2026-04-03, 00:30
Medlem
WordWarriors avatar
Det finns många förklaringar till minskad parbildning, mindre sex, och minskat barnafödande. Feminism och sociala medier har nämnts exempelvis. Det kan säkert stämma till stor del, men jag har ytterligare en teori. På 90-talet, när jag hade många kontakter med kvinnor, så var pub- och klubbkulturen utbredd, med tillhörande bruk av alkoholhaltiga drycker. Drickande och pubkultur har minskat till förmån för dataspel och sociala medier för killar och tjejer. Jag förespråkar inte storskaligt supande, men alkohol minskar ju sociala hämningar. Det var inte ovanligt tidigare att man som kille hade 10-20 nya kontakter med tjejer per kväll. Det hände flera gånger per år att man fick ligga. Jag var på fyllan när jag träffade min fru. Exponering för det motsatta könet ökar ju sannolikheten att något ska hända. Kanske är det så att killar och tjejer nu lever alltför separata liv och sällan träffas IRL under avslappnade former?

Topic: vad tror ni?
Citera
2026-04-03, 00:41
Medlem
Folk bildade par långt innan det fanns krogar du vet.

Jag har aldrig träffat någon av alla de kvinnor jag haft, när jag varit berusad.
Citera
2026-04-03, 00:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Folk bildade par långt innan det fanns krogar du vet.

Jag har aldrig träffat någon av alla de kvinnor jag haft, när jag varit berusad.

Folk söp på dansbanan redan på 1800-talet vet du? Många män vågar inte ta initiativ nyktra av rädsla att avvisas.
Citera
2026-04-03, 00:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Folk söp på dansbanan redan på 1800-talet vet du? Många män vågar inte ta initiativ nyktra av rädsla att avvisas.

Japp så var det sen kom folkets park med dans och mycket alkohol!
Citera
2026-04-03, 00:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det hände flera gånger per år att man fick ligga.
Ursäkt att jag citerar mig själv - det kommer inte att hända igen i tråden, men när man fick napp så skapade det också en entusiasm för nya kontakter med tjejer. Psykologer kallar det för "positive reinforcement". När tjejers krav blir astronomiska och orealistiska, och allt färre män får napp, så sänker det ambitionsnivån på livets alla områden - på psykologspråk "negative reinforcment". Hela samhället drabbas, folk blir ensamma och olyckliga, och det föds allt färre barn, vilket i sin tur skapar en döende nation och en döende ekonomi.
Citera
2026-04-03, 01:34
Medlem
Duums avatar
Jag har aldrig riktigt fattat nattlivet i Sverige. Svindyr öl, musiken är öronbedövande att det inte riktigt går att tala med varandra. Man bara sitter tyst och dricker öl. Ingenting händer, man får inte sitt ligg där för knullapparna har tagit över och det finns ingenting roligt att berätta om dagen efter. Man träffar inte nytt folk

Det är svindyrt och skittåkigt med andra ord
Citera
2026-04-03, 01:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duum
Jag har aldrig riktigt fattat nattlivet i Sverige. Svindyr öl, musiken är öronbedövande att det inte riktigt går att tala med varandra. Man bara sitter tyst och dricker öl. Ingenting händer, man får inte sitt ligg där för knullapparna har tagit över och det finns ingenting roligt att berätta om dagen efter. Man träffar inte nytt folk

Det är svindyrt och skittåkigt med andra ord

Det var bättre förr som vi boomers brukar säga. Det var bättre förr. Särskilt som ung student.
Citera
2026-04-03, 02:19
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Korrekt analys. Klart att det minskade sociala supandet och det generella ökandet av anti-socialabeteenden såsåom tv/dataspel och annat introvert beteende gör att det backar. Att folk och unga inte fattar att vi är djur med behov varav ett av de främsta, framförallt för män, är sex är för mig oförståeligt.

SNÄLLA! Tänk själva och lev ut för helvete. Blir så trött på skiten.
Citera
2026-04-03, 02:40
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Tacka vet jag krogen 2000-2010, satan va bra tryck det var då! Man "fick" knarka, knulla och supa.

De yngre generationerna går miste om något...
Citera
2026-04-03, 03:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok-Kuksson
Tacka vet jag krogen 2000-2010, satan va bra tryck det var då! Man "fick" knarka, knulla och supa.

De yngre generationerna går miste om något...

Ja, eller hur? Allt har blivit så jävla skitnödigt och politiskt korrekt, och det blir landets undergång.
Citera
2026-04-03, 03:29
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Citat:
Ja, eller hur? Allt har blivit så jävla skitnödigt och politiskt korrekt, och det blir landets undergång.

Riktigt pissigt är det, ett jävla kalleanka- land.
Citera
2026-04-03, 03:32
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hur i helvete bar du dig åt? Personligen så har nog över 80% av alla mina knull börjat med att man var påverkad, även ludret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in