Citat:
Ursprungligen postat av
Blindpilot
Handlar tråden om att LLM kommer leda till ASI? Du flummar och kastar in märkliga påståenden som du sen ger svar på.
Vad är den där nödbromsen du pratar om? Jag tror det är många som skulle vara intresserade då skadlig AI är en av framtidens stora problem allt efter som maskinerna blir mer kompetenta och betrodda. Dom komer sannolikt få tillgång till allt mer känslig teknik och information.
Det är snare faran att folk installerar allt som ser tufft ut i beskrivningen, snarare än att de tar reda på vad de behöver minimalt, sedan testa det tills de vet att det fungerar säkert.
Men nu är det vilda western, jag vet jag har även jag lärt mig den hårda vägen, och ser de svagheterna som finns i alla alla byggen, det är därför det inte finns serösa agent plattformar på marknaden, vi inom Claude Community har läst allting direkt eller indirekt via newsflash vi har våra ai att hämta hem och berätta för oss efter våra intressen den ser vi pular med i Obsidian.
Claude desktop är det värsta man kan ha som icke kunnig, Men det är en dev. plattform och ett helt agentsysten i sig. Men det
/commandos som gäller, det lättaste att tala med en AI med
förinställda commando som tex mina är inga jag laddar ner och hoppas det fungerar. Därför skapar jag allt själv, samt claude kallar mig i nödvändiga claude.md "wants to be human in loop" samt "needs approval wait for a ok" så att agenterna inte ska gå full jihad i datorn.
Citat:
Security and privacy
OpenClaw's design has drawn scrutiny from cybersecurity researchers and technology journalists due to the broad permissions it requires to function effectively. Because the software can access email accounts, calendars, messaging platforms, and other sensitive services, misconfigured or exposed instances present security and privacy risks.[14][7] The agent is also susceptible to prompt injection attacks, in which harmful instructions are embedded in the data with the intent of getting the LLM to interpret them as legitimate user instructions.[14]
Cisco's AI security research team tested a third-party OpenClaw skill and found it performed data exfiltration and prompt injection without user awareness, noting that the skill repository lacked adequate vetting to prevent malicious submissions.[15] One of OpenClaw's own maintainers, known as Shadow, warned on Discord that "if you can't understand how to run a command line, this is far too dangerous of a project for you to use safely."[16]
In March 2026, Chinese authorities restricted state-run enterprises and government agencies from running OpenClaw AI apps on office computers in order to defuse potential security risks.[17]
Och därför vågar ingen släppa dem, för de får skulden för att tex folk ska torka katten efter ett bad i mikrovågsugnen, och stämmer tillverkaren och vinner,
det står inte att man inte kan
Men dom satans MS, äver om jag kör dev. release, helt plötsligt är inne där de inte ska, om man har låst dem ute helt. Svar: Förlåt sägen den dumma bot" vtet. Så här gör de, vid ett nytt släpp tar de bort restriktionerna du trodde du hade. Därför har jag det Claude talar om till de andra. För jag kör en molntjänst och lärt av dumma misstag, som inte är så dumma då jag lärt av dem.