2026-03-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
.. Joakim la sig i innan han pratat med Chrippa. Anjo la sig i innan han pratat med Chrippa.

Som sagt, Jocke och Chrippa är bröder och har "lagt sig i" varandras liv i olika utsträckning sedan födseln, Anjo är en gemensam bekant till dem båda och till de bådas anhöriga deras vänner och familjer, så Anjo har "lagt sig i" både Jocke och Chrippas liv i varierande grad så länge de har känt varandra. Det finns som jag redan har förklarat inga definitiva och exakta datum när någon börjar eller slutar lägga sig i, det sker gradvis förflyttningar över många års tid

återigen när jag - i mitt inlägg - som jag skrev - som bara jag, enbart jag, vet vad jag menade - skrev ".. la sig t.ex. Jocke i för att skydda barnet från Linnea" så syftade jag alltså inte på att Jocke aldrig någonsin har lagt sig i något som berör sin bror Chrippas liv och att han just i det ögonblicket tvärvände och la sig i 100%. Det var inte vad jag menade. Och jag, enbart jag, vet exakt vad jag menade. De flesta kan räkna ut vad jag menade, men du är uppenbarligen totalt oförmögen att förstå vad jag menade trots att jag har försökt förklarat för dig snart tio tusen gånger vad jag menade med det jag skrev

Du är totalt dum inuti huvudet, skriv inte till mig mer, jag kommer inte besvara ett enda inlägg av dig mer där du försöker förklara för mig vad jag menar så adios amigo ta sköt om dig och lev kvar i din värld där du tror du vet bättre än mig vad jag själv menar med det jag själv skriver
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 22:33.
Citera
2026-03-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Chrippas familjeförhållanden är ingenting som egentligen angår Anjo och han skulle noggrant ha sett till dra sig ur när det hettade till

Det kan jag delvis hålla med om, svårt att veta allt som pågår privat som inte når ut i offentligheten, och det är samtidigt lätt att vara efterklok, tror jag hört Anjo själv säga något liknande inte om alltihopa men om vissa enstaka händelser att han i efterhand ångrar att han ens brydde sig, men jag köper det du säger att Anjo är lite i överkant och kanske onödigt mycket inblandad i Chrippas liv åtminstone vad gäller hur mycket han publicerar om Chrippas liv offentligt, sedan om han från början bara var investerad privat i sin vän och hans dotter med flera det är ju bara normalt, men just hela den här grejen att i princip allt ska publiceras offentligt på en Youtube-kanal hela tiden är ju ganska skev och inte ett normalt sätt och förhållande man har till vänner och bekanta, eller ens fiender heller för den delen. Ur det perspektivet är ju allihopa, inkl. Chrippa och hela Temu-gänget, långt ute i samma dike på mils avstånd från hur normala människor hanterar vänner, drama, kritik och konflikter. Den enda som står ut är väl Motvikt, som har helt annat sorts content på sin youtube, men bara driver lite grann med ironi och humor om de här "hyperallvarliga" drama och konflikt-kanalerna
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 22:47.
Citera
2026-04-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Om pallal skulle vara efterbliven tar inte ifrån det faktum att du duckar frågor som du vet att du inte kan svara på utan att se helt efterbliven ut själv.
Du sa att Linnea var en samhällsfara för att hon kan falskt anklaga någon. Men du vill inte besvara att din husgud Anjo, gick ut och anklagade (falskt) att linneas familj var med i en sekt.
Om man skulle anklaga någon för att vara en samhällsfara av dom två skulle det vara 1 tjejen med YouTube kanal med 12000 prenumeranter eller Anjo med 219000 prenumeranter?
Du måste ha en större hink att ösa med båten sjunker snabbare!!
Hens korthus faller.

Hen greppar efter det sista halmstrået, att Chrippa häktades men hen har inte nog på fötterna för att anklaga Linnea för att falskt anklaga Chrippa för misshandel. Utredningen lades ner när Chrippa och Linnea meddelade att dom inte ville fortsätta medverka i utredningen.

Ur förundersökningen:
”Undertecknat hade förhör med målsägande på Polisstationen Södermalm.
Under förhöret var Linnea ledsen och brast ut i gråt. Hon kändes trovärdig. Hon gav intrycket ibland att det fanns mer att berätta men att hon förminskade vissa saker såsom vid frågan *censurerat*. Det kändes inte som överdrev något och hon gav en röd tråd genom hela förhöret.”

