Jag har bott utomlands majoriteten av tiden året 2025, inte haft någon skattepliktig inkomst, men har över 1 miljon på mitt ISK-konto. Jag har inte fått någon deklaration, och på skatteverkets hemsida så ser det ut som att jag inte ska behöva deklarera för 2025. Är det rätt så?
Obs, har hela tiden varit folkbokförd i Sverige, dock så höll min bank på och jävlades och ville veta utlandsadress osv, och funderar på detta ifall inte banken gett uppgifter till myndigheterna och att de har misstolkat det hela på något sätt.
Kanske redan fått svar här. Men där står ett belopp för mitt ISK-konto som intäkt på 2400 kr typ. Har dock inte haft mer än 110 000 på mitt ISK konto under året. Stämmer detta? Enligt skatteverkets system ska jag ha noll som schablonintäkt...
Någonstans på din deklaration så står det också att du har ett avdrag för skattefritt sparande som är lika stort.
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kanske redan fått svar här. Men där står ett belopp för mitt ISK-konto som intäkt på 2400 kr typ. Har dock inte haft mer än 110 000 på mitt ISK konto under året. Stämmer detta? Enligt skatteverkets system ska jag ha noll som schablonintäkt...