2026-03-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Chrippa påstod att Linnea hade slagit hans dotter, och sagt att hon ser missbildad ut och att hon skulle göra allt för att han skulle förlora vårdnaden och att hon påstod att han tände på sin egna dotter.DÄRFÖR la sig t.ex. Jocke i för att skydda barnet från Linnea
Tiden är linjär. I know, jag fick igång dig nu.

Jockiböi och Anjo la sig i innan Chrippa sagt ett enda ord och det är otvivelaktigt.
Citera
2026-03-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Din tes faller på att Anjos visningar föll i direkt anslutning till sista avsnittet av hatet och innan Chatten drog igång men du har förmodligen inte bildning nog att tolka högstadiematte.

Jag vet inte ens exakt när "sista avsnittet av Hatet" släpptes för det är ju bara en pajas-dokumentär ihopklippt och fulvinklad av en bluffmakare men det var väl i november-december 2025 nånting?

Googlade snabbt och fann detta

https://socialblade.com/youtube/handle/anjo1

Scollar man längst ned hittar man under Monthly Gained Views for ANJO

Visningar nov 2025: 500.000
Visningar dec 2025: 1.650.000
Visningar jan 2026: 580.000
Visningar feb 2026: 1.300.000
Visningar mar 2026: 800.000

Och nä, appappappapp! misstolka nu inte detta som att jag försöker bevisa något, varken det ena eller det andra jag har ingen aning vad social blade är eller om siffrorna stämmer

Jag säger bara att det går inte veta exakt vad det beror på att visningar blir fler eller färre, det kan vara allt från innehållet, när på dygnet och vilken veckodag Anjo släpper sina klipp, hur frekvent han släpper, hur långa klippen är, hur många publiceringar han gör samma månad, hur avvikande innehållet är från normala temat kanalen brukar följa, hur många månader publiceringen legat framme på kanalen, om innehållet är enbart dagsfärskt-aktuellt eller mer tidlöst, etc etc. Resultatet är en kombination av hundratals olika faktorer

För mig är det däremot självklart att 30st 1h-publiceringar på en månad om en tråkig chatt, som ingen annan än scifi-regissörer som Bo-Göran Bodin kan göra om till något intressant och spännande, genererar färre visningar än Anjos normala content när han publicerar som han brukar göra. Anjos Chatten-serie är ju inte helt o hållet nere på lika låg "hälla gift i öronen"-nivå som temu-skilleras (inceln bölmann) plågar sina tittare med i flera timmar om dagen, men det var inte långt ifrån
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 19:22.
Citera
2026-03-31, 19:36
Medlem
Citat:
Jockiböi och Anjo la sig i innan Chrippa sagt ett enda ord och det är otvivelaktigt.

Alltså tiden är linjär och Jocke är Chrippas bror så de har "lagt sig i" varandra sedan födseln, och Anjo är en gemensam bekant, och det finns inga exakta brytpunkter från att Jocke inte har något med Chrippa att göra tills han "lagt sig i" när Chrippa då och då efterfrågar Jockes hjälp, det är ett flytande gradlöst skede över lång tid att dessa tre individer har lagt sig i varandras liv men sånt verkar du ha svårt för att fatta har jag insett i samband med att du från ingenstans inbillar dig att jag ska ha efterfrågat bevis på någon obegripligt diffus tes om dokumentären Hatets inverkan på Anjos tittarsiffror trots att kontentan av alla mina inlägg tvärtom har handlat om något helt annat än att jag har efterfrågat bevis på något så korkat
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 19:38.
Citera
2026-03-31, 20:20
Medlem
Jag kopierar in konversationen då du återkommande använder gaslighting.
Citat:
Chrippa påstod att Linnea hade slagit hans dotter, och sagt att hon ser missbildad ut och att hon skulle göra allt för att han skulle förlora vårdnaden och att hon påstod att han tände på sin egna dotter.DÄRFÖR la sig t.ex. Jocke i för att skydda barnet från Linnea

Hela intervjun av Chrippa när han påstår att Linnéa har slagit hans dotter finns publicerad så vad dillar du om? Det kommer från Chrippa, inte från Anjo, sluta köra med diverse bluffmakares verklighetsfrånvända version
Joakim började drevet i December 2023, Anjo i början av Januari 2024 när Chrippa första gången pratade om Linnea hade Anjo släppt 8 videos med många miljoner visningar.
Citat:
Tiden är linjär. I know, jag fick igång dig nu.

