Citat:
Ursprungligen postat av
avhandla
Jag gick igenom utredningen för några år sedan och kan bara instämma. Det som förvånade mig mest var hur naturligt allmänläkaren svarade på frågor. Förmodligen besvarade han frågorna bättre än vad jag själv skulle ha gjort. Det är mycket märkligt att det inte finns något intresse av att ge dessa upprättelse.
Arbetet med att ge TH och TA upprättelse har pågått till och från sedan 1999. Startskottet var Per Lindebergs bok Döden är en man. Läkarna har rätt till skadestånd. Det har konstaterats för länge sedan. Det är staten som vägrar ge med sig. Varje försök till juridisk upprättelse har stupat på målsnöret.
Nu senast var det jag (!) som upptäckte att Allgén och da Costa hade samma advokat. Jag har fört den informationen vidare, uppåt i grävar-hierarkin, eller vad man ska säga. Allgéns advokat företrädde da Costa 1983, om jag minns rätt. Hon var då i övervakningsnämndens kikarsikte.
Bara detta faktum, att TA och CdC delade advokat med ett års mellanrum, är ju dynamit, och borde leda till ett ifrågasättande av hela rättsprocessen mot honom. Det är ju för fan jäv. Totalt bananas.
Att det ska ta 40 år innan en gräsrot som jag gräver fram denna dynamit, är ju otroligt.
Varför har ingen forskare, polis eller journalist rotat fram den informationen?