Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag gillar idéen men när det går för lång tid mellan start av early access till att spelet faktiskt är färdigt så blir det bara löjligt.
Konceptuellt så fungerar det ju, men det är uppenbarligen ganska ofta som det inte blir så bra.
Citat:
Skulle säga att max ett halvår är ok. Valheim har varit ute sen 2/2-21 så det är just nu över fem år.
Kul spel men de har också under den tiden blivit omsprungna helt och hållet och personer som började spela för fem år sen har helt tappat intresset just pga att det tagit för lång tid.
Jag kan inte säga vad jag tycker är lagom tid, det beror liksom på. Baldur's Gate 3 var ju EA i över ett år. Men det var ju också i det snaraste bara ett demo.
Citat:
De stora företagen och studiorna gör samma sak men kallar spelet 1.0 direkt och kräver att vi spelare ska köpa spelet för fullpris och samtidigt vara med och testa och fixa skiten då det många gånger inte ens går att spela pga mängder med buggar.
Att man efter en vecka efter ett spelsläpp måste släppa en fix som spelaren måste ladda ner som ofta är minst hälften så stor som hela spelet betyder att man inte gjort ett bra jobb.
Ja, jo fast jag tror inte att man gör det för att jävlas. Inte alltid i alla fall. Problemet är att spel, film, TV och så vidare - det är konst, inte commodities. Givetvis kan man inte ta hur lång tid på sig att göra ett spel, skriva en låt eller vad det kan vara, men jag tror att i dagsläget är det många som har alldeles för tighta deadlines. Sen finns det givetvis dom som släpper spel i helt jävla trasigt skick och sen bara överger det och det är ju inte okej. Sen så har vi andra, som istället gör tvärtom och faktiskt fixar spelen spelen. No Man's Sky är väl det tydligaste exemplet.
Men hur intressant det vi pratar om än är - så är det alldeles för långt från topic i TS.