Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Enzo försöker verkligen hora ut sig nonstop för att säljas i sommar, problemet är att han skrivit på ett kontrakt till 2032. Och han verkar drömma om Real Madrid, men Real är ju inte ett lag som överbetalar för spelare. Det skulle förvåna mig om Real pungar upp ca miljarden(min egna uppskattade övergångssumma) för Enzo, när dom kanske hade kunnat få Mac Allister, Fabian Ruiz, Vitinha, Tonali, Bruno G eller Joao Neves för samma pengar.
Men Boehly är iofs ganska weird, så det hade inte heller förvånat mig om han säljer Enzo för en mindre summa även att det skulle innebära en rejäl förlust.
Skriver man på ett kontrakt som nästan är lika långt som ett decennium så får man skylla sig själv. Gråter man sedan ut om det i media, då är man också en barnslig idiot. Men det är också en perfekt beskrivning av Enzo, en barnslig idiot. Något som verkar vara vanligt bland argentinare lol.
Enzo säger sig blivit lovad saker som sedan inte hålls och att han kommer snacka senare. Blir sällan vinst när man går ut medialt och en försäljning om han nu vill det kan bli 1X2.
Real kan köpa Mac för miljarden, vart slutför jag affären? Utanför Chelsea’s arena sittandes på några pappskivor?
Bra han missar City, kan gynna oss i kampen om CL plats Dock finns det fler lag som jagar nu än för två omgångar sedan..
Edit: får slänga in detta också.
Enzo Fernández’s agent Javier Pastore: “The punishment is completely unfair”, told
@TheAthleticFC
.
“Enzo didn’t understand the situation. He did not mention any club or say he wants to leave Chelsea, far from it”.
“He only mentions Madrid, the city, because he was asked which European city he’d like to live in one day, and he said Madrid…
…but at no point does he say he wants to leave Chelsea or London”.