2026-04-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det förstår du väl att AI är under uppbyggnad. Mera datorkraft, mera elektricitet = mycket bättre AI än idag. Konstigt du är programmeraren och verkar vara blind föra att AI utvecklas så mycket som det gör. Jag blir besviken på dig.
Varför skulle det förbättras så mycket mer?
Citera
2026-04-01, 22:27
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Det förstår du väl att AI är under uppbyggnad. Mera datorkraft, mera elektricitet = mycket bättre AI än idag. Konstigt du är programmeraren och verkar vara blind föra att AI utvecklas så mycket som det gör. Jag blir besviken på dig.

Vad har du för kvalifikationer som gör att ditt intryck och din vision är så mycket mer värd? Att pilla naveln och dricka folk-öl mellan socialbidragen är inte meriterande.
Citera
2026-04-02, 00:17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Varför skulle det förbättras så mycket mer?

För att mängden pengar som investeras i ökad datorkraft ökar kraftigt, för att kapaciteten på dom AI nätverk som finns ökar exponentiellt. Det kan inte undgå någon. Hur bra var exempelvis ChatGpt för 2 år sedan gentemot i dag.
Citera
2026-04-02, 00:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Vad har du för kvalifikationer som gör att ditt intryck och din vision är så mycket mer värd? Att pilla naveln och dricka folk-öl mellan socialbidragen är inte meriterande.

Jag har följt utvecklingen av AI varje vecka i två år. Jag lyssnar på dom främsta rösterna.
Citera
2026-04-02, 00:58
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej. Det är bara du som är okunnig. Tvärtom har AI aldrig utvecklats så fort som nu.
Detta. Det är omöjligt att hänga med i svängarna just nu. Kul men stundtals stressfull känsla.
Citera
2026-04-02, 01:15
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Jag har följt utvecklingen av AI varje vecka i två år. Jag lyssnar på dom främsta rösterna.

Och vilka är det då? För du tror väl inte de "främsta rösterna" är de som sitter i massmedia och raggar pengar?
Citera
2026-04-02, 01:20
Medlem
Bilderberg78s avatar
För att höja nivån så se på lite om detta på Youtube så får veta mer än ni egentligen skulle få veta.
Jag har sett massa nya repos på github där de bygger massa nya projekt på denna kodläckan.

Men de på Youtube kan inte ämnet så bra. Men på reddit så ser ni de tunga grabbarna skryta om sina
byggen som Open-AI Codex har bytt till ett kodspråk till ett annat, och då är det inga patentlagar som gäller länge hoppas de på i alla fall. Det påskyndar utvecklingen med att miljoner med AI-verktyg har fått den bästa ritningen som finns helt gratis. Jag vet vad det gäller och läst böckerna som hör till de som hade licenserna på det. Men andra får bygga nu det åt mig jag kan behöva, Annars är det tvärsom faktiskt.
Anthropic accidentally leaked Claude Code's source code to the entire internet.
https://www.youtube.com/watch?v=mBHRPeg8zPU
Ett smakprov
https://github.com/Rangizingo/cc-cache-fix/tree/main
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-04-02 kl. 01:34.
Citera
2026-04-02, 07:06
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag hör direkt när det är AI-generarat. Och jag äcklas av det. Det låter så oäkta, så tillgjort, så dåligt kopierat, så tillplattat att man blir illamående. I dagsläget är AI-musik bara skräp.

Nej det gör du inte. Hälsningar en musiker.
Citera
2026-04-02, 08:39
Medlem
avcs avatar
Citat:
Jag hör direkt när det är AI-generarat. Och jag äcklas av det. Det låter så oäkta, så tillgjort, så dåligt kopierat, så tillplattat att man blir illamående. I dagsläget är AI-musik bara skräp.
al gör bra mycket bättre musik än degenererade mainstreamartister idag, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2026-04-02, 08:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nej det gör du inte. Hälsningar en musiker.
Jo, hör det så fort de kommer upp i mina spellistor. Är också erfaren inom musik.
Citera
2026-04-02, 09:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
al gör bra mycket bättre musik än degenererade mainstreamartister idag, du vet inte vad du pratar om.
Inte alls. Det är riktigt opersonligt skräp.
Citera
2026-04-02, 09:33
Medlem
avcs avatar
Citat:
Inte alls. Det är riktigt opersonligt skräp.
Och vad är då personligt? Handikappmusik från Sara Larsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in