Du fokusförflyttar till något annat en vad du initialt hävdade: att Jocke lagt sig i på grund av saker som du försöker göra gällande hände före att han la sig i men som hände efter att han la sig i.
Citat:
Alltså tiden är linjär och Jocke är Chrippas bror så de har "lagt sig i" varandra sedan födseln, och Anjo är en gemensam bekant, och det finns inga exakta brytpunkter från att Jocke inte har något med Chrippa att göra tills han "lagt sig i" när Chrippa då och då efterfrågar Jockes hjälp, det är ett flytande gradlöst skede över lång tid att dessa tre individer har lagt sig i varandras liv men sånt verkar du ha svårt för att fatta
Senast redigerad av Pallal 2026-03-31 kl. 20:32.
Citera
2026-03-31, 20:27
Medlem
Citat:
Jag kopierar in konversationen då du återkommande använder gaslighting.

Mitt inlägg var ett svar på det här:
Uppenbarligen har du inte kollat på Anjos videos, hade du gjort det hade du vetat att Anjo gick ut och anklagade Linnea för att ha misshandlat barnet medans Chrippa satt i häktet. Det kom ifrån Anjo först.
Mitt svar:

Hela intervjun av Chrippa när han påstår att Linnéa har slagit hans dotter finns publicerad så vad dillar du om? Det kommer från Chrippa, inte från Anjo, sluta köra med diverse bluffmakares verklighetsfrånvända version
Vad ovanligt att du hoppar in mitt i en kontext och tolkar om den som att jag pratar om något helt annat, är det en hobby du har eller vad är poängen med att hålla på som ett psykfall på detta sätt på flashback av alla ställen?
Citera
2026-03-31, 20:36
Medlem
Citat:
Uppenbarligen har du inte kollat på Anjos videos, hade du gjort det hade du vetat att Anjo gick ut och anklagade Linnea för att ha misshandlat barnet medans Chrippa satt i häktet. Det kom ifrån Anjo först.
Mitt svar:

Vad ovanligt att du hoppar in mitt i en kontext och tolkar om den som att jag pratar om något helt annat, är det en hobby du har eller vad är poängen med att hålla på som ett psykfall på detta sätt på flashback av alla ställen?
Är du mentalt senfärdig? Joakim la sig i innan Chrippa pratat med honom. Därför kan Joakims anledning inte vara det.

Sök vård akut och lätta på trycket. Heliumballongen du bär på axlarna exploderar snart.
Citera
2026-03-31, 20:44
Medlem
Citat:
Är du mentalt senfärdig? Joakim la sig i innan Chrippa pratat med honom. Därför kan Joakims anledning inte vara det.

Okej, jag ska försöka förklara så att t.o.m. en 7-åring kan förstå

Mitt svar:

".. la sig t.ex. Jocke i för att skydda barnet från Linnea"

"t.ex." i ovan mening är en indikation på att det inte är min centrala poäng. Det som diskuteras är alltså vem som är källan till "ryktet" om att Linnéa har slagit Chrippas barn, vem som är källan till att Linnea har sagt att Chrippas dotter ser missbildad ut, vem som är källan till att Linnea sagt att hon ska göra allt för att Chrippa skulle förlora vårdnaden etc etc. Och min poäng är att Chrippa är källan. Diskussionen handlade inte vad jag menade med att Jocke la sig i, det diskuterades aldrig, men för normala människor bör det vara självklart vad jag menade, men visst för din skull: det jag menade med det var att Jocke i samband med att han hörde allt detta från Chrippa om Linnea la sig i mer av empati och sympati för Chrippas dotter, han ville såklart inte att Chrippas dotter, vars välmående han bryr sig om, skulle utsättas mer för Linnea efter att hans bror säger allt det där om Linnea? Eller är du helt trög i huvudet, förstår du verkligen inte?

Eller vad menar du? Om en bror berättar sånt här https://www.youtube.com/watch?v=aVs6j-CX7qg om sitt ex som beskrivs som en sinnessjuk psykopat så är det väl klart att man ställer upp för sin bror och sin brorsdotter? Och "lägger sig i" och försöker hjälpa sin bror och sin brorsdotter att hålla sig borta från ett sånt psykfall? Eller är du totalt känslokall och inte förstår sympati och empati och kan inte sätta dig in i andras känslor? Hur kan du misstolka mitt inlägg så grovt? INGEN normal människa kan på riktigt och helt genuint missförstå vad jag menade med mitt inlägg, det är uteslutet och helt omöjligt, antingen trollar du bara eller så är det något allvarligt fel i huvudet på dig
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 20:59.
Citera
2026-03-31, 21:01
Medlem
Citat:

Mitt svar:

"t.ex." i ovan mening är en indikation på att det inte är min centrala poäng. Det som diskuteras är alltså vem som är källan till "ryktet" om att Linnéa har slagit Chrippas barn, vem som är källan till att Linnea har sagt att Chrippas dotter ser missbildad ut, vem som är källan till att Linnea sagt att hon ska göra allt för att Chrippa skulle förlora vårdnaden etc etc. Och min poäng är att Chrippa är källan. Diskussionen handlade inte vad jag menade med att Jocke la sig i, det diskuterades aldrig, men för normala människor bör det vara självklart vad jag menade, men visst för din skull: det jag menade med det var att Jocke i samband med att han hörde allt detta från Chrippa om Linnea la sig i mer av empati och sympati för Chrippas dotter, han ville såklart inte att Chrippas dotter, vars välmående han bryr sig om, skulle utsättas mer för Linnea efter att hans bror säger allt det där om Linnea? Eller är du helt trög i huvudet, förstår du verkligen inte?

