2026-04-01, 08:32
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Hejar egentligen på båda länderna eftersom jag är polack men Sverige har varit mitt hem i över 40 år.

När svenska fans buade under polska nationalsången, så har jag tyvärr ingen sympati för svenska fotbollslaget mer. Man buar inte ut ett annat lags nationalsång, det är bara så jävla lågt bonnabeteende.
Man kan undra var Sverige hittat sina jävla luffare till publik på läktaren.
Det är helt sant det du skriver, man buar inte under ett annat land nationalsång. Men det är väl inte landslagets fel?
2026-04-01, 08:44
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Det är helt sant det du skriver, man buar inte under ett annat land nationalsång. Men det är väl inte landslagets fel?

Nej, egentligen inte, utan det var luffarna uppe på läktaren. Men det ger ju lite avsmak mot Sverige.
2026-04-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Hejar egentligen på båda länderna eftersom jag är polack men Sverige har varit mitt hem i över 40 år.

När svenska fans buade under polska nationalsången, så har jag tyvärr ingen sympati för svenska fotbollslaget mer. Man buar inte ut ett annat lags nationalsång, det är bara så jävla lågt bonnabeteende.
Man kan undra var Sverige hittat sina jävla luffare till publik på läktaren.

Jag skämdes som svensk när Polens nationalsång buades ut. Så jävla dåligt och fult. Men det är knappast lagets fel.
2026-04-01, 08:47
Medlem
Segern känns som en klassisk smash and grab även om slutresultatet skrevs till 3-2.

Polen var klart bättre. Vi hade stora problem i stora delar av matchen framförallt på centralt mittfält och vår defensiva högersida, där Svensson var undermålig samt fick alltför dålig hjälp av Elanga. Det som räddar kvällen är en stor effektivitet framåt, där vi i stort sett gör mål på alla våra heta chanser.

Grupp F i VM är lurig. Nederländerna naturliga favoriter till att vinna gruppen, men ändå ett lag som går att rucka på en kväll där stjärnorna står rätt. Observerar att Japan slog England i en träningsmatch igår, Mitoma segerskytt.
Tunisien känns på förhand som svagaste motståndet. Dock välorganiserade och sannerligen ingen pushover.

Gäller att som sämst vara topp åtta bland grupptreorna för avancemang. Blir vi trea i gruppen och går vidare så väntar exemeplvis någon nation som Frankrike,Tyskland,Schweiz eller Mexico i slutspelets första omgång.
Blir vi tvåa i vår grupp väntar troligen Brasilien.

Mycket tufft således. För svensk del vore det naturligtvis klart hälsosammast att vinna Grupp F.
Då kan Marocko stå som nästa motståndare.

Nåja, den tiden den sorgen.
2026-04-01, 08:48
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
"Ingen seger utan neger" Inte "ingen seger utan negers" så är en för mycket just nu.
I mean... Titta på Frankrike och se hur framgångsrika de är som lag. 95 % av dem är svarta. Och Italien har en svart spelare, och det var han som gjorde mest arbete.
2026-04-01, 08:53
Medlem
Bocconis avatar
Att svenska supportrar stod och buade under Polens nationalsång är under all värdighet, djupt beklagligt. Jag hoppas att SvFF går ut och sågar beteendet totalt, precis som det italienska förbundet gjorde när Sverige blev utbuade på San Siro 2017.
2026-04-01, 08:53
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Varför är det rasistiskt att bua under en nationalsång? Dålig stil kan jag köpa, men rasistiskt?
Mest reagerar jag på att kvällstidningar ska uppfostra och oja sig tillsammans med Sanna Guidetti som har fokus på det istället för segern.
Svensk bror duktig- stil som man kräks på.

Inte rasistiskt med tyder på efterblivenhet och dålig stil. Man bör ha respekt för motståndarlagets nationalsång...Sen kan man bua ut spelare, domare, tränare. Men under nationalsången bör man hålla käften. De som buade är hjärndöda kräk.
2026-04-01, 08:56
Medlem
TotalWars avatar
Anmärkningsvärt att Europas sämsta fotbollslandslag skall spela VM i USA. Utan hemmaarenan hade det blivit godnatt, speciellt om matchen spelades i Polen. Men i fotboll är hemmaplan den 12:e spelaren, det vet alla som sysslar med odds eller oddssättning. Hemmafavören är t.e.x inte alls lika stark i hockey.

Men att Sverige trillade in på ett bananskal är ju lite kul. Det blir roligare att följa turneringen om Sverige är med, men förbered er på att Europas sämsta fotbollslandslag kanske inte lyckas göra ett enda mål i hela turneringen. Sverige har egentligen inte där att göra, det är lite som att sätta Kuwait i ett hockey vm.
2026-04-01, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Att svenska supportrar stod och buade under Polens nationalsång är under all värdighet, djupt beklagligt. Jag hoppas att SvFF går ut och sågar beteendet totalt, precis som det italienska förbundet gjorde när Sverige blev utbuade på San Siro 2017.

haha sluta tönta er. Det är del av spelet att psyka motståndarna. Ni förstör fotbollen med erat trams.
2026-04-01, 09:00
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Anmärkningsvärt att Europas sämsta fotbollslandslag skall spela VM i USA. Utan hemmaarenan hade det blivit godnatt, speciellt om matchen spelades i Polen. Men i fotboll är hemmaplan den 12:e spelaren, det vet alla som sysslar med odds eller oddssättning. Hemmafavören är t.e.x inte alls lika stark i hockey.

Men att Sverige trillade in på ett bananskal är ju lite kul. Det blir roligare att följa turneringen om Sverige är med, men förbered er på att Europas sämsta fotbollslandslag kanske inte lyckas göra ett enda mål i hela turneringen. Sverige har egentligen inte där att göra, det är lite som att sätta Kuwait i ett hockey vm.

Sverige lyckades vinna mot Ukraina och Polen som är två duktiga fotbollslag, man har därför varit tillräckligt ''bra'' för att få spela ett VM i sommar. I sport så måste man få ha lite tur, hade man inte varit tillräckligt duktiga så hade denna ''turen'' aldrig inträffat.
2026-04-01, 09:01
Medlem
Big Bosss avatar
Det gör det lite roligare att dansken misslyckas kvala, efter att JDT fick sparken i höstas också.
2026-04-01, 09:06
Medlem
Så klart att Maja Nilsson Lindelöf var tvungen att dyka upp på efterfesten för att hålla koll på sin lilla cuck VNL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in