2026-04-03, 16:01
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
‘I spoke with Enzo an hour ago,' our head coach began. ‘As a football club, and with me as part of that process, we've made a decision: he won't be available for tomorrow's game and he won't be available for Manchester City next Sunday.’

Rosenior added: ‘I think a line was crossed in terms of our culture and what we want to build. So we had to make a sanction and that was a decision we've made.’

Enzo försöker verkligen hora ut sig nonstop för att säljas i sommar, problemet är att han skrivit på ett kontrakt till 2032. Och han verkar drömma om Real Madrid, men Real är ju inte ett lag som överbetalar för spelare. Det skulle förvåna mig om Real pungar upp ca miljarden(min egna uppskattade övergångssumma) för Enzo, när dom kanske hade kunnat få Mac Allister, Fabian Ruiz, Vitinha, Tonali, Bruno G eller Joao Neves för samma pengar.
Men Boehly är iofs ganska weird, så det hade inte heller förvånat mig om han säljer Enzo för en mindre summa även att det skulle innebära en rejäl förlust.

Skriver man på ett kontrakt som nästan är lika långt som ett decennium så får man skylla sig själv. Gråter man sedan ut om det i media, då är man också en barnslig idiot. Men det är också en perfekt beskrivning av Enzo, en barnslig idiot. Något som verkar vara vanligt bland argentinare lol.
Citera
2026-04-03, 17:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Enzo försöker verkligen hora ut sig nonstop för att säljas i sommar, problemet är att han skrivit på ett kontrakt till 2032. Och han verkar drömma om Real Madrid, men Real är ju inte ett lag som överbetalar för spelare. Det skulle förvåna mig om Real pungar upp ca miljarden(min egna uppskattade övergångssumma) för Enzo, när dom kanske hade kunnat få Mac Allister, Fabian Ruiz, Vitinha, Tonali, Bruno G eller Joao Neves för samma pengar.
Men Boehly är iofs ganska weird, så det hade inte heller förvånat mig om han säljer Enzo för en mindre summa även att det skulle innebära en rejäl förlust.

Skriver man på ett kontrakt som nästan är lika långt som ett decennium så får man skylla sig själv. Gråter man sedan ut om det i media, då är man också en barnslig idiot. Men det är också en perfekt beskrivning av Enzo, en barnslig idiot. Något som verkar vara vanligt bland argentinare lol.
Enzo säger sig blivit lovad saker som sedan inte hålls och att han kommer snacka senare. Blir sällan vinst när man går ut medialt och en försäljning om han nu vill det kan bli 1X2.

Real kan köpa Mac för miljarden, vart slutför jag affären? Utanför Chelsea’s arena sittandes på några pappskivor?
Bra han missar City, kan gynna oss i kampen om CL plats Dock finns det fler lag som jagar nu än för två omgångar sedan..

Edit: får slänga in detta också.

Enzo Fernández’s agent Javier Pastore: “The punishment is completely unfair”, told
@TheAthleticFC
.

“Enzo didn’t understand the situation. He did not mention any club or say he wants to leave Chelsea, far from it”.

“He only mentions Madrid, the city, because he was asked which European city he’d like to live in one day, and he said Madrid…

…but at no point does he say he wants to leave Chelsea or London”.
Senast redigerad av Drickback 2026-04-03 kl. 18:08.
Citera
2026-04-03, 23:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Enzo säger sig blivit lovad saker som sedan inte hålls och att han kommer snacka senare. Blir sällan vinst när man går ut medialt och en försäljning om han nu vill det kan bli 1X2.

Real kan köpa Mac för miljarden, vart slutför jag affären? Utanför Chelsea’s arena sittandes på några pappskivor?
Bra han missar City, kan gynna oss i kampen om CL plats Dock finns det fler lag som jagar nu än för två omgångar sedan..

Edit: får slänga in detta också.

Enzo Fernández’s agent Javier Pastore: “The punishment is completely unfair”, told
@TheAthleticFC
.