Eller vad menar du? Om en bror berättar sånt här https://www.youtube.com/watch?v=aVs6j-CX7qg om sitt ex som beskrivs som en sinnessjuk psykopat så är det väl klart att man ställer upp för sin bror och sin brorsdotter? Och "lägger sig i" och försöker hjälpa sin bror och sin brorsdotter att hålla sig borta från ett sånt psykfall? Eller är du totalt känslokall och inte förstår sympati och empati och kan inte sätta dig in i andras känslor? Hur kan du misstolka mitt inlägg så grovt? INGEN normal människa kan på riktigt och helt genuint missförstå vad jag menade med mitt inlägg, det är uteslutet och helt omöjligt, antingen trollar du bara eller så är det något allvarligt fel i huvudet på dig
Kul att du ska försöka dig på att dumförklara folk, när du själv inte kan svara på enkla frågor baserade på dina egna uttalanden!
Citera
2026-03-31, 21:24
Medlem
Citat:

Mitt svar:

Jag har sett Anjos videos och anklagelserna kom inte från Chrippa.

Källan till "ryktet" om att Linnéa har slagit Chrippas barn är Julia.

Anjo är källan till att Linnea har sagt att Chrippas dotter ser missbildad ut.

Julia är källan till att Linnea sagt att hon ska göra allt för att Chrippa skulle förlora vårdnaden.

Joakim la sig i 31/12 och ”vände upp och ner på jorden” för att förtala Linnea, innan han hört en enda anklagelse från Chrippa. Att du nu inser att du inte kan gaslighta mig i vilken ordning detta hände och nu ändrar dig får stå för dig. Joakim la sig i, allt han kunde samma dag han fått veta att Chrippa häktades och innan han visste någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke och jag har fått lite kontakt på messenger. Upplever den som bra och respektfull. Han kontaktade mig ikväll och ville berätta. Istället för massa spekulationer här. Men när han berättat lade Clue News ut precis nästan samma info som jag fick.

Hinner inte med nu men skriver nog ett inlägg imorgon. Sammanfattat ska Chrille velat göra slut pga Linneas hot och psyk, nåt Jocke och de sett, han gör slut, hon raderar kanalen, polis kommer till de och Chrippa grips och häktades sen idag 13.27. Hon ska ha ljugit om våldtäkt och misshandel. Detta är en sida av historien. Jag vet inte den andra och om detta stämmer. Framtiden får väl utvisa. Men Linnea ska enligt uppgifter ha utlovat hämnd om han gjorde slut. Hotat med att han inte ska ha kontakt med Julia och C.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är inte Chrippa. Chrippa och Linnéa greps 29e. Chrippa häktades idag vid lunch och Linnea släpptes.
Senast redigerad av Pallal 2026-03-31 kl. 21:31.
Citera
2026-03-31, 21:39
Medlem
Citat:
"försöka" dumförklara? Pallal dumförklarar sig själv gång på gång helt på egen hand som inte förstår sig på hur normala människor fungerar. En så självklar sak som att om Chrippa berättar för Anjo och sin bror Jocke att hans ex Linnea slår hans lilla barn och påstår att Linnea sagt att han "tänder" sexuellt på sin dotter och att Linnea sagt att hon ska göra så att Chrippa förlorar omvårdnaden om dottern så borde det vara ganska givet att Chrippas bror Jocke, som får höra allt detta coh säkert mer än så av sin bror Chrippa, "lägger sig i" eller vadå ska Jocke bara rycka på axlarna åt att hans brorsdotter far illa av psykopaten Linnea? Alltså Pallal är ju bara ett provocerande troll, eller har något allvarligt fel i huvudet, det finns inte många andra alternativ tyvärr, och det spelar ingen roll vad jag skriver alla kan ju läsa och förstå vilken idiot Pallal är genom att läsa hennes inlägg helt på egen hand?
Om pallal skulle vara efterbliven tar inte ifrån det faktum att du duckar frågor som du vet att du inte kan svara på utan att se helt efterbliven ut själv.
Du sa att Linnea var en samhällsfara för att hon kan falskt anklaga någon. Men du vill inte besvara att din husgud Anjo, gick ut och anklagade (falskt) att linneas familj var med i en sekt.
Om man skulle anklaga någon för att vara en samhällsfara av dom två skulle det vara 1 tjejen med YouTube kanal med 12000 prenumeranter eller Anjo med 219000 prenumeranter?
Du måste ha en större hink att ösa med båten sjunker snabbare!!
Citera
2026-03-31, 22:01
Medlem
Citat:
Jag har sett Anjos videos och anklagelserna kom inte från Chrippa.

