Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag håller mig till ämnet medans du pysslar med annat. Nu hänger jag inte med lika intensivt numera om vad som händer på marken utan anser att det är som vanligt. Vad jag vet så går man framåt i Zaporizjzja och i Donbas mot Sloviansk och Liman samt har lämnat Seversk bakom sig. Kievregimen gjorde en motoffensiv som kom av sig, som vanligt. Var backar Ryssland, i Kupiansk? Målet nu är väl Donbas och Zaporizjzja och sedan Kherson enligt vad ryssarna lagt upp i sina fredsförlag som sina regioner. Efter det får vi se om Kiev skriver på fredsavtal eller om man går vidare i kriget och riskerar att bli landlåst om även Odessa faller. Sedan har vi ju frågan om Sumy och Kharkiv ... Man undrar varför du inte anser mig vara lugn, är du nervös? inte? var tyst då.
Uppdatering från verkligheten:
SBU och Ukrainas väpnade styrkor använde drönarattacker för att stoppa arbetet vid Alchevsk metallurgiska anläggning i den ockuperade Luhanskregionen.
Kateryna Tysjtjenko — 4 april, 16:21
"För andra gången på en månad inledde SBU-anställda, tillsammans med Ukrainas obemannade systemstyrkor, en drönarattack mot Alchevsk metallurgiska anläggning i den ockuperade Luhanskregionen, vilket ledde till att anläggningen stoppade sin verksamhet."
Källa : Ukrainas säkerhetstjänst
SBU stoppar produktionen vid stålverket i Alchevsk med drönarattacker
Ordagrant : "Anställda vid SBU:s huvuddirektorat i Donetsk- och Luhansk-regionerna, tillsammans med kollegor från det första separata centret för obemannade systemstyrkor i Ukrainas väpnade styrkor, attackerade för andra gången på en månad Alchevsk metallurgiska anläggning - en av de viktigaste industrianläggningarna som ockupanterna använder för att säkerställa sin militära produktion."
"Detaljer : Det noteras att företagets produkter levereras till det ryska Uralvagonzavod, som tillverkar militär utrustning för den ryska armén, särskilt T-90M "Proryv"-stridsvagnarna och "Msta-S"-haubitsarna.
Efter att ha identifierat platsen för anläggningens kritiska produktionsanläggningar attackerades de av Fire Points FP-2-drönare."
Bokstavligen : "Till följd av attacken skadades masugnar, viktiga produktionsanläggningar, destillationskolonner, gasledningar och transformatorstationer som säkerställer företagets drift. På grund av de orsakade skadorna slutade anläggningen att fungera."
Mer att läsa i länken, med bra bilder som visar och bevisar:
Välkommen till verkligheten nu och i realtid "kamrat".