2026-04-03, 17:40
Medlem
Tjena folket! Tänkte börja med testosteron och beställa via internet. Vad brukar konsekvenserna vara om polisen plockar paketet? Kommer endast beställa några saker i taget, inte bulk. Är husrannsakan vanligt? Eller får man endast ett brev där det står att de har tagit det utan att de följer upp det? Uppskattar om folk med erfarenhet har svar!
Citera
2026-04-03, 18:00
Medlem
RiMaXs avatar
Är det olagliga grejer så kan du räkna med att polisen följer upp det.
Citera
2026-04-03, 18:03
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Till skillnad från narkotika så är det inte olagligt att försöka köpa dopingpreparat. Så nej, det lär inte vara särskilt vanligt med husrannsakan.
Citera
2026-04-03, 18:20
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusto767
Tjena folket! Tänkte börja med testosteron och beställa via internet. Vad brukar konsekvenserna vara om polisen plockar paketet? Kommer endast beställa några saker i taget, inte bulk. Är husrannsakan vanligt? Eller får man endast ett brev där det står att de har tagit det utan att de följer upp det? Uppskattar om folk med erfarenhet har svar!

Om grejerna inte kommer fram så kommer du antingen få ett brev hem om att det beslagstagits, eller ett samtal, eller husrannsakan. Husrannsakan är väldigt ovanligt då det knappast finns resurser men det sker ibland. Även för små mängder.

Du känner såklart inte till något om brevet överhuvudtaget om det nu skulle ske. Men det är inte ovanligt att bli inkallad på förhör på stationen, och det kan vara obehagligt och svårt att sitta där och blåneka. Speciellt om du är ung vilket jag gissar på att du är. Men du är ett riktigt stolpskott om du erkänner.

Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Till skillnad från narkotika så är det inte olagligt att försöka köpa dopingpreparat. Så nej, det lär inte vara särskilt vanligt med husrannsakan.

Inte riktigt säker på att detta stämmer. Försök till narkotikabrott är ju bara signalpolitik. Det var brottsligt innan den lagen och det gäller även för dopingbrott.
Citera
2026-04-03, 19:21
Medlem
Charlie-Whites avatar
I Sverige får du förfan husrannsakan om du beställer motorolja. Men tror inte du behöver oroa dig, en vän till mig har beställt testo I flera år och aldrig åkt dig. Sen kan du ju bli tagen av slumpen men risken är väl inte sådär jätte stor.
Citera
2026-04-03, 19:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Om grejerna inte kommer fram så kommer du antingen få ett brev hem om att det beslagstagits, eller ett samtal, eller husrannsakan. Husrannsakan är väldigt ovanligt då det knappast finns resurser men det sker ibland. Även för små mängder.

Du känner såklart inte till något om brevet överhuvudtaget om det nu skulle ske. Men det är inte ovanligt att bli inkallad på förhör på stationen, och det kan vara obehagligt och svårt att sitta där och blåneka. Speciellt om du är ung vilket jag gissar på att du är. Men du är ett riktigt stolpskott om du erkänner.

Inte riktigt säker på att detta stämmer. Försök till narkotikabrott är ju bara signalpolitik. Det var brottsligt innan den lagen och det gäller även för dopingbrott.

Jag har själv fått dopingpreparat beslagtagna med brev från polisen där de förmedlade att det jag gjort inte var olagligt, men att grejerna som varit postade till mig var olagliga och därför beslagtagna.

"Försök till narkotikabrott" kom väl till som lag just för att polisen skulle kunna följa upp alla beslag i och med det upptrappade arbetet på postterminalerna.
Citera
2026-04-03, 20:09
Medlem
Stor-Franks avatar
Polisen gör inte ett skit.
Jag fick knark taget hos postnord och fick hem ett brev om "försök till ringa narkotikabrott".
Ringde upp förundersökningsledaren och han hade redan lagt ner ärendet i brist på bevis.
Dom frågade inte ens om det var jag som beställt.
Dock så KAN dom göra husis vid KNARK.
Men vad är oddsen?
Sen den nya lagen om "försök till ringa narkotikabrott" kom så plockar dom säkert flera hundra paket om dagen till ingen nytta, finns ju inte resurser till att utreda en bråkdel.
Citera
2026-04-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Polisen gör inte ett skit.
Jag fick knark taget hos postnord och fick hem ett brev om "försök till ringa narkotikabrott".
Ringde upp förundersökningsledaren och han hade redan lagt ner ärendet i brist på bevis.
Dom frågade inte ens om det var jag som beställt.
Dock så KAN dom göra husis vid KNARK.
Men vad är oddsen?
Sen den nya lagen om "försök till ringa narkotikabrott" kom så plockar dom säkert flera hundra paket om dagen till ingen nytta, finns ju inte resurser till att utreda en bråkdel.
Okej, då lägger jag en beställning och ser vad som händer
Citera
2026-04-04, 11:58
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusto767
Okej, då lägger jag en beställning och ser vad som händer
Gör det. Det enda sättet att åka dit är om du rakt av erkänner att du har beställt ifall du skulle få frågan.
Citera
2026-04-05, 07:35
Medlem
Hur är det med beställningar från utlandet? Är försök till smuggling olagligt då?
Citera
2026-04-05, 11:49
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Hur är det med beställningar från utlandet? Är försök till smuggling olagligt då?
"Försök till smuggling" är ett brott precis som "försök till ringa narkotikabrott" är.
Dock så är det bara straffbart när du kommer upp i normalgraden.
Jag tror inte det finns något som heter "försök till ringa smuggling"

Så beställer du bara några vialer så händer det förmodligen inte mer än att du på sin höjd blir tillfrågad om det är du som har beställt.
Om du däremot beställer 10.000 vialer så har du problem. Men bevisbördan ligger ändå inte på dig. Du är oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Citera
2026-04-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Gör det. Det enda sättet att åka dit är om du rakt av erkänner att du har beställt ifall du skulle få frågan.
Allt gick otrolig smidigt! Är det bra att hålla sig till shoppar inrikes tycker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in