“Enzo didn’t understand the situation. He did not mention any club or say he wants to leave Chelsea, far from it”.

“He only mentions Madrid, the city, because he was asked which European city he’d like to live in one day, and he said Madrid…

…but at no point does he say he wants to leave Chelsea or London”.

Det gamla vanliga.. spelare påstår att dom lovats saker som sen inte hålls så då tvingas spelarna gå ut i media, även om det smärtar dom eftersom dom älskar klubben och fansen så mycket. Hur kommer det sig att spelare och agenter gång på gång struntar i att få det på papper..

Macen hade varit en drömspelare att ha i Arsenals trupp, men för max 600-700 mille.

Jag verkligen ogillar Enzo och tycker att han är grovt överskattad, men han hade gärna fått spela mot City. Chelseas mittfält utöver Caicedo och Lavia är inget att skryta över.. men om några mer miljarder så kan dom kanske få ihop det. 🙃
Citera
2026-04-04, 00:25
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Det gamla vanliga.. spelare påstår att dom lovats saker som sen inte hålls så då tvingas spelarna gå ut i media, även om det smärtar dom eftersom dom älskar klubben och fansen så mycket. Hur kommer det sig att spelare och agenter gång på gång struntar i att få det på papper..

Macen hade varit en drömspelare att ha i Arsenals trupp, men för max 600-700 mille.

Jag verkligen ogillar Enzo och tycker att han är grovt överskattad, men han hade gärna fått spela mot City. Chelseas mittfält utöver Caicedo och Lavia är inget att skryta över.. men om några mer miljarder så kan dom kanske få ihop det. 🙃
Roligare få tid i media än bli hänvisad till något kontrakt hehe sen kan det vara saker som är svåra få på ett kontrakt, inga uppgifter ännu men de kanske kommer men troligtvis inte trots han har sagt så.

Hade knappt köpt Mac för 250.. sämst av de tre förra säsongen och även denna säsong trots Graven är 20 % av förra året. För långsam och svag i kroppen nu startade han visserligen försäsongen med en skada som tagit tid att bli av med. Läge att sälja dyrt i sommar, inga fler som ska gå gratis.

Alla lag som ligger under oss ska förlora varje match så vi når CL, Enzo är ordinarie och laget bör försämras när han är ”avstängd” åtminstone i teorin.
Citera
2026-04-04, 00:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Perez har haft halvstånd i flera år när det kommer till Enzo. Men förhoppningsvis så blir det inte av. Stiller vore vad Real behöver.
Citera
2026-04-04, 01:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Tråkigt för PL om Hammers åker ur och Millwall tar sig upp.
Citera
2026-04-04, 02:00
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Perez har haft halvstånd i flera år när det kommer till Enzo. Men förhoppningsvis så blir det inte av. Stiller vore vad Real behöver.

Gissar att tanken på att behöva betala dyrt för honom är anledningen till att han endast haft halv och inte helbånge.
Citera
2026-04-04, 02:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet

Druckit något gott?

Haha, tyvärr inte, missade att systemet var stängt idag. Vettefan vad som skedde med texten där, hälften försvann.
Citera
2026-04-04, 02:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tråkigt för PL om Hammers åker ur och Millwall tar sig upp.

Kul för Millwallfansen iaf.

Tyvärr lär det väl sluta med att Millwall åker ner och WH går upp säsongen efter.
Citera
2026-04-04, 03:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Kul för Millwallfansen iaf.

Tyvärr lär det väl sluta med att Millwall åker ner och WH går upp säsongen efter.

Drömmen vore att både vi och WH hänger kvar men tror bägge ryker tyvärr.
Citera
2026-04-04, 03:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Haha, tyvärr inte, missade att systemet var stängt idag. Vettefan vad som skedde med texten där, hälften försvann.

Du är inte som en viss användare härinne iaf och låtsas skriva på fyllan ibland
Citera
2026-04-04, 12:48
Medlem
Drickbacks avatar
Inga minuter för Isak idag, han lär få de snart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in