Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Ja. Särskilt en fin eftermiddag i maj som det kommer att vara. Strawberry känns mer som en stor mässhall. Personligen så tycker jag att en stor del av vad som gjort finalen så mycket större nu för tiden är vårkänslan istället för att spela den i november. Den känslan försvinner inne i mässhallen.
Jag säger inte emot att Jordgubben (precis som rymdskeppet vi lirar på) är tråkiga arenor att spela på men hellre det och att typ alla som vill se matchen får se matchen.
Det ska inte vara ett unikt privilegium att se sitt lag vinna en titel, så många som möjligt ska få chansen att göra det vilket man får nu.
Känslan av vår kanske blir tydligare inför 6000 i Blekinge men känslan av final mellan Sveriges två bästa lag blir tydligare inför 45.000 i Solna.
Sen avskyr jag också bortasektionen på Strandvallen där sikten är bedrövlig men det är en annan historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
gnirfengnorfen
På en liten tight arena behövs inte så mycket folk dessutom ökar ju chansen till seger för Mjällby avsevärt = roligt
Då tycker jag tvärtom, om matchen spelas på Söderstadion ökar Bajens chanser till seger och det vore ju roligare.