2026-04-01, 14:24
Medlem
Horverkets avatar
Vet inte om detta är rätt tråd, isåfall får man flytta den.

Jag har för första gången mött på en person som har hittat många av mina knappar, som jag inte visste fanns och detta upprör mig något så förbannat.

Ett exempel personen gör och som får mig att se rött är att med flit kopiera allt jag gör. Sätter jag står på, rör mig och det jag säger. Det gör mig så jävla vred och får mig helt ur balans.

Har försökt kontra detta med olika tekniker och psykologiska trick som inte biter på personen. Nu är jag helt hjälplös och behöver hjälp från mina kära Flashbackare.

Vi alla är olika och reagerar på olika saker, därför undrar jag vad som får er att gå i taket?
Citera
2026-04-01, 14:27
Medlem
cutepsychos avatar
Ignorera personen bara. Se en mental mur framför dig mellan personen och dig. Kanske funkar. Jag själv kan bara stänga av när jag inte orkar bry mig, men vet inte hur du funkar.
Citera
2026-04-01, 14:28
Medlem
Jag är från en akademikerstad och har svårt att handskas med bondepöbelns känslostyrda logik.

"Man har ingenting att frukta om man har rent mjöl i påsen" och sådana totalt efterblivna och verklighetsfrånvända resonemang fixar jag inte. Jag blir skitsur om människor i min närhet ägnar sig åt den sortens infantila tankar. På nätet finns det dock ingenting som kan göra mig ens irriterad.
Citera
2026-04-01, 16:29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket

Jag har för första gången mött på en person som har hittat många av mina knappar, som jag inte visste fanns och detta upprör mig något så förbannat.

Ett exempel personen gör och som får mig att se rött är att med flit kopiera allt jag gör. Sätter jag står på, rör mig och det jag säger. Det gör mig så jävla vred och får mig helt ur balans.

Har försökt kontra detta med olika tekniker och psykologiska trick som inte biter på personen. Nu är jag helt hjälplös och behöver hjälp från mina kära Flashbackare.

Vi alla är olika och reagerar på olika saker, därför undrar jag vad som får er att gå i taket?
En av de saker vi irriterar oss på hos andra är oftast det som de speglar hos oss själva. Anledningen till att detta triggar dig, är för att de är saker du ogillar hos dig själv helt enkelt.
Citera
2026-04-01, 17:01
Avstängd
Citat:

Det där är/var något småbarn gjorde för att retas.
Den där personen är uppenbarligen barnslig. Om måltavlan inte bryr sig, blir det inte intressant för idioten längre.
Du verkar iofs ha varit i oballans redan innan eftersom du brydde dig så mycket att det ens blev en "weak spot".

Varför har du med den personen att göra?
Senast redigerad av Lunkan531 2026-04-01 kl. 17:04.
Citera
2026-04-01, 17:37
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
En av de saker vi irriterar oss på hos andra är oftast det som de speglar hos oss själva. Anledningen till att detta triggar dig, är för att de är saker du ogillar hos dig själv helt enkelt.

Fast nu var ju inte min fråga varför jag blir triggad, utan vad som gör er triggade !
Citera
2026-04-01, 17:38
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag är från en akademikerstad och har svårt att handskas med bondepöbelns känslostyrda logik.

"Man har ingenting att frukta om man har rent mjöl i påsen" och sådana totalt efterblivna och verklighetsfrånvända resonemang fixar jag inte. Jag blir skitsur om människor i min närhet ägnar sig åt den sortens infantila tankar. På nätet finns det dock ingenting som kan göra mig ens irriterad.

Intressant att du, från en akademikerstad, inte förstod min fråga.
Citera
2026-04-01, 17:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Fast nu var ju inte min fråga varför jag blir triggad, utan vad som gör er triggade !
Du verkar lite eljest. Mekanismen är densamma hos alla människor.
Citera
2026-04-01, 17:47
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:

Du skrev ju: Har försökt kontra detta med olika tekniker och psykologiska trick som inte biter på personen. Nu är jag helt hjälplös och behöver hjälp från mina kära Flashbackare.
Citera
2026-04-01, 18:38
Medlem
Har en bekant som alltid startar typ samma eller liknande hobby ett tag efter att jag själv nämnt min nya hobby.
Personen försökte bonda över en gemensam hobby som personen inte ens hade som hobby, egentligen.
Personen kan inte sitta still när jag kommer in i rummet och är väldigt medveten om mig när jag är i närheten. Det är lite weird.
Citera
2026-04-01, 20:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
INGET

varsågod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in