”Hur känns det när polis är på plats?
Jobbigt, jag tyckte synd om honom då han var rädd. Jag ville veta vad som skulle hända
honom. Jag sa att jag ville prata med honom till polisen och sa att han skulle hänga ut mig
och att jag inte kan anmäla.
Poliserna fick dra ut mig i trapphuset och därefter förklarade de
att allt skulle bli bra. Efter det lämnade han.”
Senast redigerad av Pallal 2026-04-01 kl. 02:20.
Citera
2026-04-01, 02:22
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Kul att du ska försöka dig på att dumförklara folk, när du själv inte kan svara på enkla frågor baserade på dina egna uttalanden!
Problemet med människor som Anjo och loniq6 är att dom är smarta nog att dupera korkade människor, men inte tillräckligt smarta för att manipulera vanligt folk, något dom inte förstår själva, det skapar åtminstone lite underhållning för oss andra åtminstone
Citera
2026-04-01, 07:11
Medlem
GravitySwitchs avatar
Jag tror inte någon i ”sekten” någonsin kommer nämna Temu igen. Om de velat ha ett hälsosamt back and forth drama skulle inte Temu börjat polisanmäla allt. Så roligt kan det inte vara med förhör och rättegångar, böter osv. Temu dödade sig själva när de började med det.
Men vad fan ska Anjo göra nu? En sak som slog mig var att han ju kunnat göra filmer om Dalbin. Det måste vara minst 20 diagnoser i honom. Man kan nog hitta rätt mycket bra klipp att göra content av där.
Citera
2026-04-01, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Men vad fan ska Anjo göra nu? En sak som slog mig var att han ju kunnat göra filmer om Dalbin.

Vem är Dalbin?

Med tanke på att Anjo skyndsamt pumpade ut 30 avsnitt om Chatten så får man känslan att han har en hel del annat på gång på lager i hjärnkontoret som han vill få ut men kan ju såklart inte veta jag fattar dock inte denna skumma inställning folk har att allt cirkulerar omkring Chrippa? Personligen tycker jag att Chrippas fru, psykfallet linnéa, är mer "intressant" än Chrippa själv och henne tror jag att vi får höra mer om på Anjos kanal

Jacke kommer vi nog få veta mer om

Anjo kan göra mer om Bo-Göran Bodin, mer om SVT generellt

Han kan göra mer om Cluee News, finns en del att reagera på

Han kan göra mer om Chrippa, spelar ingen roll att han sitter i häktet, finns nog en hel del mer att inventera i backspegeln, och vad som händer med Chrippas dotter nu osv

Han kan göra content på massor olika influencers, sverige verkar vara ganska proppfyllt av galningar på TikTok Insta osv

Han kan göra helt nya saker, han gjorde ju dokumentären om Antonio

Han kan göra mer om familjen, sina resor, inköp, äventyr hos Jocke&Jonnas alla ständiga olika projekt

Anjo kan köra fler "heta stolen" där han besvarar tittares frågor, med eller utan Lisen, allmänna frågor eller om något specifikt ämne

Han kan bjuda in andra influencers och intervjua dem

Han kan dra igång något liknande "Den osynliga sjukdomen"-serien

Alltså min fantasi är klart mycket sämre än Anjos, för jag blir alltid överraskad när Anjo släpper nytt, har svårt att förutspå honom, får känslan att han varje vecka väljer bland minst 10 olika saker att fokusera på
Citera
2026-04-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Vem är Dalbin?

Med tanke på att Anjo skyndsamt pumpade ut 30 avsnitt om Chatten så får man känslan att han har en hel del annat på gång på lager i hjärnkontoret som han vill få ut men kan ju såklart inte veta jag fattar dock inte denna skumma inställning folk har att allt cirkulerar omkring Chrippa? Personligen tycker jag att Chrippas fru, psykfallet linnéa, är mer "intressant" än Chrippa själv och henne tror jag att vi får höra mer om på Anjos kanal

Jacke kommer vi nog få veta mer om

Anjo kan göra mer om Bo-Göran Bodin, mer om SVT generellt

Han kan göra mer om Cluee News, finns en del att reagera på

Han kan göra mer om Chrippa, spelar ingen roll att han sitter i häktet, finns nog en hel del mer att inventera i backspegeln, och vad som händer med Chrippas dotter nu osv

Han kan göra content på massor olika influencers, sverige verkar vara ganska proppfyllt av galningar på TikTok Insta osv

Han kan göra helt nya saker, han gjorde ju dokumentären om Antonio

Han kan göra mer om familjen, sina resor, inköp, äventyr hos Jocke&Jonnas alla ständiga olika projekt

Anjo kan köra fler "heta stolen" där han besvarar tittares frågor, med eller utan Lisen, allmänna frågor eller om något specifikt ämne

