Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Är det rimligt att anta att den andre F-15-piloten har omkommit?
Jag tänker att om han överlevt så skulle han ha räddats också.
Regel 1, tänker jag mig, måste väl vara att de delar på sig, om deras katapultstolar nu skulle råka landa nära varann.
Intressant att iransk media uppger, att amerikanska helikoptrar och flyg söker efter piloten (det sades på Rapport ikväll) . Som någon sa, Iran kan inte ha mycket av luftförsvar. En och annan lyckträff kan de förstås få, om det nu ens rör sig om en nedskjutning. Plan kan haverera av andra orsaker. I.o.m. tusentals uppdrag, borde rimligen någon promille plan störta. De hann tydligen skjuta ut sig iaf.