2026-04-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och där har du jo svaret!?

En konstig och emotionellt instabil kolleger som du verkar har.

Vet inte om du är norsk som testar att skriva på svenska. Jag känner att jag vill veta mer om hur hon ser på saken, utan att fråga henne. Det är därför jag skriver på flashback.
Citera
2026-04-03, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag hade nog utgått från att du saknar social kompetens och sedan inte tänkt mer på den saken.

Så du hade sett mig som något väsen som existerar på jobbet år efter år? Det är ungefär så jag ser på mina kollegor.
Citera
2026-04-03, 07:14
Avstängd
Enok-Kukssons avatar
Vissa av dom går ju igång på det.
Jag dissade en brud som alla andra stötte friskt på, asså jag var inte otrevlig men jag "nollade" henne.
Det slutade med att hon hamnade hemma hos mig, troslös och villig.
Citera
2026-04-03, 07:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Så du hade sett mig som något väsen som existerar på jobbet år efter år? Det är ungefär så jag ser på mina kollegor.
Jag hade tänkt "Den där gillar inte att småprata så då ska han slippa det. Han är säkert trevlig ändå" och så hade jag pratat med andra kollegor och låtit dig vara ifred.
Citera
2026-04-03, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok-Kuksson
Vissa av dom går ju igång på det.
Jag dissade en brud som alla andra stötte friskt på, asså jag var inte otrevlig men jag "nollade" henne.
Det slutade med att hon hamnade hemma hos mig, troslös och villig.

Gav du något tillbaka? Följde du upp på något samtalsämne som kommit upp?
Citera
2026-04-03, 07:17
Medlem
Kleiners avatar
Och nu framstår du konstigare än din kollega.

Citat:
Vet inte om du är norsk som testar att skriva på svenska. Jag känner att jag vill veta mer om hur hon ser på saken, utan att fråga henne. Det är därför jag skriver på flashback.
Citera
2026-04-03, 07:19
Avstängd
Enok-Kukssons avatar
Citat:
Gav du något tillbaka? Följde du upp på något samtalsämne som kommit upp?

Hon kom fram till mig o frågade varföt jag inte va på henne som alla de andra, det intresserade henne.
Det räckte så tydligen.
Citera
2026-04-03, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och nu framstår du konstigare än din kollega.

Väl medveten om det. En vanlig människa hade väl inte haft några skrupler och frågat what’s up face to face. Har inte pungkulor/håller för mycket på min identitet som doldis för att försöka med något sådant. Men seriöst är du norsk?
Citera
2026-04-03, 07:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Jag undrar eftersom jag varit kollega med en tjej i typ 10 år, och har aldrig visat intresse. Även fast hon är snygg. Brukar vara ganska kort i min kommunikation, och jag har aldrig initierat någon konversation på eget bevåg såvida det inte är befogat vad jobbrelaterat anbelangar. Märker emellertid att hon blir frustrerad pga bristen på mellanmänsklig bekräftelse som att visa intresse för hur hon mår, hobbys (vet att hon har hästar), realtioner or what not. Är det för hon tycker jag är otrevlig eller för att hon egentligen vill ligga som hon beter sig egendomligt så fort jag är i närheten?

Så du har en kollega som du inte pratar med, som får göra hela lasset med social interaktion själv?

Jag tror att hon tycker du är mest en irriterande kollega överlag och socialt inkompetent och det är allt. Hon vill inte ligga med dig hon tycker nog litet synd om dig.
Citera
2026-04-03, 07:22
Medlem
Kvinnor förväntar sig att få bekräftelse från män så att de känner sig kvinnliga och eftertraktade.
Han ska kämpa för att få henne. Anstränga sig.
Finns videos på Youtube där kvinnor gnäller och snyftar och undrar vad som hänt med män.
Ibland vill kvinnor provocera och säger saker som att det inte finns riktiga män längre, frågar var de riktiga männen finns. Helt jävla otroligt

https://www.youtube.com/watch?v=aQBkGfRc8tg
https://www.youtube.com/watch?v=3d1_2f7mcLU&t=192s

En sak som jag lärt mig är att man kan prata med kvinnor på jobbet. Men inte flirta eller stöta på dom.
Har egna erfarenheter av det. Aldrig mer.
Kvinnor brukar säga att man inte träffar nån på jobbet. Det är obehagligt för henne när hon får veta att kollegan tänkt på henne på det sättet. Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-04-03 kl. 07:34.
Citera
2026-04-03, 07:24
Medlem
Galejans avatar
Ja. Framförallt fysiskt attraktivare kvinnor kan reagera väldigt barnsligt om de blir fullständigt ignorerade av en man. Särskilt då om mannen också ser vettig ut. De flesta kvinnor vill ha smicker och blickar även när de säger att de inte uppskattar det. Vad kvinnor säger och vad kvinnor menar är ofta inte samma sak. Så när då en man inte spelar med i det sociala spelet blir det syntax error som i sin tur kan trigga att hon klär sig mer utmanande och försöker verbalt manipulera fram en reaktion.
Citera
2026-04-03, 07:26
Avstängd
Jag tror ni missar att de flesta befinner sig på sin arbetsplats för att jobba och inte för att bli raggade på. Det finns det andra arenor för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in