Han kan bjuda in andra influencers och intervjua dem

Han kan dra igång något liknande "Den osynliga sjukdomen"-serien

Alltså min fantasi är klart mycket sämre än Anjos, för jag blir alltid överraskad när Anjo släpper nytt, har svårt att förutspå honom, får känslan att han varje vecka väljer bland minst 10 olika saker att fokusera på
Problemet med alla dessa idéer är att ingen är intresserad av det. Folk är trötta på chrippa och Linnea. Hans videos om svt får knappt visningar. Hans ”poddar” med lisen drar inte heller visningar. Hans video med Jocke drog ju ändå 90000, men det konceptet var ju Jocke snabb med att sno (som vanligt). Om Anjo ska överleva och komma tillbaka till sina normala visningar igen måste det höna något nytt större drama han kan rapportera om. En grej jag tror skulle flyga är att reagera på dokumentären om rask.
Citera
2026-04-01, 08:06
Medlem
Citat:
Problemet med alla dessa idéer är att ingen är intresserad av det.

Låter som att du inte känner Anjos publik, det är just sånt där som jag listade som drar mest visningar men jag är övertygad om att Anjo själv läser av och känner sin egen publik bättre än både mig och framförallt bättre än dig, så han kör väl på som vanligt, just nu är han ju in the roll på uppåtgång med kanalen i samband med extremt mycket saker som hänt senaste tiden gällande allt han fokuserat på senaste året, som exempelvis Chrippa-dramat, nu är dramat mer känt hos allmänheten medan det förr egentligen bara var mest Anjo som rapporterade om det
Senast redigerad av Ioniq6 2026-04-01 kl. 08:09.
Citera
2026-04-01, 08:08
Avslutad
Märks att sekten (anjo, rask, motvikt, jockieboi) är sååå kränkta av dokumentären att de gör synkade videos i försök att få uppmärksamhet från Bo Göran, som ignorerar dom vilket verkar göra de ännu med ledsna.
Citera
2026-04-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Jag tror inte någon i ”sekten” någonsin kommer nämna Temu igen. Om de velat ha ett hälsosamt back and forth drama skulle inte Temu börjat polisanmäla allt. Så roligt kan det inte vara med förhör och rättegångar, böter osv. Temu dödade sig själva när de började med det.
Men vad fan ska Anjo göra nu? En sak som slog mig var att han ju kunnat göra filmer om Dalbin. Det måste vara minst 20 diagnoser i honom. Man kan nog hitta rätt mycket bra klipp att göra content av där.
Haha ”hälsosamt back and fourth drama” skulle inte jag kalla det när anjo sitter och säger dom sakerna han sa om fru medvikt. Riktigt vidriga uttalanden som gränsar till kvinnohat.
När verkliga livets konsekvenser slår emot Anjo blir han feg och drar sig tillbaka. ”I don’t give a fuck” vare ja! Om man blir utsatt för brott ska man anmäla vare sig det är ett YouTubedrama eller inte.
Ett hälsosamt drama kan liknas med clue och anis beef. Då satt dom inte och förtala varandra eller hängde ut deras familjer.
Det är kul att ditt förslag på content till Anjo kommer återigen blivit reagera på någon pga ”diagnoser”.
Citera
2026-04-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Låter som att du inte känner Anjos publik, det är just sånt där som jag listade som drar mest visningar men jag är övertygad om att Anjo själv läser av och känner sin egen publik bättre än både mig och framförallt bättre än dig, så han kör väl på som vanligt, just nu är han ju in the roll på uppåtgång med kanalen i samband med extremt mycket saker som hänt senaste tiden gällande allt han fokuserat på senaste året, som exempelvis Chrippa-dramat, nu är dramat mer känt hos allmänheten medan det förr egentligen bara var mest Anjo som rapporterade om det
Senaste videon om svt gav inget, hans poddar med lisen ger definitivt inga visningar och kollar man i hans kommentarsfält är det många som utrycker trötthet på chrippa och Linnea.
Citera
2026-04-01, 08:12
Medlem
Citat:
Haha ”hälsosamt back and fourth drama” skulle inte jag kalla det när anjo sitter och säger dom sakerna han sa om fru medvikt.

Äsch, de där "kritikerna" var ju bara psykotiska besatta och maniska, vilket har genom deras egna handlingar och agerande bevisats om och om igen, Anjo behöver inte rapportera mer om dem det visade sig ju att de är ett självspelande piano och gör bort sig helt på egen hand utan att Anjo behöver blanda sig i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in