Benjamin Netanyahu uttalade sig idag igen:
Citat:
Iran is no longer the same Iran, and Israel is no longer the same Israel. Israel is stronger than ever, and the terrorist regime in Iran is weaker than ever. And what is the key? What is the secret? Faith and power. We have both in abundance.
Israel är starkare än någonsin och Iran är svagare än någonsin, enligt Israels premiärminister. Om man läser denna tråd får man lätt det motsatta intrycket. Men det är alltså Israel som bombar bort det ena huset eller fabriken efter den andra, inte Iran. I Israel går folk till stranden precis som vanligt samtidigt som iranierna trycker som råttor i sina hålor. När skall Iran inse att de har förlorat. När skall Iran göra slut på plågorna och ge upp.
Israels folk lever ✡️