Källan till "ryktet" om att Linnéa har slagit Chrippas barn är Julia.

Anjo är källan till att Linnea har sagt att Chrippas dotter ser missbildad ut.

Julia är källan till att Linnea sagt att hon ska göra allt för att Chrippa skulle förlora vårdnaden.

Joakim la sig i 31/12 och ”vände upp och ner på jorden” för att förtala Linnea, innan han hört en enda anklagelse från Chrippa. Att du nu inser att du inte kan gaslighta mig i vilken ordning detta hände och nu ändrar dig får stå för dig. Joakim la sig i, allt han kunde samma dag han fått veta att Chrippa häktades och innan han visste någonting.

Vad babblar du om nu? Tror du att Chrippa "pratar med" sin bror Jocke om Linnea genom att publicera denna videon? https://www.youtube.com/watch?v=aVs6j-CX7q

Du kan väl ändå räkna ut att Chrippa och Jocke pratat med varandra om Linnea privat långt innan Chrippa bestämde sig för att han och Anjo skulle spela in och publicera denna video, eller?

Jag fattar fortfarande inte vad du far efter, mitt svar består:

Mitt svar:

Är det något fel i mitt svar? I inlägget jag besvarar påstås att det är Anjo som gick ut och anklagade Linnea för att ha misshandlat barnet, medan i mitt svar förklarade jag att det kommer ifrån Chrippa, och han spelade t.o.m. in och publicerade en över 2h lång video om saken där han berättade om det. Den videon har jag länkat till, du kan titta på den och lyssna på Chrippas egna ord om Linnea. Vad _exakt_ är det du har problem med att förstå i mitt svar? Förstår du inte att Jocke blir orolig för sin brorsdotter när han får höra allt detta om Linnea av sin bror Chrippa, eller vadå? Du är otydlig som få, jag förstår helt enkelt inte vad du bråkar med mig om, är det något enstaka ord eller formulering du har problem med eller?

Eller vill du bara förtydliga att Jocke ogillade psykfallet Linnea redan INNAN Chrippa berättade allt detta om Linnea? I så fall så är det helt korrekt, och inget jag motsäger, ett psykfall som Linnea är faktiskt svårt att tycka om och vilja ha bland sina nära och kära, men att efter att få reda på allt det här från Chrippa själv så förstår man ju att Jocke blir extra mån om att hålla Chrippa och sin brorsdotter borta från psykfallet
Senast redigerad av Ioniq6 2026-03-31 kl. 22:07.
Citera
2026-03-31, 22:08
Medlem
Citat:
Vad babblar du om nu? Tror du att Chrippa "pratar med" sin bror Jocke om Linnea genom att publicera denna videon? https://www.youtube.com/watch?v=aVs6j-CX7q

Du kan väl ändå räkna ut att Chrippa och Jocke pratat med varandra om Linnea privat långt innan Chrippa bestämde sig för att spela in och publicera denna video, eller?

Jag fattar fortfarande inte vad du far efter, mitt svar består:

Mitt svar:

Är det något fel i mitt svar? I inlägget jag besvarar påstås att det är Anjo som gick ut och anklagade Linnea för att ha misshandlat barnet, medan i mitt svar förklarade jag att det kommer ifrån Chrippa, och han spelade t.o.m. in och publicerade en över 2h lång video om saken där han berättade om det. Den videon har jag länkat till, du kan titta på den och lyssna på Chrippas egna ord om Linnea. Vad _exakt_ är det du har problem med att förstå i mitt svar? Förstår du inte att Jocke blir orolig för sin brorsdotter när han får höra allt detta om Linnea av sin bror Chrippa, eller vadå? Du är otydlig som få, jag förstår helt enkelt inte vad du bråkar med mig om, är det något enstaka ord eller formulering du har problem med eller?
Mytomanen Joakim la sig i innan han pratat med Chrippa. Anjo la sig i innan han pratat med Chrippa.

Dom anklagelserna var ute innan Chrippa sagt något. Det finns inget alls som stödjer den teorin och att Chrippa ljög en gång för att skydda Jocke men tog tillbaka allt är tråkigt men det gjorde han.

Joakim skapade narrativet, Anjo förmedlade det. Joakim ljög om att han var på förhör och var huvudvittne och inte kunde prata om det offentligt för att Anjo skulle ta på sig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in