2026-04-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulattletarn
Hur långt straff tror ni EO kan få?
3-4 år därnånstans
Citera
2026-04-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lortelandet
Är de ingen från Malmö med omnejd som har mer info om dom som är häktade för medhjälp?
Jag kan inte hitta varken bilder eller något på sociala medier om dom.
Om det inte finns två EO med tillgång till en 22kvm lägenhet i Oxie så är han ganska enkelt att hitta på Facebook. Leta i i den största gruppen för uthyrning av lägenheter i Malmö på Facebook.

Verka även ha sökt efter samåkning/transport mellan Gbg-Malmö veckor och dagar innan mordet.
Citera
2026-04-06, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Om det inte finns två EO med tillgång till en 22kvm lägenhet i Oxie så är han ganska enkelt att hitta på Facebook. Leta i i den största gruppen för uthyrning av lägenheter i Malmö på Facebook.

Verka även ha sökt efter samåkning/transport mellan Gbg-Malmö veckor och dagar innan mordet.

Varför länkar du inte bara?
Citera
2026-04-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Om jag inte blandat ihop eller lyckats komma in på fel EO så har han skrivit på Facebook efter han va gripen samt födelsedag är fel.
Jag får kolla upp så jag inte rör ihop.
Mest så vi inte länkar till fel person menar jag
Citera
2026-04-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lortelandet
Om jag inte blandat ihop eller lyckats komma in på fel EO så har han skrivit på Facebook efter han va gripen samt födelsedag är fel.
Jag får kolla upp så jag inte rör ihop.
Mest så vi inte länkar till fel person menar jag
Det är samma E.O
Citera
2026-04-07, 21:38
Medlem
Ang mordet i Vårby
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ytterligare-tva-haktas-efter-dodsskjutningen-i-varby
Citera
2026-04-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Kanske posta ett inlägg för avfärda ryktena? 🤣 Vem raderar allt pga rykten hahahaha. Nej så ologiskt

Håller med om att det är suspekt, men skulle han verkligen fortsätta att posta videos om det nu var hans syrra, och hon får identiteten gömd för att skydda bla just honom?
Citera
2026-04-08, 04:15
Medlem
https://share.google/LhpWsOsGatg3P1Nfh
Denna 30 åriga kvinna heter Ana*ta*ia. V*ga

*s *e
Citera
2026-04-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoe84
https://share.google/LhpWsOsGatg3P1Nfh
Denna 30 åriga kvinna heter Ana*ta*ia. V*ga

*s *e

Någon som har hennes häktnings förhandling? Bara de andra 3 som blivit delade
Citera
2026-04-08, 14:44
Medlem
djunashs avatar
Citat:

Fick bara på de 3 andra från tingsrätten trots jag bad om just den 30 åriga kvinnan som häktades tisdagen 15,30 enligt tidningen.

Kommer kanske mer men tror ej det.
Ända namnet i de första 3 var EO resten var sekretess. Kan den begå mord ska väl för tusan deras namn visas också trots de uppenbart inte kan tänka klart och är naiva lättlurade små fåglar.

Må väl
Djunash
Citera
2026-04-08, 17:57
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Häktningsförhandlingen är på Tingsrätten. Häktningsframställan och häktningsbeslut är dokument som finns.

Vad som sägs i häktningsbeslutet är följande; Åklagaren vill ändra brottsdatum och brottsplats. Försvararen anför att MGM förnekar brott och motsätter sig häktning. Tingsrätten beslutar, på begäran från åklagaren, att förhandlingen hålls bakom lyckta dörrar.

Tingsrätten beslutar att MGM häktas. Sedan det vanliga om att brotten som hon är misstänkt för - medhjälp till mord och grovt vapenbrott - är grova och därför är häktning rimligt, o.s.v. Åklagaren får meddela restriktioner.
Citera
2026-04-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Häktningsförhandlingen är på Tingsrätten. Häktningsframställan och häktningsbeslut är dokument som finns.

Vad som sägs i häktningsbeslutet är följande; Åklagaren vill ändra brottsdatum och brottsplats. Försvararen anför att MGM förnekar brott och motsätter sig häktning. Tingsrätten beslutar, på begäran från åklagaren, att förhandlingen hålls bakom lyckta dörrar.

Tingsrätten beslutar att MGM häktas. Sedan det vanliga om att brotten som hon är misstänkt för - medhjälp till mord och grovt vapenbrott - är grova och därför är häktning rimligt, o.s.v. Åklagaren får meddela restriktioner.

Ville veta vilka domar hon har sedan innan, i artikeln stod det nämnt om ringa narkotikabrott samt denna eldsvåda men efter det nämns det att domar sedan innan är bland annat just dessa 2, vilket indikerar att där finns fler domar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in