Citat:
Ja, det är ju skälet till att iran blir förvandlat till skit just nu. eller glömde du bort att iran var fredat fraam till att de formellt angrep isreal april 2024? så proxykrig, terror och stöd till hamas och palestinerna när de gjorde 7 oktober attacken, räckte inte, nu är det helt sin ordning.
Iran har inte varit fredat sen revolutionen 1979. Proxykrig har bedrivits löpande hela vägen sen dess. Möjligtvis av en god anledning, tar inte ställning i det, men att Iran på något sätt skulle ha attackerat ett oskyldigt Israel stämmer inte. Dom har tjuvnypt åt bägge håll.
Citat:
Det är vad vi ser just nu. kärnvapen hade varit den enkla, nu riskerar israel (och usa) sina egna civila och soldater, för att skydda såväl civila iranier som libaneser och palestiner.
Absolut. Ser man whole-sale slaughter av oskyldiga civila som enkelt så är kärnvapen superenkelt.
Citat:
Vi är uppenbarligen kapabla som art, du är naturligtvis inte det, men det behöver vi oro oss mindre för än att muhamadenerna som art har kärnvapen..
Ett Moment 22. Att säga att man är kapabel är att visa att man inte är kapabel. Ingen kapabel hade sagt sig vara kapabel, och därmed hade inga kärnvapen heller skapats.
Lite som Gandalf med ringen.
Citat:
så lite så, det är endå något som misstolkas som inteligen på... tiktok..
Tack igen. Längesen jag kände mig så kognitivt spänstig faktiskt, och allt detta genom lite personangrepp från en fiende till den mänskliga arten. "Borde ha fler av er i min närhet" var jag nära på att skriva, men kom sen på att nej tack.