2026-04-01, 17:36
Avslutad
Nu är det såhär förstår ni att jag åt spaghetti och köttfärssås till lunch vilket täckte hela mitt kaloribehov för dagen på ca 1800 kcal men nu är jag vrålhungrig. Vad kan man äta som knappt innehåller några kalorier över huvud taget ?

Funderar på att köpa sockerfritt godis men en påse brukar ändå bli ca 150 kcal men det kanske inte är hela världen. Undrar dock om det finns något att tugga på som innehåller ännu färre kalorier? Tänkte vindruvor också men det var mer kalorier i dessa än vad jag trodde.
Citera
2026-04-01, 17:41
Medlem
hockexs avatar
Ät en rå gul lök till vad du nu väljer. En tugga lök, en tugga pasta, blir helt omöjligt att äta för mycket då man måste återhämta sig ett par minuter.

F.ö hade jag tipsat om råa grönsaker, innehåller lite kcal och mycket fiber som håller en mättnadskänsla.
Citera
2026-04-01, 17:41
Medlem
Riskakor? Några ägg?
Citera
2026-04-01, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Riskakor? Några ägg?

Innehåller mycket kalorier.
Citera
2026-04-01, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Ät en rå gul lök till vad du nu väljer. En tugga lök, en tugga pasta, blir helt omöjligt att äta för mycket då man måste återhämta sig ett par minuter.

F.ö hade jag tipsat om råa grönsaker, innehåller lite kcal och mycket fiber som håller en mättnadskänsla.

Där sa du något. Plommontomater kanske det blir.
Citera
2026-04-01, 18:02
Medlem
Drick ett glas vatten. Innehåller noll kalorier och dämpar i alla fall hungern tillfälligt. När du blir hungrig igen dricker du ett glas till. (Extrema mängder kan vara skadligt, t.o.m. dödligt, men då handlar det om 6-7 liter inom loppet av några timmar. För säkerhets skull kan du undvika att dricka mer än 1 liter per timme.)
Citera
2026-04-01, 18:06
Medlem
Luismis avatar
Det är inte hela världen om du får i dig lite fler kalorier än du tänkt. Var lite schysst mot dig själv.

Men om du absolut vill hålla nere intaget till middag så tänker jag typ kokta grönsaker och kokt/ångad vit fisk. Hyfsat mättande trots få kalorier.
Citera
2026-04-01, 18:07
Medlem
DenverAirports avatar
Sov tills imorgon.
Citera
2026-04-01, 18:07
Medlem
Smekarn87s avatar
Runka istället! Det hjälper.
Citera
2026-04-01, 18:09
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Nu är det såhär förstår ni att jag åt spaghetti och köttfärssås till lunch vilket täckte hela mitt kaloribehov för dagen på ca 1800 kcal men nu är jag vrålhungrig. Vad kan man äta som knappt innehåller några kalorier över huvud taget ?

Funderar på att köpa sockerfritt godis men en påse brukar ändå bli ca 150 kcal men det kanske inte är hela världen. Undrar dock om det finns något att tugga på som innehåller ännu färre kalorier? Tänkte vindruvor också men det var mer kalorier i dessa än vad jag trodde.

Är något annat som är gott! Skit i att räkna kalorier, vi har bara ett liv. Det finns ingen som legat på sin dödsbädd och sagt "jag önskar att jag hade ätit mera linser och ärtor så jag kunde bli 120 år gammal" Ät det du gillar och lev livet. Jag äter hellre onyttigt och gott och dör när jag är 60 än att leva på äcklig men nyttig mat och blir gammal.
Citera
2026-04-01, 18:13
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp

Att vara lite hungrig är inte farligt. Känslan går över så chilla i vetskapen om att kroppen din egentligen inte behöver mat på flera veckor.

Drick vatten.

Eller så äter du precis vad du vill och kompenserar genom att dra ner lite extra i framtiden. Det är snittintag över tid som räknas vid diet och man kan ta en ätardag då och då även om den är oplanerad.
Citera
2026-04-01, 18:22
Medlem
Ändra lite kostvanor till att börja med,
plugga lite om snabba och långsamma kolhydrater,
då lär du dig vad/hur man blir mätt länge.

Spagetti är bara en billig bukfyllnad men det kan vara
jävligt gott med rätt tillbehör,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här