren.

Det jag undrar är dock hur fåglarna lyckades överleva 30m/s, för en människa är det väl på gränsen att gå upprätt.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-04-07 kl. 00:20.
Citera
2026-04-07, 01:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Nej definitivt inte 47, Blåste runt 30, 37m/s någon enstaka vindby. (västkusten) där mina föräldrar bor (nära havet) " regionen där det var som värst enligt media", var en vacker show tydligen med vågor. Många flaggstänger som rök och ett par träd, någon granne hade sett en bajamaja lyfta och många var ju bortresta under påsk så inte många som hade säkrat utemöbler, studsmattor och allt annat som hör till våren.

Det jag undrar är dock hur fåglarna lyckades överleva 30m/s, för en människa är det väl på gränsen att gå upprätt.

Fåglarna gömmer sig i någon klippskreva tills det går över.
Citera
2026-04-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vill dela med mig av en förskräcklig händelse från stormen. När jag öppnade balkongdörren ser jag att en av blomkrukorna gått sönder. Tydligen har den blåst omkull och spräckts.

Det är inget att skämta om. Tyskland fick sitt fjärde dödsoffer i stormen idag. Mannen promenerade på trottoaren och fick en blomkruka i huvudet.

https://www.bz-berlin.de/polizei/mann-von-blumenkuebel-erschlagen
Citera
2026-04-07, 10:21
Medlem
Tyckte de Inte blåste märkvärdigt
Nån pressning som flög förbi
Men jag e född i normala generation som
Inte gnäller över varje snöflinga vind eller regn
Jag målade huset
Enda jag märkte att färgen torka fortare

Vart blåste det i Sthlm då? Va ju fan vindstilla hela påsken
Ja nån snöflinga på lördagen med blev vatten direkt
Citera
2026-04-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag målade huset

Stormen drabbade inte Stockholm. Nyktra till först och läs i tråden innan du kommer med någon meningslös kommentar.
Senast redigerad av Jal16 2026-04-07 kl. 10:44.
Citera
2026-04-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16
Stormen drabbade inte Stockholm. Nyktra till först och läs i tråden innan du kommer med någon meningslös kommentar.
Intelligenskvoten på Flashback är inte särskilt hög längre. Äldre som ska ”vara smartare”.
Citera
2026-04-07, 11:12
Medlem
SaltKrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fåglarna gömmer sig i någon klippskreva tills det går över.

Det har varit det bästa med stormen. Att skatorna inte synts till på ett par dagar. Sen att grannens svart bygge till skjul har äntrat mina ägor är en annan sak. Men skönt att slippa skat-jävlarna ett par dagar.
Citera
2026-04-07, 12:22
Medlem
Trams.
Att det blåst rätt rejält i Stockholmsområdet kan ingen ha missat. Speciellt inte om man påstår sig ha målat om huset.
Ingen storm dock men nästan.

Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag målade huset

Citera
2026-04-07, 12:31
Medlem
Äh, nån altanmatta flög iväg. Annars inget. Jävla mes storm.
Citera
2026-04-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Svensken har preppat nu för en vindstyrka på 25m/s.. såg ett inlägg igår hur en svensk familj hade preppat med mat å vatten surrat fast allt och satt sig i källarn..

På riktigt alltså!? Varför är svenskar så oerhört rädda och ängsliga!?
Du hittar ju en udda familj och knappast något represententativt. Tyvärr är gemene svensk alldeles för dåligt förberedd och klarar knappt ett par dagar strömlöst. Det kan bli ett problem vid en större kris.
Citera
2026-04-07, 13:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vill dela med mig av en förskräcklig händelse från stormen. När jag öppnade balkongdörren ser jag att en av blomkrukorna gått sönder. Tydligen har den blåst omkull och spräckts.

När du säger det drabbade stormen mig med. En kork (Lock? Kapsyl?) till en vattendunk låg på mitt bord på balkongen och den blåste bort! Gick inte att se vart den for iväg så helt borta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in