2026-03-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trott1234
Din beskrivning är bra, men det är filmat exakt intill kroppen och inte från någon balkong! Bra att du inte delar vidare!

Det cirkulerar flera filmer. Jag skrev om dem i ett tidigare inlägg.

(FB) Person skjuten till döds, Ramels väg i Malmö, 15- och 17-åring gripna (2026-03-25)
Citera
2026-03-31, 19:09
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Men personen som efterfrågade videon, menade upptakten till hela dödsskjutningen och den finns på polisens övervakningskamera. Att folk filmat efteråt på en död person är inget nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läste du ingenstans i min text? Han ligger redan ner, ser död ut när det filmas. Jsg beskrev hur omgivningen i filmen såg ut när han låg skjuten.
Citera
2026-03-31, 19:17
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Det är sådana människor man vill ha omkring sig om man skulle råka illa ut av nån anledning. Helt fruktansvärt. Rosengård var illa ute redan när jag flyttade tillbaks till Sthlm för 20 år sen.
I alla fall Ramels väg. Andra sidan inte lika mycket dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Det finns övervakningsfilm som bara polisen har fått se. Därutöver cirkulerar flera filmer som är tagna av privatpersoner, dels från gatan utanför porten, dels från ett fönster på Ramels väg 55.

De visar hur flera killar bara går förbi kroppen in i porten, och de böjer sig ner över den dödas ansikte och glor två decimeter från honom . Obrydda om de släpper sitt eget dna på den döda. En kille kliver över kroppen som om den var skräp som låg i vägen. Han nuddar nästan vid den. De kontaminerar brottsplatsen.

En mamma med barnvagn går också förbi den döde. Ingen av de första ca åtta personerna känner om killen lever, eller påbörjar livräddningsförsök. Ingen ringer med sin mobil. Till slut kommer en man och gör HLR. Sedan kommer polis och filmningen upphör, tack och lov. Så någon har larmat 112 innan filmandet började. Det är knappast en av gamarna som dras till kroppen likt flugor.

Om den döde censureras bort är filmerna ett skrämmande exempel på hur avtrubbade ortenborna är. Jag har aldrig sett människor behandla en död person på gatan så respektlöst.
Citera
2026-03-31, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vad får man för medhjälp till mord på en femtonåring givet att man är kvinna?

7 år minus kvinnorabatt så landar vi på 4-5år.
Citera
2026-03-31, 22:21
Medlem
Citat:
Tonåringarna som sitter häktade för att ha skjutit ihjäl en 15-åring i Malmö kom till brottsplatsen hand i hand, enligt uppgifter till Sydsvenskan.

De ska haft på sig airpods vid gripandet – och misstänks ha varit styrda på distans av anstiftaren, erfar Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/latsades-vara-ungt-karlekspar-mordade-tonarspojke/
Citera
2026-03-31, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
https://www.expressen.se/nyheter/krim/latsades-vara-ungt-karlekspar-mordade-tonarspojke/
Helt sjukt.
Den där flickan verkar sjuk, kan de bli en paragraf 7 på henne tro
Citera
2026-04-01, 00:03
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Enligt Sydsvenskans uppgifter syntes flickan och pojken gå hand i hand på väg till brottsplatsen.
Tomas Rosenberg är biträdande chef i polisområde Malmö.

Han vill inte uttala sig om mordet på Ramels väg – men bekräftar att det skett flera andra fall med gärningspersoner förklädda till kärlekspar den senaste tiden. Och att polisen är medvetna om metoden.

– De går tillsammans och ser ut som kärlekspar. Det är som att de fått det som ett medskick från de som beställer brotten. För att de inte ska vara synliga för oss, säger han.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/mordarna-pa-ramels-vag-latsades-vara-ungt-karlekspar/
Citera
2026-04-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trott1234
Jag har tyvärr sett den mördande pojken och det är hemskt att se! Fick det till mig av misstag och blev väldigt arg! 😡
Har raderat och självklart inte skickat vidare!
ja den e riktig vidrig, syftade på själva mordet vilket endast fångats på polisens kameror
Citera
2026-04-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Filmen finns. DET ÄR INTE från polisens övervakning era snillen 🤦🏽‍♀️ jag tänker inte dela med mig av videon, det är respektlöst mot anhöriga och hemskt. Hur som haver kan jag beskriva videon som är väldigt kort för övrigt. Han ligger i närheten av porten som är till höger om honom och det ser även ut som en svart elcykel till vänster om honom som ligger ned (tolkar det som att han cyklat när han blivit skjuten och sedan trillat av pga skotten och även cykeln har trillat) han ligget på rygg och benen är i högre läge som typ på högre betongplattor)(oklart hur han hamnade i detta läget?) Videon är filmad uppifrån så troligtvis någon från porten som filmat från balkongen/ sovrummet. Inget blod syns dock varken på honom.eller runt om.honom
jag syftar på filmen av själva mordet vilket fångats på polisens kameror, tvekar på att du har sett den
Citera
2026-04-01, 02:33
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Samtidigt verkar ju totalt struntat i att deras 15-åring var borta i två dagar.Det tror jag i vart fall, hade de anmält bör polisen ha kopplat, och spårat upp flickan.

De mest närvarande föräldrarna har de sannolikt inte varit. Vilket förstås inte ursäktar flickan, det hon har gjort är fruktansvärt, och extremt.

Citat:
15-åringen ska ha sagt att hon skulle träffa en vän och sedan inte kommit hem igen. Efter sitt försvinnande hälsade hon via en vän till familjen att allt var bra, men därefter hörde de inget mer från henne.

Citera
2026-04-01, 09:01
Medlem
Inget mer om kvinnan som är 30?
Citera
2026-04-01, 12:30
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Inget mer om kvinnan som är 30?

Vem är den kvinnan? Enbart läst om en man som är i 30-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in